Nieuw lid

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Yamatai
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 13/10/15, 10:48
Plaats: Huismes

Nieuw lid




par Yamatai » 13/10/15, 11:02

Bonjour à tous,

Korte korte presentatie.

Voornaam: Bastien
Beroep: betrouwbaarheidstechnicus in een kerncentrale...
Diploma: BTS CIRA (Industrial Control Regulation Automation)
Hobby's: techniek in het algemeen, veel geschiedenis (mijn eerste aspiratie maar niet genoeg uitlaatkleppen) en alle attracties van het leven met familie en vrienden in het algemeen.

Alles wordt gezegd Ik ben het lelijke neutron :p
Nee, ik maak een grapje, ik hou vooral van de energiesector, vooral elektriciteit, en de belangrijkste werkgever op dit gebied is EDF en kerncentrales, althans in Frankrijk.

Ik ben een overtuigd aanhanger van hernieuwbare energie en opslagmiddelen van het STEP-type, een tegenstander van fossiele brandstoffen. De kernenergie die ik ermee doe, stoot weinig CO2 uit, maar zorgt voor afval.
Dan moet je je prioriteit kiezen, opwarming of afval?
Van mijn kant is het ENR met opslag of nucleair. Ik wil geen ENR met fossiel, behalve waar het het mogelijk maakt om het fossiel te verkleinen. Dit is niet het geval in Frankrijk.

Mijn reden om hier te zijn?
Mijn baan verveelt me, te veel papierwerk voor weinig technische analyse. Ik ben dus op zoek om techniek te drinken buiten mijn professionele kring.
Eigenlijk alles wat met duurzame energie, de moestuin en mechanica te maken heeft ;)

Hier is voor jou :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/10/15, 12:06

Hallo en welkom!

Uiteindelijk ben jij het misschien die meer vragen beantwoordt dan andersom. 8)

Eindelijk, met zo'n constructieve aanpak zullen discussies zeker mogelijk en vruchtbaar zijn! : Wink:

RTDC.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: nieuw lid




par ik Citro » 14/10/15, 13:51

Yamatai schreef:Dan moet je je prioriteit kiezen, opwarming of afval?
Van mijn kant is het ENR met opslag of nucleair. Ik wil geen ENR met fossiel, behalve waar het het mogelijk maakt om het fossiel te verkleinen.
Hallo en welkom bij de forum.

Ik ben niet meer erg aanwezig, maar ik heb veel geleerd en vooral geëvolueerd dankzij het heden forum.

De meesten van ons hebben de kennis. Het probleem zit meer in de synthese die we ervan maken.
Ce forum helpt om ontvangen ideeën kwijt te raken, die doorgaans door de media worden verspreid (massamanipulatie).

Het is daarom noodzakelijk om de woorden en wat ze betekenen goed te herformuleren.

Kernenergie is een fossiele brandstof en draagt ​​direct bij aan de opwarming van de aarde, net als "aardgas"...

Dan zorgen al onze industriële activiteiten voor vervuiling.

de eerste stap is om je er volledig van bewust te worden. :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: nieuw lid




par Macro » 14/10/15, 13:56

Citro schreef:
Dan zorgen al onze industriële activiteiten voor vervuiling.


al onze activiteiten, wat ze ook zijn
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/10/15, 16:27

Ah! Aaah! Trillende lobbyisten; we hebben nu een mol in de plaats om al je beschamende shenanigans aan de kaak te stellen (LITERARY-modus: UIT)

Welkom.

(PARANO-modus: AAN)

Heeft u alle voorzorgsmaatregelen genomen om niet identificeerbaar te zijn? (e-mailadres exclusief hoofdhosts, proxyserver, TOR-netwerk, computer gekocht zonder contante factuur, verbinding met gratis WiFi beschermd tegen camera's, enz.)

Zet al uw plaats.... :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: nieuw lid




par Did67 » 14/10/15, 17:39

Citro schreef:
Kernenergie is een fossiele brandstof en draagt ​​direct bij aan de opwarming van de aarde, net als "aardgas"...

Dan zorgen al onze industriële activiteiten voor vervuiling.



Reframe... Maak het duidelijk...

Dus :

- kernenergie is een fossiele energie: wat betreft de huidige sectoren, gebaseerd op uranium, zitten we goed. De productie van uranium begint bij een mijnbouwwinning. Bovendien dekken de bekende reserves de behoeften voor een relatief korte periode, meer dan het gas!

- nu is de opwarming van de aarde gekoppeld aan de carbone wanneer het van fossiele oorsprong is: door de mobilisatie van fossiele koolwaterstoffen en hun verbranding komt CO² van fossiele oorsprong vrij, wat een van de hoofdoorzaken is van de opwarming van de aarde...

Maar hoe verbind je daar "nucleair" en "opwarming van de aarde", begrijp ik niet?

Er is natuurlijk de belichaamde energie (als het gaat om fossiele koolwaterstoffen) die "opgesloten" zit in de centrales en hun werking. Zoals die van de dammen. Of die van windturbines. Of die van PV-panelen... Ik weet het niet zeker, gezien de enorme stroom die een energiecentrale 40 jaar - of langer - vrijgeeft! - dat de nucleaire ratio de slechtste is!!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 14/10/15, 19:02

Heeft, als je bijvoorbeeld de uraniummijnen van Arlit, in Niger, neemt, is er parallel een kolenmijn die wordt gebruikt om de verrijkingsinstallatie te laten werken en natuurlijk zijn de bouwmachines van de twee mijnen ook niet elektrisch! : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 14/10/15, 19:11

@Yamatai, Ik weet niet of "daar is je maat" in deze forum, maar zal vaardigheid nodig hebben om tussen de scuds door te gaan! : Cheesy:

Hoe dan ook, u bent vanaf het begin welkom met uw goede wil!
Wees niet bang, het zijn dobermanns, maar ze zijn zacht als cocker-spaniëls... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 14/10/15, 19:39

Ahmed schreef:Heeft, als je bijvoorbeeld de uraniummijnen van Arlit, in Niger, neemt, is er parallel een kolenmijn die wordt gebruikt om de verrijkingsinstallatie te laten werken en natuurlijk zijn de bouwmachines van de twee mijnen ook niet elektrisch! :cheesy:


Ja, oké, het is grijze energie. Zo begreep ik citroen niet. Ik noemde het. Het is alsof er bij elke activiteit een rol speelt, vooral mijnbouw (ook diamanten! en kobalt en koper...) en zelfs... olie (ik weet niet waarom we er nooit over praten; in de olieschalie van Canada, lijk ik om te onthouden dat om 3 l olie te verkrijgen, men er 1 verbruikt - tenzij het omgekeerd is)...

Maar nogmaals, zoals ik schreef, gezien de kracht, ben ik er niet zeker van dat het "gewicht" van deze belichaamde energie het ergste is in het geval van kernenergie. de PV is bijvoorbeeld ook niet slecht (die zijn er natuurlijk weinig, maar die levert oneindig veel minder op, dus de verhouding is niet uitzonderlijk!).
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 14/10/15, 19:55

Ik had opgemerkt dat je rekening hield met belichaamde energie, maar het was meer stroomafwaarts en ik maakte van de gelegenheid gebruik om een ​​realiteit te noemen die waarschijnlijk niet zo goed bekend is (EDF communiceert niet over dit onderwerp!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 248 gasten