Nieuw lid: Kuranes :)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47




par Kuranes » 17/04/15, 13:56

Onbereikbaar in de zin van een gebrek aan motivatie, bracht ik verschillende maaltijden achter elkaar door, hongerde mezelf uit en at daarna alleen nog een salade en een stuk fruit.

Ik durfde niet rechtstreeks links en verwijzingen te geven, dus ik zal een onderwerp maken terwijl ik probeer neutraal te blijven, zoals: "als je geïnteresseerd bent, hier is dit... maar vraag het niet hè, typ niet ! " : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 17/04/15, 14:01

Kuranes schreef:Onbereikbaar in de zin van een gebrek aan motivatie, bracht ik verschillende maaltijden achter elkaar door, hongerde mezelf uit en at daarna alleen nog een salade en een stuk fruit.
Hoezeer ik mij ook kan identificeren met het gebrek aan motivatie, hoezeer ik de keuze van de salade ook verkeerd begrijp... wat nogal wat werk is, tenzij je een delicatessensalade gebruikt, maar in dit geval elk bereid gerecht (diepvries, ingeblikt,...) kan ook voldoende zijn :?
0 x
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47




par Kuranes » 17/04/15, 14:28

Supermarktsalade, in plastic. Het was geen kwestie van keuze, maar gewoon een overlevingsgeest zonder na te denken over wat consistent is... het meest toegankelijke innemen voor een relatief korte tijd. Te lang om bevroren, ingeblikte of zelfs bereide maaltijden te maken.

Aan de andere kant, na enkele maanden met mijn maaltijdshakes, misschien zou het maken van een kleine maaltijd mij niet zoveel moeite kosten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/04/15, 14:42

Christopher zei:

Ik begrijp de relatie met het debat niet helemaal?


Lees het eerste bericht van onze vriend.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 17/04/15, 18:14

Ik weet weinig over het onderwerp (dat lichtjaren verwijderd is van mijn gedrag met eten), maar het is anorexia, nee. :?

Ik oordeel of bekritiseer niet, ik probeer het alleen maar te begrijpen.

Er is de sociale, gedragsmatige kant die ik in uw opmerkingen zie, is er nog iets anders? :?

Ik eet nu op kantoor omdat het eten in de kantine niet eetbaar is. Mais je souffre un peu du manque de convivialité, de cette coupure dans le temps de travail et du partage avec d'autres personne (ne pas manger avec les collègues du même bureau), et puis être informé de la sorte de ce qui se passe ergens anders.

Kortom, ergens wijkt mijn gedrag af en komt het dichter bij dat van jou...
Over het algemeen neem ik "mijn bento" mee met restjes van de dag ervoor, plus fruit, zuivel... Maar ik eet ook wel eens dingen in poedervorm (Aziatische soep of niet), noedels in potten of kommen...
In principe is het alleen maar om te helpen, maar ik help mezelf vaak... :frons:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Nieuw lid :)




par SixK » 17/04/15, 18:41

Kuranes schreef:Bonsoir
Sinds ongeveer zes maanden ben ik alleen voor een compleet dieet in de vorm van poeder (om een ​​shaker in te mengen met water). Veel gezonder dan mijn vorige dieet, adviseer ik het niet aan iedereen vanwege allergenen en een compleet andere visie op voedsel dat absoluut noodzakelijk is om te adopteren (en de entourage te accepteren) ... maar zelfs af en toe kan het op veel gebieden helpen. En grote besparingen.

Meen je dat als je zegt dat het eten van poeder gezonder is dan het eten van echt voedsel?

En om te besparen: hoeveel geeft u per week/maand uit aan eten (nou ja, poeder)?

Oké, we kunnen het voedsel dat we in de supermarkt kopen niet al te veel vertrouwen, maar als je industrieel poeder wilt maken, ben je niet op zoek naar het heiligste voedsel...
Je hebt dus alle kans op een poeder dat goed beladen is met GGO's, met een klein concentraat aan pesticiden, een beetje stof, dierenmeel, enz... alles wat inhoud maakt tegen een lage prijs.

Als het slechts een kwestie van tijd is, zijn er een hele reeks eenvoudige recepten om te maken die 10 keer minder kosten dan kant-en-klaar en zeker minder gevaarlijk voor je gezondheid.

Go, Een wortel (al gewassen als je tijd wilt besparen) + een mes om wortelschaafsel te maken + azijn + olie + zout. Laten we gek zijn, een vleugje mosterd of een druppel citroen.
En hier is wortel geraspt voor 2 dagen gemakkelijk, minder dan 5 minuten, minder dan 50 cent...
Kom op, je hebt de middelen, een rapper/mandoline, je bespaart nog tijd (behalve misschien schoonmaken)
Je voegt 2 olijven toe, Wortel geraspt met olijven! :)
Je kunt naar wens afslaan met allerlei soorten groenten om te beginnen...

Proeven heeft niets met iets industrieels te maken.

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Nieuw lid :)




par ik Citro » 17/04/15, 20:35

SixK schreef:Oké, we kunnen het voedsel dat we in de supermarkt kopen niet al te veel vertrouwen, maar als je industrieel poeder wilt maken, ben je niet op zoek naar het heiligste voedsel...
Je kunt Sinterklaas (Halal, Kosjer, ...) eten zonder gezond te eten. :? De ‘gezondheid’ van een voedingsmiddel doet op geen enkele wijze afbreuk aan de hygiënische toestand ervan.
SixK schreef:Je hebt dus alle kans op een poeder dat rijk is aan GGO's, met een klein concentraat aan pesticiden, een beetje stof, dierenmeel, enz... alles wat de inhoud goedkoop maakt.
Het is veel waarschijnlijker dat, zelfs als het merendeel van het voedsel besmet is, industriële voeding het mogelijk maakt om veel beperkingen te overwinnen :?
Omdat de prachtige Europese regelgeving niet over de middelen beschikt om door onafhankelijke instanties gecontroleerd te worden, werkt het hele systeem op basis van ‘vertrouwen’ (nee, je droomt niet).
De sleutels van het kippenhok hebben we aan de vossen gegeven. :|
0 x
Kuranes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 16/04/15, 20:47




par Kuranes » 17/04/15, 21:14

Citro schreef:Ik weet weinig over het onderwerp (dat lichtjaren verwijderd is van mijn gedrag met eten), maar het is anorexia, nee. :? Ik oordeel of bekritiseer niet, ik probeer het alleen maar te begrijpen.

Geen probleem :) Ja, het is anorexia. Er zijn zeker andere symptomen die hieraan bijdragen. Ik voel soms nog steeds die onwil om de volgende maaltijd voor mezelf te maken, maar in tegenstelling tot vorig jaar sla ik nooit meer dan één maaltijd over.

Ik eet nu op kantoor omdat het eten in de kantine niet eetbaar is. Mais je souffre un peu du manque de convivialité, de cette coupure dans le temps de travail et du partage avec d'autres personne (ne pas manger avec les collègues du même bureau), et puis être informé de la sorte de ce qui se passe ergens anders.
Ik kan het begrijpen als ik weet dat niemand om mij heen hetzelfde dieet volgt: als ik mezelf niet dwing om traditioneel voedsel te eten, weiger ik systematisch uitnodigingen voor diners, restaurants, familie, enz. en mensen klagen over mijn dieet, en het is verdacht om met je shaker aan te komen die je jezelf dwingt om 20 minuten te consumeren, terwijl je hem in dertig seconden drinkt terwijl de anderen hun vlees snijden en de groenten sorteren.

Kortom, ergens wijkt mijn gedrag af en komt het dichter bij dat van jou...


Precies!

Over het algemeen neem ik "mijn bento" mee met restjes van de dag ervoor, plus fruit, zuivel... Maar ik eet ook wel eens dingen in poedervorm (Aziatische soep of niet), noedels in potten of kommen...
In principe is het alleen maar om te helpen, maar ik help mezelf vaak... :frons:

Ik zat er net aan te denken om een ​​paar maanden voor het begin van mijn eetproblemen over te stappen op de bentō-maaltijd, ik vond het een leuk idee. Aan de andere kant de wens om een ​​maaltijd voor de volgende dag te bereiden, ik denk niet dat het mij zou zijn gelukt als ik het had geprobeerd.

SixK schreef:Meen je dat als je zegt dat het eten van poeder gezonder is dan het eten van echt voedsel?
Auw, dat zei ik niet precies. Heiliger, ik weet het niet (ik ben een atheïst en zeer onwetend over de heiligheid van voedsel voor verschillende religies : Mrgreen:) maar gezonder, voor mijn part Ja! Op de korte termijn wel. Op de lange termijn weet eigenlijk niemand precies hoe het lichaam over een paar jaar zal reageren, maar ik geef er de voorkeur aan dat ik een gevaarlijk dieet volg met een groot tekort aan suikers, eiwitten, ijzer, enz. maakten deel uit van het dagelijks leven.

Wat snelle recepten betreft, het is al te veel. Het is niet alleen een kwestie van kooktijd. Vergeet dan de wortel.

Ik geef ongeveer 160 euro per maand uit.

Je hebt dus alle kans op een poeder dat goed beladen is met GGO's, met een klein concentraat aan pesticiden, een beetje stof, dierenmeel, enz... alles wat inhoud maakt tegen een lage prijs.

Kijk, ik probeer niemand te overtuigen, noch om aan te kondigen dat dit het voedsel van de toekomst is dat iedereen moet adopteren. Het is de enige manier van voeden die ik steun, behalve IV, en ik presenteer het hier.

Maar aangezien ik tegelijkertijd productief wil zijn, is het beter om de IV achterwege te laten en me te concentreren op wat toegankelijk is. Goedkope/gezonde/snelle recepten kun je aankleden omdat ze al jaren absoluut niet helpen, natuurlijk of niet... met andere woorden: het past niet, zelfs niet door te forceren.
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 18/04/15, 02:50

Sorry voor de heilige, de vermoeidheid... :)

Oké, eigenlijk, als het ziekelijk is.
De goede kant van de zaak, 160 euro/maand is niet helemaal rampzalig en als je er al een goed gevoel van krijgt, is het al een stap in de richting van "genezing".

Ik moet de eerste symptomen van anorexia ooit hebben gekend, meer zin voor niets, routinematig, oninteressant werk.
Terugkijkend moet ik op de rand van een burn-out hebben gestaan, maar thuis is het ontbijt altijd heilig geweest! :)

Ik zou je willen zeggen dat je je levensstijl moet veranderen (ik heb het niet over maaltijden, tenminste niet eerst), maar het is niet zeker dat er een verband bestaat met je "ziekte".

SixK
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.

Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 18/04/15, 06:25

Hallo,

En dit poeder, drinkt het warm of koud?

Mag ik, zonder reclame, de site van de fabrikant van deze producten krijgen?

Ik vond dit: http://www.journaldunet.com/economie/ag ... lent.shtml Er staan ​​zinnen in uw berichten die identiek zijn aan sommige van u.

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : JimmyBoss, Majestic-12 [Bot] en 257 gasten