Je beste muziek om te ontdekken en te delen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par GuyGadeboisTheBack » 29/03/21, 23:50

Macro schreef:En ga wat BHL lezen.....<<< Oh nee, bwana...

Liever dood. Ik geef de voorkeur aan mijn San Antonio-collectie. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par Exnihiloest » 30/03/21, 23:06

GuyGadeboisLeRetour schreef:
Exnihiloest schreef:


Nou ja, het was in de jaren dertig, ik was 1930 jaar oud... : Lol:
Er zat ook een snotaap te brullen op de schoot van zijn oppas. Een beetje pijnlijk om naar de zanger te luisteren. Was jij het?
Je bent niet veranderd!

Je leven ziet eruit als een stationsroman uit de Harlequin-collectie, vermengd met SAS...


Het is omdat ik mezelf niet heb beperkt tot de strips van Pieds Nickelés. Je moet ook proberen het te veranderen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par GuyGadeboisTheBack » 31/03/21, 23:12

0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par Exnihiloest » 02/04/21, 22:22

Is de accordeon afgezaagd?
Om het "ja" niet uit te lokken, vermijden we tango's, musettes, java's en andere pasodobles, en beginnen we met een stuk na het jaar 2000, van Lydie Auvray:



We gaan verder met de Russen:

(om ook te luisteren, een originele "pop corn", vanaf het begin)


en want we eindigen in het oude spul, deze mooie melodie van Jo Privat (1957), Le baiao de Tania, een bijna TSF-geluid, in monofonie:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par Obamot » 05/04/21, 22:18

Een muzikaal genie heeft ons verlaten: Patrick Juvet. Het is niet 'ontvoerd' zoals Jo Privat, het is iets anders, een ander universum.

— "Ah, geen grapje, Patrick Juvet, je maakt een grapje... Dat was nooit mijn ding..."

- "Echt niet."

- "Neen".
- "Neen".
- "Neen."


Toen ik uit nieuwsgierigheid naar een van zijn uitvoeringen in het archief van Sébastien luisterde, kreeg ik een grote klap in mijn gezicht, deze artiest beheerste de harmonischen op een ongelooflijke manier (breaks zijn te gek... daar is het genie met melodieën die vertrekken vanuit een vierkant raamwerk) het is nog steeds commerciële disco, maar de man verzekerde echt van compositie. Het is nog steeds niet mijn ding. Ik merkte nog steeds zijn ongelooflijke zachtheid en vriendelijkheid op in de interviews, een totale afwezigheid van agressiviteit en een huid-diepe gevoeligheid. Rust zacht, hij had een oor, dat valt niet te ontkennen.

0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par Exnihiloest » 05/04/21, 22:31

Obamot schreef:Een muzikaal genie heeft ons verlaten: Patrick Juvet. Het is niet 'ontvoerd' zoals Jo Privat, het is iets anders, een ander universum.

— "Ah, geen grapje, Patrick Juvet, je maakt een grapje... Dat was nooit mijn ding..."

- "Echt niet."

- "Neen".
- "Neen".
- "Neen."


Toen ik uit nieuwsgierigheid naar een van zijn uitvoeringen in het archief van Sébastien luisterde, kreeg ik een grote klap in mijn gezicht, deze artiest beheerste de harmonischen op een ongelooflijke manier (breaks zijn te gek... daar is het genie) het is nog steeds commerciële disco, maar de man beheerste echt de compositie. Het is nog steeds niet mijn ding. Rust zacht, hij had een oor, dat valt niet te ontkennen.

https://www.youtube.com/watch?v=-4wybOk59qA

Dit is het gevaar een gevangene van een geslacht te zijn. Juvet was voor mij een "babyzangeres", niet mijn kopje thee.

Op dezelfde manier ontdekte ik laat de deugden van Nino Ferrer, ingedeeld in het grappige met mirza of de telefoon, terwijl hij een uitstekende componist was. Hij deed het iets beter dan Juvet dankzij "Het huis bij de fontein" of "Het zuiden", maar hij heeft ook uitstekende puur instrumentale composities.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: [een andere] muziek te ontdekken, te delen ...




par GuyGadeboisTheBack » 09/04/21, 18:06

Exnihiloest schreef:Hij deed het iets beter dan Juvet dankzij "Het huis bij de fontein" of "Het zuiden", maar hij heeft ook uitstekende puur instrumentale composities.

Niet echt. Terwijl Patrick Juvet 25 miljoen albums in de wereld verkocht, overtrof de arme Nino helaas nooit een zeer marginale bekendheid, behalve met een paar hits toen hij 14 studioalbums produceerde...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173

Re: Je beste muziek om te ontdekken en te delen




par gildas » 21/04/21, 00:36

Bonsoir,

Maxime Le Forestier: "Als een boom in de stad"... Vervang dit refrein door "Het is een boom in de stad" en je krijgt bijna een excuus voor ecologie :P

1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Je beste muziek om te ontdekken en te delen




par GuyGadeboisTheBack » 21/04/21, 00:38

Waar we kunnen zien waar Lou Reed's beroemde "Sweet Jane" vandaan komt:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14824
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Je beste muziek om te ontdekken en te delen




par GuyGadeboisTheBack » 21/04/21, 00:41

Prince sublimeerde het:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten