Motorpassie: de motorrijders van forum

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/08/15, 18:00

Gisteren op het TV journaal gezien, een reportage over een mega concentraat motorfiets in de USA.
Ik herinner me de bloeding niet meer, maar een schot dat 2 seconden duurt, waarbij we 2 motorfietsen van het merk Victory zien afdrijven. De ene was thermisch en de andere elektrisch.
Overwinning heeft het merk net gekocht Brammo wordt gepresenteerd a Empulse omgedoopt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 28/09/15, 09:13

Zondagswerk voor Minimacro 1 en zijn oude c.. vader....

De oude 600 XLR herstarten voor papa die een klepsalade had gemaakt na de timingverschuiving...

Toen begreep ik echt waarom er een probleem was. De laatste die tussenbeide kwam in deze motor was een gougnafié de première...Ik heb zijn naam op de factuur voor de verandering van de distributieketen, ik probeerde hem dit varken te noemen maar de winkel ging dicht (wat me niet verbaast en is goed voor deze klanten) .... Hij had de veer van de distributiespanner (die hij had verdraaid) niet meer in elkaar kunnen zetten en verloor een kleine as die terugkeer verhindert (die hij had vervangen door een stuk draadstang dat was afgestompt en veroorzaakte speling) korte twee verbogen kleppen (op hun plaats rechtgezet met een kloppen) twee slecht gemarkeerde spanrolkussens (vervangen door twee stuivers die gebroken bleken te zijn) een veer van een nieuwe spanrol, een nieuwe distributieketting, twee nokkenaslagers, installatie van 6 helicoil-netten om de nag-klemmen te repareren) schoonmaken van nieuwe afdichtingen, strippen van koolhydraten met alcoholazijn (zeer effectief en goedkoop als je geen haast hebt) hermontage, vol met olie en benzine in de tank, de motor primen met de handmatige decompressor +6 kicks van de kickstarter aan en vol gas; de decompressiekabel wordt gebroken, bij de kick vind ik de compressie, de kracht tot TDC, hef de kick naar boven, laat het gas los en RRRRANNN een goede kick en de boem boem boem ... Rev'la gromono who snuift...Bij de eerste kick...Goeie god, het is niet mogelijk...Zodra de rijkdom-inactieve instellingen zijn gedaan...Een kleine test op de weg...Verdomme...het is een verandering ten opzichte van de scootelec : Mrgreen:Het duwde dit ding nog steeds harig in 1984 ... Twee of drie onzin om te vinden: een batterij, een achterbrugbescherming (omdat het brak als glas bij de eerste omwenteling van het wiel en nu schuurt de ketting erover) een luchtfilter negen (want muizen hadden hun nest gemaakt in de airbox.. En hop Minimacro1 inschrijven voor de licentie...

Ah ja als ik toch bezig ben.. Een adres (dat ik erg goed vind) voor originele motoronderdelen van de fabrikant tegen een goede prijs

http://www.cmsnl.com/

De spanveer nauwelijks 3€, (niet beschikbaar alleen bij Honda Tour) de distributieketting (niet gevonden in aanpasbaar, zelfs als ernaar wordt verwezen, krijgen we een model toegestuurd dat zogenaamd compatibel is ... Op voorwaarde dat de twee tandwielen van de distributie worden vervangen) 122€ in plaats van 168...... Aan de andere kant moet je geen haast hebben...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 28/09/15, 20:47

Ik kwam langs... Ik rijd in een BMW R45, de kleinste flat van het merk, van 1979Met 4,5 l op honderd km voor 110/120 chrono (op het stuur) dat is een mooie echte 100km/u, is dat niet groen? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/09/15, 21:22

Als we het over de 500cm3 hebben, heb ik een collega die er een heeft die zo goed als nieuw is (hij was van zijn vader).
Het is een heel mooi apparaat, heel vertederend.
0 x
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 28/09/15, 22:00

Ja de 473,4 cm3 om precies te zijn, 26 kw, het gaat goed maar je moet duetten vermijden, tenzij je jockeys bent...gegeven voor 5,5 l per honderd, ik vond 4,5 met bougies met drie elektroden en zonder te duwen veel, 110/120 meter... Mooi uiterlijk, de mijne is gemonteerd met de transparante kuip (ik ben de naam vergeten) en de twee koffers (ik heb het verbruik niet berekend met deze montage : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 29/09/15, 09:02

Nooit een fan geweest van BM's ... Ik heb lang geleden een K75 geprobeerd ... Onthoud dat het echt een motorfiets was die was gemaakt voor volwassenen ... Ik vond hem minder toegankelijk (qua grootte) dan 'een Japanse trail ... En dan was er altijd die "het is de motor van de politie"-kant... Ik heb alleen Japanse motorfietsen gehad... Het equivalent van de huidige Chinoix Vandaag wat... Hoe dan ook beter...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 29/09/15, 09:13

@ Macro: Destijds maakte ik zeven jaar lang 80 terminals per dag, of het nu regende of vroor, met ijzel, enz., van half zeven 's ochtends tot zeven uur 's avonds... de lage verbruik EN de zijcilinders om de voeten te verwarmen "Ya pas foto". Ik had een XT 19E als reserve "doublet", een goede betrouwbare, onverwoestbare motorfiets, maar meer dan 00 l per 600, en absoluut hulpeloos in de kou!
Ik vind de BMW-look niet erg, het is stoompunk : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636




par Macro » 29/09/15, 09:48

Ik kan geen brandstofverbruik van mijn 600xlr geven aangezien ik tijdens een wandeling 2 volle tanks moest verbranden voordat de motor kapot ging... Mijn 500XRR (bijna hetzelfde plus "enduro" was relatief sober maar werd toen alleen in TT gebruikt de conso's betekenen niet veel (faraonische vergeleken met de weg) de meest nuchtere die ik had was mijn 125twin Honda (4.5l/100 gewone benzine) mijn 750gpz ninja van 85 was vrij nuchter op de weg (ongeveer 6l/100 tijdens vakanties in het zuiden in duo met een zelfgemaakte enkelwielaanhangwagen in de kont) maar ik kon destijds ook een volle 22 liter op 100km verbranden...En ik heb ook 4 tot 5 jaar lang de vertrekken in alle weersomstandigheden om 4 uur meegemaakt. keert terug om 20 uur....) Ik gaf het later op na een goede bowl op 70 met mijn 1100GPZ die me 45 dagen stilstand kostte .... Toen ik weer op de machine stapte, voelde ik me helemaal niet meer veilig op een twee- wieler om naar het werk te gaan...Het kwam beetje bij beetje terug maar de mototaff voor mij is voorbij...Te gevaarlijk...En toch rijd ik niet dan op het platteland...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
ARMAND
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 92
Inschrijving: 18/09/12, 21:14
x 2




par ARMAND » 30/09/15, 17:03

Door 80 terminals per dag te doen, komen de tankbeurten snel terug en is het gemakkelijk om te middelen : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Moto passie: éconologistes fietsers




par Christophe » 04/07/16, 12:39

400 km/u (meter) op de weg (afgesloten maar nog steeds op de weg):

https://www.youtube.com/watch?v=j1OWP-YBtsw
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 222-gasten