Moeten we het bloedbad stoppen? [door lejustemilieu]

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1

par swift2540 » 06/04/10, 22:42

Bonsoir,
+1 Kapitein_Maloche :!:

Het eerste dat u moet leren, is dat de kracht in uw winkelwagentje zit.
Elke aankoophandeling, hoe triviaal ook, zal een signaal afgeven aan een industrieel.
Als u kippen met batterij weigert, stop dan met het kopen van eieren nr. 3
Als u kinderarbeid weigert, selecteert u uw aankopen.
Als u weigert uit te besteden, koop dan nationale prioriteit in.
Als je ontbossing weigert, koop dan fsc of gelijkwaardig.
...
Als iedereen dit zou doen, zou het signaal worden gegeven, meer niet nodig
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

par sen-no-sen » 06/04/10, 23:40

Exact swift2540, onze keuzes bepalen onze toekomst, maar we moeten ons er al van bewust zijn en vooral de wil hebben om te handelen!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1

par swift2540 » 07/04/10, 00:43

Helemaal mee eens sen-no-sen,
maar die hierover forum heb tenminste een bewustzijn, zelfs wazig. En het is door discussie in kleine doses die we het beste kunnen overtuigen.
Als je naar iemand komt die bbc roept, opwarmt, moet je handelen, ... dat zal zeker zo zijn Beeld voir Beeld
Aan de andere kant, als je hem tijdens een renovatie uitglijdt "zou je niet een paar cm isolatie plaatsen?" Door de voordelen voor zijn portemonnee uit te leggen + een "groene-trots-in-de-lucht-tijd ", dan zal het zijn Beeld

Idem voor eten, begin met eenvoudige dingen. Ervaar het. Nadat je het hebt gehad over accuteelt (daar heb je een antwoord als dit is vies), vraag je iemand of hij een ei kan lezen.
Nee in 95% van de gevallen. Neem de tijd om het uit te leggen, en dat zul je zien nadat we de koelkast hebben geopend om je een openlucht- of biologisch ei te geven! !
(Trouwens, weten jullie allemaal hoe je een ei moet lezen ???)

Je moet onthouden waar je vandaan komt. tot de jaren vijftig was de vraag of ik iets op mijn bord kon leggen?
Nu is de vraag wat ik op mijn bord moet zetten?
Het maakt een enorm verschil!
Maar met drifts: pesticiden, gehydrogeneerde vetten, allerlei toevoegingen, ... :onheil:
Met een (kleine) kans: alles staat op het etiket : Idee: gewoon lezen en begrijpen.
Ik heb (een beetje) leren lezen, ik leg uit wanneer mij dat wordt gevraagd, of door middel van een discussie, zonder het militante genre te belasten. En het werkt.
Zelfs als dat belachelijk lijkt, moet je "de machine starten", en daarvoor moet je een klik activeren. Als de monteurs eenmaal zijn gestart, gaan we niet meer terug. En dat is het belangrijkste 8)
@+
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12

par Zorglub » 07/04/10, 10:28

Nee in 95% van de gevallen. Neem de tijd om het uit te leggen


in sommige gevallen leggen we uit over bepaalde onderwerpen in het bijzonder: sigaretten, drugs, aids ect, maar wat is het resultaat? waardeloos

misschien als de risico's, die al reëel waren, de doodlopende weg waren, zouden de resultaten kunnen veranderen!
maar de man is zodanig dat hij zijn gedrag niet zal veranderen, anders zou hij sindsdien sneller en beter zijn geëvolueerd. helaas geloof ik er niet meer in en zie ik de generatie steeds minder aankomen .........
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

par renaud67 » 07/04/10, 11:30

Hallo,
in reactie op de 1e post van de beurs:
De iPad komt uit ... 300 bestellingen op de eerste dag: er is werk : Cry:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 07/04/10, 11:39

Vanuit werkoogpunt is er voedselvoorziening. ~ 50% tijdens de laatste regionale:
http://www.publiciblog.com/blog/index.p ... abstention

...wie zei 'Lokaal handelen' ? :frons: : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8

par renaud67 » 07/04/10, 12:46

Ik geloof helemaal niet in de wil van enig beleid om de consumptiemaatschappij te veranderen :?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

par lejustemilieu » 08/04/10, 17:04

renaud67 schreef:Ik geloof helemaal niet in de wil van enig beleid om de consumptiemaatschappij te veranderen :?

Hallo,
Ik was bang dat mijn woorden verkeerd zouden worden geïnterpreteerd, maar dat was het niet.
Ik ben zeer gelukkig.
Voor mij vat het antwoord van Renauld 67 de essentie van het probleem samen:
Alles verloopt via de politiek
Een simpel voorbeeld onder andere: de premies voor zonnecollectoren, isolatie ... het is politiek.
Tweede voorbeeld: technologie evolueert met grote sprongen tijdens een grote wereldoorlog (het is politiek)
Waarom zou u in vredestijd geen grote verandering aanbrengen?
In werkelijkheid vraagt ​​de mens maar om één ding, maar vaak weet hij het niet en weet niet hoe hij het moet bereiken, omdat hij wordt gemanipuleerd.
Waar hij om vraagt ​​is geluk, levensvreugde.
Mensen die macht hebben, verkorten echter de waarheid van de vreugde van het leven.
Simpelweg omdat ze geloven dat ze door het overhevelen van het geld van de "werkende" massa zo rijk mogelijk zullen worden, en op deze manier geloven dat ze toegang hebben tot geluk (of macht, wat een ziekte voor mij is)
Het probleem is daar ...
Maar niet lang geleden gaf een zeer rijke man al zijn bezittingen en leeft nu zoals veel eenvoudige mensen ...
Voor mij heeft hij een fout gemaakt, hij had een werkgroep moeten samenstellen met economen, psychiaters, welwillende industriëlen, enz ..., om te proberen oplossingen te vinden (als die er zijn) die zich klaar maken (wat er al is).
Wat een ramp? de menselijke machine heeft simpelweg alle zin verloren.
En het is gewild! bij de geldautomaat.
Het probleem is mondiaal geworden en de oplossing moet mondiaal zijn.
Anders wordt de aarde Paaseiland nummer 2.
Tot slot zou ik zeggen dat er een uitzondering is: de BUTAN (het is politiek)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05

par edfed » 08/04/10, 17:12

teveel leed en haat stapelden zich op, afgezien van een oorlog, hongersnood, ziekte, catastrofe die 100% van de mensen zou doden, zie ik geen oplossing.

je moet formatteren en opnieuw installeren, dat is wat we doen als het systeem te strak is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 08/04/10, 17:14

+1 Middlejust

... het is noodzakelijkerwijs politiek, aangezien haar vertegenwoordigers de economie dienen zoals die nu is, dezelfde die is gebaseerd op de wetten die door de wetgever van elk land zijn uitgevaardigd en door de uitvoerende macht zijn uitgevoerd ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten