Misleiding van consumenten in het algemeen in supermarkten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/12/08, 17:45

+2 = +1 +1 als ik het niet mis heb?

Dus lees nog eens hoger :)

Maak je geen zorgen, je zult me ​​niet van gedachten laten veranderen...of anders laat je me een goed Belgisch stokbrood proeven (de Franse bakkerijketens in "PAUL"-stijl tellen niet mee, hè!!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/08, 17:47

Ik ken deze zender niet!

Ik ga deze toverstaf zelf maken : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 03/12/08, 17:49

Oh nee, dat is ook verboden!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/08, 17:55

Waaromooooooooiiiiiiiiiiiiiii???

Ik kan toch niet koken... : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Jaydi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/01/08, 16:11
Plaats: Elzas / Var




par Jaydi » 08/12/08, 14:50

Capt_Maloche schreef:prijzen liggen rond de €12 tot €20 voor 11W, €18 tot €25 voor 23W


Het verklaart nog steeds waarom we verleid worden door goedkope shit. Persoonlijk is €25 meer dan mijn elektriciteitsrekening voor een maand, dat zet je aan het denken...

Nog een vraag: zijn spaarlampen werkelijk zo “wonderbaarlijk”? Ik denk aan gassen, de middelen die nodig zijn voor de productie enz... (Dsl, ik weet er zelf absoluut niets van :()
0 x
Beeld
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 08/12/08, 18:00

Jaydi schreef:Het verklaart nog steeds waarom we verleid worden door goedkope shit. Persoonlijk is €25 meer dan mijn elektriciteitsrekening voor een maand, dat zet je aan het denken...


Natuurlijk koopt iedereen wat hij wil. Maar er is een verschil tussen:

-koop een lamp voor € 2 en verwacht niet meer dan wat een lamp voor € 2 kan geven
-koop een lamp voor € 2 en verwacht voor € 20 de kwaliteit en levensduur van een high-end lamp (en klaag er dan over).

Jaydi schreef:Nog een vraag: zijn spaarlampen werkelijk zo “wonderbaarlijk”? Ik denk aan gassen, de middelen die nodig zijn voor de productie enz... (Dsl, ik weet er zelf absoluut niets van :()


Nee, er is geen sprake van een wonder, maar het is nog steeds een kwestie van logica: het is ecologischer om slechts 1 lamp te kopen met een gegarandeerde levensduur van 15 uur, waardoor je tijdens de levensduur € 000 aan elektriciteit kunt besparen, in plaats van x goedkope lampen die dat wel doen. waardoor je meer consumeert. Bekijk voor meer informatie de berekeningen van Christophe op deze pagina: https://www.econologie.com/forums/ampoules-f ... t4742.html

PS: wat is er met mijn moeder? :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/12/08, 18:03

Onophoudelijke marketingargumenten : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 08/12/08, 18:06

Geen marketing, mijn schtifounet. Wiskunde!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/12/08, 18:08

Ik ben geen schtif Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 08/12/08, 18:16

Om het antwoord van Christine compleet te maken: het is niet onderaan maar bovenaan de link waar je moet kijken, je hebt een vergelijker die ALLES meeneemt aan de consumentenkant: verbruik, levensduur, aankoopprijs, prijs van 'elektriciteit'. ..

Beeld

Download hier: https://www.econologie.com/calcul-du-ret ... -3659.html

Debat hier: https://www.econologie.com/forums/calcul-ret ... t4797.html

Compatibel met Excel en OpenOffice
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 348-gasten