Misleiding van consumenten in het algemeen in supermarkten

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/08, 14:32

Christophe schreef:ps: wat is een organische buis??? :schok: :schok: Oh ja, zouden dat niet de gadgetlampen zijn met een zogenaamde geïntegreerde ionisator? Sterker nog, 100% Chinese modellen...Ik had er een paar gezien met een garantie van 5 jaar, toen de levensduur 6000 uur was...en ze daar vaseline mee spinnen?


De modellen die op dit moment gewoonlijk worden verkocht, zijn in feite lampen met een laag verbruik en een punt van 3000 V in het midden, die tegelijkertijd de buis ioniseert en een onmiddellijke ontsteking mogelijk maakt op bijna maximaal vermogen. Ze hebben een garantie tussen 8000 en 12 uur of (000 jaar) voor sommigen) en de voordelen van ionisatie prijzen (dat is enigszins waar, maar op een klein volume van 3m3)

prijzen liggen rond de €12 tot €20 voor 11W, €18 tot €25 voor 23W
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 03/12/08, 14:41

Christophe schreef:
Capt_Maloche schreef:Nou ja, het zou niet lang meer moeten duren.
dus Toff, wat kan ik gebruiken met een bajonetbasis?


8 jaar voor een halogeen? Wauw niet slecht!

Maar maak je geen zorgen, je verandert de fitting naar een E27, het kost je € 1,- en je kunt er op zetten wat je wilt.

Als je bijvoorbeeld last hebt van de helderheid bij het opstarten, neem je dit model:
https://www.econologie.com/shop/ampoule- ... p-204.html

Het is een monster (en dat geldt ook voor de prijs...)...


verdomd! 60W!! het moet eruit scheuren (de ogen)
ten slotte, hoe meer we op een laag verbruik letten, en hoe meer we de helderheid verhogen : Cheesy:

ik heb bijvoorbeeld net mijn slaapkamer afgemaakt, ik heb 5 wandlampen geplaatst met 11W lampen (2 megaman die ik bij jullie heb gekocht + 3 met ionisator om te vergelijken)

Eindelijk, voordat ik 2x60W verbruikte, nu 60W, nou, het is nog steeds 50% minder, maar met 5 keer meer helderheid

Alles bij daglicht: geweldig
(plus 2 leeslampjes met 20 LED Luxman-lampen denk ik, je kent wel degenen die nog steeds een beetje schijnen, zelfs als je het sap uitzet, :schok: Ik heb dit mysterie niet opgelost)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/12/08, 15:15

Ja, dat is het wel zo'n beetje!! : Cheesy: : Cheesy: We willen altijd meer (inclusief helderheid!)!

Met de 60W (ja, dat is geweldig!): je kunt, naast minder verbruiken, eenvoudig de helderheid verhogen...

Hiermee kun je een equivalent van 300W in een E27-fitting stoppen, ik weet niet eens zeker of deze in halogeen bestaat (ik heb al 150W gezien maar nog nooit 300W...)
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/12/08, 15:16

Hallo,

Capt_Maloche schreef:(plus 2 leeslampjes met 20 LED Luxman-lampen denk ik, je kent wel degenen die nog steeds een beetje schijnen, zelfs als je het sap uitzet, :schok: Ik heb dit mysterie niet opgelost)


Heb je al geprobeerd een Geigerteller in de buurt te plaatsen? : Roll:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/12/08, 15:26

Geiger???? Het is gewoon de "remanentie" (er bestaat zeker een echte term) van de elektronen in het circuit...

Voor de LED's heb je geen excuus meer om geen onzin meer te kopen, wij maken ze sinds vorige week in de nieuwste generatie Luxeon:
https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90
https://www.econologie.com/shop/ampoule- ... p-225.html

Ze lichten ongeveer twee keer zoveel op als de oude Luxeons die we hadden (de gladde)... het is vooral duidelijk op het niveau van de kegel (2° in plaats van 50°) en de algehele intensiteit (equivalent aan 30W GU7).

Ik zal vanavond metingen doen met de luxmeter in onze gang!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 03/12/08, 15:43

Christophe schreef:Geiger???? Het is gewoon de "remanentie" (er bestaat zeker een echte term) van de elektronen in het circuit...

Ja, het was een klein grapje 8)
Dat gezegd hebbende, voor zover ik kan begrijpen dat het gebeurt bij fluorescentielampen, net zo goed bij LED's... ik begrijp het niet... (maar ik zeg niet dat het niet waar is: ik begrijp het gewoon niet)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/12/08, 15:47

Het is niet onwaar, ik heb het ook opgemerkt...

We zouden moeten kijken of dit het geval is in totale duisternis, omdat er een omgekeerd effect is op de LED's (door een LED aan te steken, produceert deze stroom)... wat zou kunnen interageren met het stroomopwaartse circuit?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/08, 17:32

Christophe schreef:
Gregconstruct schreef:+2 : Mrgreen:


Nou, daar spreek je jezelf tegen... aangezien je hierboven zei dat er Belgische baguettes waren... wat dan ook!


+2 voor het bier en de friet!!! aardappel gaat : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79119
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/12/08, 17:36

Ik betwijfelde het, maar je geeft tegelijkertijd toe dat je niet weet hoe je stokbrood moet maken!!!

Het is stom, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/08, 17:43

Dat heb ik absoluut niet gezegd, mijn konijntjeBeeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 284 gasten