Max Havelaar en Best Western op dezelfde boot ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Max Havelaar en Best Western op dezelfde boot ...




par Christophe » 15/08/06, 14:05

Een cosponsoring die veel zegt over de echte filosofie van eerlijke handel:

Beeld

Lees meer: http://www.maxhavelaarfrance.org/vendee ... ccueil.htm
0 x
marco27
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/08/06, 15:24
Plaats: eure

Max Havelaar en Best Western op dezelfde boot ...




par marco27 » 09/09/06, 00:47

Een cosponsoring die veel zegt over de echte filosofie van eerlijke handel:

Dit is geen medesponsoring aangezien het Max Havelaar was die gesponsord werd.

Info afkomstig van de link onder de foto van de boot http://www.maxhavelaarfrance.org/vendee ... ccueil.htm

De Max Havelaar / Best Western-boot wordt gefinancierd door een pool van investeerders, waaronder Best Western France, Protertia FM, Stec en de Algemene Raad van Charente-Maritimes.


“Benoît sponsorde Max Havelaar, dankzij hem heeft de eerlijke handel vooruitgang geboekt. We hebben samen een bijzonder project gedaan, een gek project! Het was Benoît die ons sponsorde! Dankzij hem zullen duizenden gezinnen een beter leven leiden; hij heeft de mens centraal gesteld op zijn reis. Hij is een echte wereldburger”, aldus Jean-Pierre Doussin, voorzitter van Max Havelaar.


kader
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79328
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/09/06, 11:00

Oké, hetzelfde voor mij : Oops:

Dat had ik duidelijk gezien “In geen geval heeft de vereniging Max Havelaar deze operatie gefinancierd.” maar het is niet de vereniging die de producten verkoopt als...

Ik wist in ieder geval niet dat het de schipper (Benoit) was die sponsorde...maar meer hij die gesponsord werd...

Maar als ik Max Haveelar was, zou ik hebben geaarzeld voordat ik werd gesponsord door Best Western, het symbool van het mondiale zakentoerisme...

In alle gevallen de associatie van deze twee namen, wier activiteiten en ethiek a priori niets te maken hebben, schokt mij...of Max H. er knikkers in deed of niet...

Maar misschien ben ik te moreel...

Maar blijkbaar is het idee heel anders:

De schipper Benoît Parnaudau, peetzoon van Isabelle Autissier sinds 1997, sterk betrokken bij de kwesties van respect voor het milieu en eerlijke handel, biedt MAX HAVELAAR deze ongekende kans om de berichtgeving in de media over de race te gebruiken om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van kwesties van eerlijke handel.

De vereniging MAX HAVELAAR Frankrijk heeft daarom dit last-minute voorstel overgenomen... Het besluit werd genomen op 10 september 2004.


Mea culpa zal me dus leren om niet alles tot in detail te lezen voordat je een onderwerp plaatst : Oops: (maar ik blijf geschokt door deze associatie... er is bijvoorbeeld een EcoVer-boot die veel meer ethische affiniteiten met MH zou hebben gehad)
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Remundo en 370 gasten