Omdat we te veel olie hebben...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Omdat we te veel olie hebben...




par Targol » 11/05/06, 18:11

... de Amerikanen hebben een concept bedacht voor rijke mensen die er op de meest stomme manier veel van willen uitgeven: het onderwaterjacht!!! : Cry:

Om te zien hoe groot de schade is (of als je een kasteel met hele diepe grachten hebt dat je wilt bezoeken : Cheesy: ), het is hier: http://www.ussubs.com/submarines/phoenix_1000.php3
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Aangezien we te veel olie hebben...




par Christophe » 11/05/06, 18:36

Targol schreef:... de Amerikanen hebben een concept bedacht voor rijke mensen die er op de meest stomme manier veel van willen uitgeven: het onderwaterjacht!!! : Cry:


Niet te snel lachen om de Amerikanen... Ik zag een reportage over een Franse KMO die zich in Dubai had gevestigd om hetzelfde te doen...

Wat betreft het concept, wat kan ik nog meer zeggen: het is weer een speeltje voor de rijken die niet weten wat ze met hun $$$ moeten doen... terwijl 2 miljard mensen amper genoeg te eten hebben. .. :|
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 11/05/06, 19:41

Ik word steeds wanhopiger om te zien hoe waanzinnig de overgrote meerderheid van de mensheid het gaspedaal indrukt terwijl de wereld de muur in gaat : Cry:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/05/06, 20:48

Geld, macht...
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 11/05/06, 21:54

Targol schreef:Ik word steeds wanhopiger om te zien hoe waanzinnig de overgrote meerderheid van de mensheid het gaspedaal indrukt terwijl de wereld de muur in gaat : Cry:


Vroeger zeiden we dat de muur is het beste aan de voet van de muur...
maar dan wordt het het zit in de muur dat we niets meer zien ...

Eindelijk :? :? :? :? :? :schok:
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/05/06, 22:22

Econology schreef:Geld, macht...


Dag
Nee, het is de 3P-regel.

deeg
Kunnen
Politique

er zijn steeds meer armen,
minder van de middenrijken, maar sommigen heel erg rijk en leven in een bubbel.
Toch laat het democratische systeem het fiscaal niet toe om rijker te worden dan de overheid...

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 11/05/06, 23:41

Andre schreef:Toch laat het democratische systeem het fiscaal niet toe om rijker te worden dan de overheid...

Andre


Bij ons hebben we de ISF om dit te compenseren en dit resulteert in kapitaalvlucht...
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/05/06, 10:38

lau schreef:Bij ons hebben we de ISF om dit te compenseren en dit resulteert in kapitaalvlucht...


Lau... als je denkt dat het de ultrarijken bestraft... de ISF is voornamelijk gemaakt om de door André genoemde middenrijken te belasten...

André voor je 3 P Ik ben het er niet mee eens...aangezien macht en politiek bijna synoniem zijn...aan de andere kant had ik geaarzeld om SEX te plaatsen, maar het was een beetje off-topic.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 12/05/06, 10:51

Econology schreef:aangezien macht en politiek bijna synoniem zijn...


Ik ben het niet helemaal eens met deze stelling: naar mijn mening is politiek een van de middelen om aan de macht te komen, maar het is niet noodzakelijkerwijs de enige (noch noodzakelijkerwijs de meest effectieve).

Tegenwoordig, in deze wereld waar de pogon - oorspronkelijk uitgevonden om de mens te helpen bij zijn uitwisselingen - de meester van de planeet en de mensheid is geworden, worden de multinationals steeds machtiger en hun macht overtreft die van sommige staten ver. Kijk maar naar wetten zoals de CPE of zelfs naar bepaalde aspecten van de Europese grondwet die ons is voorgelegd: politici worden steeds meer dienaren van multinationals en hun rol is beperkt tot het aannemen van wetten om het werk van de controle van bedrijven over alle aspecten van ons leven te vergemakkelijken :onheil: .

Voorbeelddemonstratie: wie heeft volgens u de meeste macht tussen bijvoorbeeld de president van Luxemburg en die van EADS?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/05/06, 14:06

Boef... dat of een reis naar de ruimte... :|
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten