TUTO: maak eenvoudig een bio-BONZAi zonder vermoeidheid

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

TUTO: maak eenvoudig een bio-BONZAi zonder vermoeidheid




par plasmanu » 06/12/15, 06:27

TUTORIAL: maak eenvoudig een biologische BONZAÏ zonder moe te worden

Beeld

Hallo aan alle natuurliefhebbers.

als je een paar minuten hebt
en enige vage basiskennis van planten hebben

en drie prullaria bij de hand
je hebt dit allemaal nodig:
-iets om herplanten
(absoluut alles wat op aarde bestaat: elders weet ik het niet)
-in iets dat zal fungeren als bevattende onderaan doorboord
(liefst iets moois kopen)
(zichtbaar en hangend is ook trendy: maar niet voor beginners)
-van de terre of kleibolletjes, of baksteenpoeder... speciale gel (het is mooi in glas met kleibolletjes of glaskralen)
-van de'UAE
(als je geen water geeft is het gaar)
-draad (ijzer of koper of een stuk braamstruik... elektrische draadbinders zijn geweldig om opnieuw te gebruiken: het is blik bedekt met flexibel plastic)
- iets dat gedraaid is om een ​​vorm te krijgen, aanpasbaar, modulair... om niet te beschadigen
-een paal bevestigd aan de bodem van de pot, deze zal dienen als leidraad voor de banden, de ligaturen en de gids / sjabloon
(draad, staaf, buis, gebroken pen, stuk hout... wat dan ook)
-een plek zonnig, is indirecte verlichting vereist

ANDERS

€ 2.95 per stuk gratis verzending
http://fr.aliexpress.com/item/1Pcs-E14- ... eb201560_2
Beeld
-in het donker: zonder ramen, zoals kelder, werkplaats, wijnkelder, zolder, toilet, badkamer, er zijn hele kleine LED's voor 2€: hiermee kun je ook spieken voor bladverliezende bladeren (planten die in de winter hun bladeren verliezen)
wij nemen de controle over de natuur over
het probleem is de lange EDF-stroomuitval (maximaal 2/3 weken)
Want in het donker te lang: het sterft
Om het probleem te verhelpen, kun je de plant uit het donker halen en in het licht zetten totdat de stroom weer aangaat.

Beeld
De vage basisbegrippen: er is vast wel iemand die ze kent, of die ze heeft gelezen, of erover heeft gehoord en zelfs die er eigenlijk niets van weet. kortom... het maakt ons niet uit...
en nog beter: zoek de man die het heeft geschreven, of de drukker, kortom... wat maakt het uit...
Ik kreeg deze boeken om mijn bibliotheek te versieren, maar ik heb ze niet allemaal gelezen en het is lang geleden en ik weet het niet meer...


zet alles op dezelfde plek, om het beter te vinden.
Beeld
de plant heeft niet teveel wortels maar toch een beetje

verwijder overtollige bladeren, rijp fruit, jong fruit, dode takken... maar laat toch iets achter

verplicht een afvoer aan te leggen om af en toe overstromend water af te voeren
met puzzolaan, kleibol, gebroken baksteen, puimsteen, stuk piepschuim, zandbed...
het maakt niet uit, als de container transparant is, gekleurd zand in meerdere lagen is zeer stijlvol en gemakkelijk,
alsof je naar mieren achter glas/ramen kijkt,
of de decoratie van de bodem van een aquarium...
Beeld

repareer het ding dat als een draaiende paal zal fungeren zonder te veel aan te spannen
Doe in het begin een beetje aarde,
houd alles goed vast terwijl je met de andere hand aarde toevoegt zonder iets opzij te leggen (anders moet je schoonmaken)

bolletjes klei op gebroken bakstenen
Beeld

een beetje aarde
Beeld

de plant om aan de paal te bevestigen
Beeld

compleet met aarde en vervolgens met kleiballen om te verfijnen
Beeld

Bevestig de plant op een sjabloon
Beeld

Het is voorbij :P
Beeld

In eerste instantie nrmeststof, voor het extra trauma dat we oplopen als we de aarde vaak vervangen.
In mijn geval, zoals op de foto's: niets aangeraakt, niets gesneden, niets beschadigd, ik kan er meteen naartoe.
Meststof, ik weet niet echt hoe ik het biologisch moet maken
het ideaal zou zijn om een ​​klein beetje vleermuisuitwerpselen te verzamelen
anders huishoudcompost van iemand die je kent/kent.

af en toe geven we water, we draaien een beetje, we maken de ligaturen los, we trekken aan de touwtjes...

Ongeveer elke 1 of 2 jaar:
verwijder de aarde
snijd een deel van de wortels af
nieuwe aarde terugleggen

Veel tuinplezier
Emmanuel
: Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen: : Mrgreen:
: Mrgreen:

PS: onmogelijk om de titel van het onderwerp te valideren...
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/12/15, 17:01

Onvrijwillige persoonlijke ervaring gedurende 15 jaar:
een Mexicaanse sinaasappelboom, een behoorlijk grote struik op een bepaalde plek buiten!!

Dezelfde plant elders op de plek waar de betonmixer van de metselaar stond, is gekrompen tot een paar hele kleine blaadjes die de slakken buiten weerstonden en bijna 15 jaar heel klein overleefden, tot mijn verbazing ondanks alle toegevoegde aarde!
Oorzaak:
Deze plant heeft een hekel aan kalksteen en cement ter nagedachtenis aan de betonmixer en krimpt na het planten in een kleine commerciële pot.
Maar de plant houdt het leven vast en overleeft met een paar kleine blaadjes!!

Het is een spontane micro Bonzai zonder enig onderhoud!!
0 x
Thiazolinones neuro giftig voor te voorkomen dat zij overal, waanzin, waarbij ten minste ppm, bacteriën en uw neuronen, die de ziekte van Alzheimer vermenigvuldigt !!
De bijen verdwijnen pesticide, Roundup, en worden ons langzaam doden. http://www.pollinis.org/petitions/petit ... noides.php
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 06/12/15, 18:05

ja, het is het principe, het komt voorbij, maar opzettelijk als de grootte van de nieuwe duimen, om degenen te begeleiden die we willen behouden. En wortelgrootte idem.
Het meest ingewikkelde is om in 5 maanden een bonsai van 2 jaar oud te maken, je moet hem in de natuur vinden... en hem voorstellen in zijn gesneden en gedraaide pot.

Bind vast zonder te veel aan te spannen om te laten zwellen door het sap te blokkeren, maar niet te lang, anders trekt de draad in het hout en moet je opereren.
Mijn Japanse esdoorn weet het nog, een van de 3 takken ontbreekt.
Het doel is om te zoeken naar het onvolgroeide effect.
Draai zonder verder te gaan dan het breekpunt voor kleine aanrakingen, het is zelfs heel flexibel. of opzettelijk een tak straffen omdat hij het zwakkere zusje bevoordeelt, of omgekeerd, de grote de kleine laten opeten, het is zoals je wilt... : Mrgreen:


PS: volgende tutorials:
-splits de rabarber;
-Verplant de salades
-neem stekken van aromaten
-montage/demontage van een geprefabriceerd chalet van ongeveer 30m² (we zullen zien omdat de demontage niet ter plaatse is) geen tijd om foto's te maken, het is geen wandeling, uiteindelijk moet je, als je morgen op de motor zit, gaan kijken.
-vervang matra 48v lithium accucel (scooter)
-verander een neiman (aanpasbaar)
-Vervang de voeding of pas het LCD/LED-schermpaneel aan
-installatie/verwijdering van warm water op zonne-energie
-verwarmen van een gereviseerde kas
-aanleggen/verwijderen airconditioning met readyclim aansluiting
Beeld
-...
...
..
.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 505-gasten