Vooruitgang en mislukking...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bojourvous5094
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 212
Inschrijving: 20/03/05, 20:11
Plaats: Levis, QUEBEC

Vooruitgang en mislukking...




par bojourvous5094 » 12/03/06, 21:00

De vooruitgang die we ervaren, wordt ons 'opgelegd' door de wetten van de markt. Het lijkt duidelijk dat de nieuwe religie van winst het spel leidt... :frons:

Als ik kijk naar de evolutie van de laatste 50 jaar in Quebec...
1) Ik zag zelfvoorzienende landbouw verschuiven naar intensieve monocultuurproductie...
2) Ik woonde de ontwikkeling van het elektriciteitsnet in Quebec bij, we verlieten de grote duisternis van de olielamp….
3) De komst van televisie in elk huis geeft een opening naar de wereld.
4) De koelkast die de koelbox heeft vervangen, is de uitvinding die het leven thuis radicaal heeft veranderd... We kunnen het ook hebben over de wasmachine en de droger... We zijn van een houtkachel overgestapt op een elektrische...
5) De magnetron en de video...
6) Het internet dat zich openstelt voor de wereld en contact met de rest van de planeet mogelijk maakt… evenals de mobiele telefoon…. : Idee:

Je lacht misschien en je kunt je niet voorstellen hoe het anders zou kunnen zijn... Voor degenen die de ijsstorm in Quebec hebben meegemaakt, hoe vind je de situatie wanneer er een stroomstoring is? We zijn afhankelijk van elektriciteit, het is een "essentiële" dienst geworden. Stel je nu een land van woestijn voor waar het meest efficiënte vervoermiddel nog steeds de kameel is... Ik denk dat er nog steeds een zekere verschuiving aanwezig is... :|

We beginnen aan de wereldwijde verschuiving, velen blijven zitten bij gebrek aan middelen, anderen gaan regelrecht de bocht in bij gebrek aan aandacht voor WETTEN, zoals zwaartekracht, openheid, delen van beperkte middelen... :?

Alle verandering begint in onszelf. Hoe eerder ik bewust word, hoe sneller de veranderingen om mij heen zullen plaatsvinden... 8)
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten