Label "Kinderverzorgster econoloog"?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas

Label "Kinderverzorgster econoloog"?




par Hasardine » 19/05/09, 08:57

Hallo,

Vanmorgen heb ik een klein project om u voor te leggen:

de oprichting met de vereniging Econologie van een label "Assistant(e) Maternel(le) éconologue"

wie zich ertoe verbindt een bepaald aantal ecologische maatregelen te respecteren, krijgt een label en kan zo gemakkelijker aanspraak maken op de verhoging van de onderhoudskosten.

Wat denk je? wat zou je in die statistieken zien gaan?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 21/05/09, 19:38

Oh ja dat is een goed idee!

Maar het probleem zal zijn dat dit label wordt erkend door de beroepsgroep...

Iedereen kan een "label" maken als ze dat willen en ik heb het niet over de nodige "controles"!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/05/09, 23:12

En het zou vooral nodig zijn om het belang van het project te beoordelen:

- bepalen op welke punten het label zou worden aangebracht
- onderzoek bij minimaal tien ouders of het hen motiveert
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/05/09, 08:19

Ik heb dit bericht geplaatst op mijn forum van gastouders (we maken allemaal deel uit van dezelfde vakbond), en dit is wat de harde kern antwoordde:

- onderhoud van lokalen en apparatuur voor jonge kinderen zonder bleekmiddel en met producten die het milieu respecteren,

- eliminatie van "wegwerp" geen wegwerpluiers, doekjes, tissues of papieren handdoeken

-voor sommigen ligt het gebruik van gloeilampen, windturbines of zonnecollectoren voor de hand, maar voor huurders is het niet altijd mogelijk (behalve gloeilampen natuurlijk!)

maar voor allemaal lijkt de voorkeur voor biologische voeding en het gebruik van BPA-vrije flessen verplicht.

de interesse voor een bepaald aantal ouders ligt voor de hand: wanneer u uw kind bijna 10 uur per dag toevertrouwt, verwacht u dat de plaats van opvang de ambities respecteert waarin u gelooft.

Voor onthaalouders is dit een punt dat het aspect “verantwoordelijke professional” versterkt en hen ook in staat stelt om de waarde van het onderhoud en de maaltijdvergoedingen die ze vragen te rechtvaardigen.

momenteel legt onze cao 2.65 € aan onderhoudskosten op, waaronder: het aandeel elektriciteit voor verwarming, water, de vernieuwing van kinderopvangapparatuur, spelletjes en al het educatieve materiaal. dit bedrag is genoeg om made in china in de supermarkt te kopen, maar voor milieuvriendelijke apparatuur is het geraspt!

het doel van de operatie is dat de gastouder er niet meer van haar salaris in steekt om het speelgoed te kopen! (vooral als haar eigen kinderen niet meer oud genoeg zijn om het te gebruiken!) en kan ze ook haar groene ambities respecteren in de context van haar werk. We werken immers thuis, het is normaal dat we onze idealen in huis respecteren
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/05/09, 08:31

voor de erkenning denk ik dat het nodig is om de onderhandelaars van de branche aan te spreken, maar daarvoor moet het project correct worden vastgelegd en geaccepteerd door de belangrijkste belanghebbenden: de Ass Mats
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/05/09, 11:47

Het is inderdaad "verkoopbaar" (we moeten nog zien tegen welke prijs, maar dat is een ander verhaal) Ik doe er een klein appartement bij:

tissues: om hygiënische redenen denk ik dat het moeilijk te beheren is

in aanvulling:
natuurlijke verven (vooral voor speelgoed) of niet-giftige pigmenten
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 22/05/09, 11:51

elephant schreef:vooral voor speelgoed


Op dit punt is het al niet slecht geregeld...

Onze generatie (en daarvoor, hoewel er veel minder "poep" op de markt was) zoog daarentegen veel loodverf maar momenteel is het meer "schone" denk ik...

Gelukkig had ik in mijn jeugd niet veel GI Joe en Cie...mijn ouders boden me liever lego aan (ik had de 12V trein te goed!!) of mechanica (herstel omdat die in die tijd niet meer bestond , het is sindsdien teruggekomen), resultaat nu doe ik alles met wasmachines!!!

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/05/09, 13:18

thuis dragen de kinderen schorten en elke ochtend zijn ze bekleed met 2 zakdoekjes.

Mijn kinderen hebben hun partijen geborduurde zakdoeken, geen verwarring mogelijk.

De anderen steken hun handen in hun zakken en als ze vol zijn, in de was!

tot nu toe hebben we ons nog nooit zorgen gemaakt over besmetting! het is net als gastro- en composttoiletten! nooit een probleem gehad!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 25/05/09, 10:57

Idee: pkoi deze "labeling" niet uitbreiden naar alle beroepen door meer algemene "regels" te schrijven?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 25/05/09, 13:36

het zou natuurlijk kunnen, maar ons beroep is het beroep waarin de werknemer zich het beste kan redden en een sterke invloed kan uitoefenen op zijn omstandigheden en zijn werkplek!

PS: bepaalde ondertekenende vakbonden van de Grenelle van het milieu beïnvloeden via hun vakbondsafgevaardigden, DP, in CE of CCE de leider om dergelijke charters te ondertekenen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 282-gasten