Het einde van een mythe: Zidane verdreven voor agressie

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Het einde van een mythe: Zidane verdreven voor agressie




par Christine » 09/07/06, 23:38

Ik wil bijna huilen: Zidane die zoveel voor mij vertegenwoordigde, de schoonheid van het spel, de onfeilbare techniek, de menselijke kwaliteiten, de integratie, de vrijgevigheid, Frankrijk met een hoofdletter F, mooi tolerant en genereus, beëindigde zijn carrière met een agressief gebaar .

We zijn misschien geen voetbalfan, maar er zijn bepaalde waarden die ons dierbaar zijn en waar we allemaal trots op kunnen zijn; Vanavond werden ze geconfronteerd met provocaties en we voelen ons hart in rouw.

snuiven.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/07/06, 23:40

Ik zou maar één ding zeggen:

Frankrijk verloor, maar de intolerantie won (grond)!

(Ik denk niet dat Zidanne dit gebaar zou hebben gemaakt zonder een ernstige belediging van de Italiaan...)

Maar goed, het is nog steeds sport... niets te maken met wat er gebeurt met olietankers aan de overkant van de Atlantische Oceaan... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6981
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 09/07/06, 23:49

Ja! De Italiaan had de spelling van zijn naam verkeerd gespeld...

Zizou ging in een opwelling weg.

En in de plexus zonne-, Alsjeblieft!

: Mrgreen:
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 10/07/06, 10:38

ja,

arme Zidane, zo kapot aan het einde van de wedstrijd...


Ik weet niet of het een gerucht is om hem te excuseren, maar het kan zijn dat hij een "terrorist" werd genoemd.
Dat is de informatie die aan mij is gerapporteerd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/07/06, 12:48

Een terrorist die mij zou verbazen... maar een racistische belediging van de Italianen zou mij niet choqueren... misschien zullen we het nooit weten...

Dit heeft er uiteindelijk niet van weerhouden dat Zidane door de pers werd uitgeroepen tot beste speler van het WK.

http://permanent.nouvelobs.com/sport/20 ... .html?0946
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/07/06, 13:53

Ik ook, super teleurgesteld. Wat de belediging ook was, het was niet openbaar omdat niemand het hoorde. Hij had zijn rekeningen privé kunnen verrekenen. Vooral omdat zijn zet goed doordacht was.

Kortom, zijn vrijlating was een echte mislukking... het is jammer dat de man aardig tegen me was : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Het einde van een mythe: Zidane werd weggestuurd wegens agressie




par Cuicui » 10/07/06, 15:15

Christine schreef:Ik wil bijna huilen: Zidane die zoveel voor mij vertegenwoordigde, de schoonheid van het spel, de onfeilbare techniek, de menselijke kwaliteiten, de integratie, de vrijgevigheid, Frankrijk met een hoofdletter F, mooi tolerant en genereus, beëindigde zijn carrière met een agressief gebaar .We zijn misschien geen voetbalfan, maar er zijn bepaalde waarden die ons dierbaar zijn en waar we allemaal trots op kunnen zijn; Vanavond werden ze geconfronteerd met provocaties en we voelen ons hart in rouw. snuiven.

Bedankt, Christine, voor het zo goed verwoorden van de gevoelens die velen voelen.
Wat betreft Metarazzi (of iets dergelijks), de man die Zidane provoceerde en in de val lokte, ik denk niet dat het hem enig geluk zal brengen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/07/06, 20:23

Er zijn er die geen tijd verspillen:

Beeld

(het laden duurt vrij lang, de afbeelding is 500 kb, wacht even)
0 x
botten
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 54
Inschrijving: 11/11/05, 14:28
x 8




par botten » 11/07/06, 09:08

maar een racistische belediging van de Italianen zou mij niet choqueren... misschien zullen we het nooit weten...


Ik weet niet of het je is opgevallen, maar in het Italiaanse team is er geen speler van kleur... De afgelopen jaren zijn er echter nogal wat emigranten naar Italië geweest! Misschien houden ze niet van voetbal? anders geven we ze geen kans!
0 x
Over de zesde uitsterven van het leven op aarde?
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Het einde van een mythe: Zidane werd weggestuurd wegens agressie




par houthakker » 11/07/06, 17:36

Christine schreef:[...]We zijn misschien geen voetbalfan, er zijn bepaalde waarden die we koesteren en waar we allemaal trots op kunnen zijn;[...]
Ik ben absoluut geen voetbalfan, maar van wat ik heb gezien en gelezen heeft Zidane ook waarden die hij hoog in het vaandel heeft staan, waaronder blijkbaar de waarde van familie en eer, die Zou zijn geweest goed genegeerd door de Italiaan Materazzi, geen toonbeeld van eerlijkheid aan zijn kant...

Zidane ging kapot zoals elke vermoeide en gekwelde man zou hebben gedaan, maar dat had hij niet dit niet toegestaan gezien zijn rang, zijn imago en de omstandigheden...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 344 gasten