De auto ruikt, het vervuilt en het maakt je dom!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
The Passing
x 17

De auto ruikt, het vervuilt en het maakt je dom!




par The Passing » 21/01/06, 20:04

hehe : Cheesy:

Grappig de toon van deze site: http://chicheweb.org/rubrique.php3?id_rubrique=26
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 09:24

Ik denk dat ze heel veel artikelen hebben in autovrij Frankrijk ...

Maar we vinden deze in het bijzonder die het verdient om door alle stamgasten hiervan te worden gelezen forum. Dit artikel vat mijn gedachten zeer goed samen en zou, naar mijn mening, vooraf moeten worden gelezen door een aspirant-pantonist om de grenzen van de PMC goed te omkaderen:

http://chicheweb.org/article.php3?id_article=87

De tekst:

"Er is niet meer" schone auto "dan" schone oorlog ". Van het plunderen van natuurlijke hulpbronnen tot de productie van miljarden tonnen afval, miljoenen doden tot de bouw van een ontmenselijkt universum, de term "Schone auto" is onzin.

Zelfs voordat hij zijn eerste kilometer heeft afgelegd, heeft een auto een aanzienlijk deel van zijn vervuiling geproduceerd. Elke nieuwe auto heeft 300 liter water nodig voor de constructie. Het bouwen van een voertuig, "schoon" of niet, vereist 000 keer meer grondstoffen dan zijn eigen gewicht, 20 ton om een ​​auto van 30 ton te produceren (1,5). Aan het andere uiteinde van de keten worden elk jaar twee miljoen lichte passagiersvoertuigen weggegooid, waaronder 1 ton oude banden, 280 ton batterij-residuen en 000 ton speciaal industrieel afval (30). Zelfs als een steeds groter deel van dit afval wordt gerecycled, leidt de transformatie op zijn beurt tot nieuwe vervuiling. Met een te grote nucleaire vloot wil Frankrijk de elektrische auto promoten onder het label 'schone auto'. Het heeft echter een veel lagere ecobalans dan een conventionele auto met ingebouwde thermische motor. Volgens ADEME (000) heeft de elektrische auto 400% meer energie nodig voor dezelfde efficiëntie. Energie wordt buiten het voertuig geproduceerd. Het moet daarom worden getransporteerd en vervolgens worden opgeslagen, wat in elke fase aanzienlijke verliezen oplevert. De batterijen (lood, cadmium ...) die nodig zijn voor deze opslag zijn zelf zeer schadelijk en produceren afval met een oneindige levensduur. Een van de zeldzame voordelen van het elektrische voertuig is het lage geluidsniveau bij lage snelheid. Vanaf 000 km / u verdwijnt deze winst, wrijvingsgeluid zwaarder dan dat van de motor. De "ecologische auto", die slechts drie liter per 2 km verbruikt, maakt rijden goedkoper en daarom aantrekkelijker. Het aantal auto's op de weg en het aantal gereden kilometers nemen dienovereenkomstig toe. Dit is hetzelfde perverse effect als voor nieuwe voertuigen: de automobilist neemt gemakkelijker zijn toevlucht tot een auto in goede staat, vooral als deze een milieukeur heeft. De beweging zal dan niet worden overgedragen naar een echt ecologische modus (wandelen, fietsen, openbaar vervoer ...). Als nieuwe voertuigen minder CO3 uitstoten, worden deze voordelen bovendien vaak tenietgedaan door de komst van airconditioning in serie, een groot energiedrainage-systeem en producent van zeer giftige verontreinigende stoffen (CFK's, enz.).
Luchtvervuiling, plundering van niet-hernieuwbare natuurlijke hulpbronnen en afval zijn slechts een deel van de overlast van de "schone auto". Het lawaai, de miljoenen doden, gewonden, met hun processie van fysiek en psychologisch trauma, onzekerheid, stress, haat, de invasie van ruimte, de betonnering en ontmenselijking van onze leefomgeving blijven. Zelfs aangedreven door een organische wortelsapmotor, zou de auto de belangrijkste bron van ecologische en sociale overlast voor onze beschavingen blijven. Luchtvervuiling maakt het alleen maar zichtbaarder voor ons.
Het is belangrijk om te begrijpen dat de aankoop van een auto niet beperkt is tot de aanschaf van het voertuig als zodanig, maar ook tot het hele universum dat eraan is gekoppeld, d.w.z. snelwegen, ringwegen, tankstations, olietankers om brandstof te vervoeren, supermarkten (bereikbaar met de auto), fabrieken (om deze auto's en dit universum te produceren) ... een hele omgeving die een manier van leven genereert oorsprong van het grootste deel van de milieucrisis.
Laten we eraan herinneren dat 80% van de wereldbevolking geen auto gebruikt, dat de auto pas veertig jaar wijdverspreid is in Europa. De automobilist is marginaal zowel in tijd als in ruimte. De obsessie met het zoeken naar een technische oplossing voor de hinder veroorzaakt door de auto is symptomatisch voor de dominante ideologie. De kruisvaarders van de vooruitgang zouden graag willen dat we in naam van het realisme een kruising vormen met onze humanistische droom van een wereld zonder auto. Niet alleen vereist een echt rationele benadering precies het tegenovergestelde, maar, zoals we weten, is het enige geloofwaardige antwoord op de ecologische crisis cultureel, filosofisch, politiek. Technische reacties, indien belangrijk, blijven secundair. Het probleem is niet om schone auto's te bouwen, maar om te stoppen met het produceren van auto's. Het discours van de verdedigers van de "ecologische auto" sluit feitelijk aan bij dat van de promotors van "duurzame ontwikkeling" of van "duurzame groei".
Het bestaat uit het groen opnieuw schilderen van een systeem op basis van twee irrationele overtuigingen: de oneindige aard van planetaire hulpbronnen en de onbeperkte capaciteit van de biosfeer om onze expansie op te vangen. Een cultureel contraproductieve houding, omdat het een fundamenteel destructief systeem ondersteunt. Net als de schone auto aangeprezen door EDF, zal het een negatieve ecobalans opleveren. "

Lezen, herlezen, mediteren en uit het hoofd leren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/01/06, 10:38

Ik, ik vind dat we op dit moment niet beter hebben gevonden dan gemotoriseerde voertuigen met 2 of 4 wielen om snel, efficiënt en vrij te bewegen. Zonder auto zou ik erg geïrriteerd zijn. In afwachting van de ontwikkeling van voertuigen op basis van anti-zwaartekracht of synergetische motoren, vind ik het van vitaal belang om een ​​manier te vinden om minder te vervuilen. Lang leve de Pantone en de koolzaadolie-motor!
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 10:55

Studies hebben meer dan 20 jaar geleden aangetoond dat in stedelijke gebieden de fiets het snelste voertuig is ...

En tussen steden is de trein eerlijk gezegd zeer competitief (en ze nemen de fietsen bovendien)

Zie bij carfree france, alle nodige verduidelijkingen zijn er.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 31/01/06, 11:01

De trein is goed, maar het is duur. En de schema's moeten bij mij passen. Individuele voertuigen bieden ongeëvenaarde flexibiliteit.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/01/06, 11:21

Het is mooi om te dromen van een anti-autowereld (net als een watermotor) Maar als we ons verzetten tegen 95% (autogebruiker + of - regelmatig) van de bevolking, hoe wil je dan worden gehoord?

De realiteit zit helaas in de cijfers en dergelijke utopische toespraken zullen niets veranderen (althans op de korte termijn):

https://www.econologie.com/le-poids-econ ... s-775.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 11:25

Nou ja, als de schema's voor iedereen geschikt moeten zijn en als niemand een inspanning wil leveren en 20 minuten op de trein wil wachten, gaan we ver in de strijd tegen vervuiling. Treinen in Frankrijk hebben over het algemeen echter een zeer goede doorloopfrequentie.

Wanneer de trein, lange afstand c vaak goedkoper dan de auto. En vergeet niet om ALLE kosten van uw auto mee te rekenen in de berekening (aankoop, verzekering, reparaties ...). Dit wordt vaak over het hoofd gezien, maar het is niet alleen benzine in de kosten van een auto, verre van dat.

Erger nog als de ongeëvenaarde flexibiliteit is om de files te verdragen en drie uur te draaien om een ​​parkeerplaats te hebben ... Ik, ik hou niet echt van ...

En ik heb het zelfs over de vergelijking van de CO2-balans van de auto (pantone of niet ...) en openbaar vervoer en trein. Omgeving eerst of lui om een ​​beetje moeite te doen? Moet weten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/01/06, 11:28

Het is duidelijk ... Voor een keer praat Rulian niet teveel onzin ( : Cheesy: ) Ik zal het ondersteunen.

Verder dan 100 km (en uiteraard afhankelijk van de service) neem ik systematisch de trein (ik denk niet eens aan de prijs).

Voorbeeld: ik ben nog nooit met de auto naar Parijs geweest (ok, ik ben er maar 10 keer geweest, maar goed ...)

Naast dat het minder vermoeiend is, kunt u met de trein werken, wat niet het geval is met een autorit ....
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 31/01/06, 11:28

Econology schreef:Het is mooi om te dromen van een anti-autowereld (net als een watermotor) Maar als we ons verzetten tegen 95% (autogebruiker + of - regelmatig) van de bevolking, hoe wil je dan worden gehoord?

De realiteit zit helaas in de cijfers en dergelijke utopische toespraken zullen niets veranderen (althans op de korte termijn):


En lang voordat ik naar hem luister, begin ik door mijn spraak op mezelf toe te passen. Utopische discoursen? Veel mensen leven zonder auto's. En in grote steden is het extreem eenvoudig !!

Ik woon zonder een doos naar keuze en het gaat heel goed, dank je! Ik zou tenminste willen dat mensen de eerlijkheid hebben om het te proberen (tenminste degenen die in de stad wonen) voordat ze zeggen dat het "utopisch" is.

Fucking verslaving ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 31/01/06, 11:33

Rulian schreef:Ik woon zonder een doos naar keuze en het gaat heel goed, dank je ...


1) Je bent nog steeds een student, dus het zou me verbazen dat het uit vrije wil was ... je hebt het gewoon niet nodig. Het is geen keuze.

2) Argumentering maar zo realistisch (van de domheid van mensen) voor de toekomst: stuur cv's voor een ingenieursfunctie waarin staat dat je geen contant geld of privé-vervoermiddel hebt ... je zult de reactie zien (fascite !!!) van de HRD! Op ... ingedeeld cv (prullenbak)! Zelfs in de tussentijd werk je meer zonder contant geld ... (+ blijkbaar belangrijker dan het diploma / vaardigheden ...) Het is betreurenswaardig (maar zo is het!) ....:| [paranoïde modus] Hebben ze 'orders' ontvangen van een hogere autoriteit? [/ paranoïde modus]

3) Het is gemakkelijk om dit argument te doorbreken door te praten over het werkloosheidspercentage in het begin van de XXe eeuw of bijna niemand had een auto .... De man aan de andere kant blijft sprakeloos ... Het is best leuk als een ervaring :D (maar niet goed voor het inhuren van LOL)

Anders ja, voor de stad bevestigt het wat ik zei in mijn Parijse voorbeeld over de voorwaarde om exclusief te winkelen bij de buurtkraam (ik ben duidelijk)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 208-gasten