Econologie in 10 zinnen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 30/11/05, 10:43

Ik zou daarom graag een eenvoudige zin willen hebben die voor u het principe van de econologie samenvat


Econologie: een instrument voor informatie, kennis maar ook voor expressie en uitwisseling voor een respectvoller planetair milieu en altijd met het oog op de economie.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 30/11/05, 21:21

Nou, dat zal Christophe niet leuk vinden
http://www.actu-environnement.com/ae/news/1402.php4 (zeker te officieel ;-)) maar ecoproducten zouden toch deel uitmaken van de econologie? Zelfs als het als reclame dient.

Natuurlijk moeten we ervoor zorgen dat ze echte gunstige effecten hebben op het milieu, maar het is hetzelfde probleem, zelfs op het gebied van de ecologie (zie GPL, HVB-debat, enz.)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 30/11/05, 21:45

Het is niet dat ik het niet leuk vind, maar ik vind het echt hypocriet om de 2e prijs aan Renault te geven, omdat:

1) Ze hebben het niet nodig (ik bedoel dat andere bedrijven die ongetwijfeld veel meer eco-design demonstreren, beloond hadden kunnen worden)

2) Het verbaast mij dat ik deze titel geef terwijl de auto het anti-ecologische object bij uitstek is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 05/12/05, 18:30

En hoe zit het met ecotechnologie?

http://www.news.batiweb.com/a.asp?ref=05120105
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 05/12/05, 21:40

Ik denk dat er meerdere opmerkingen te maken zijn

- Ecotechnologie kan zowel stroomopwaarts als stroomafwaarts van de vervuiling optreden. De definitie die ze in de intro geven is die van upstream-technologie, dat wil zeggen degene die verspilling vermijdt. Maar helaas zijn de voorbeelden die zij aanhalen (afvalwaterzuivering, afvalbeheer) technologieën die stroomafwaarts zijn, gemaakt om onzin op te lossen, kortom.
Deze twee moeten duidelijk gescheiden zijn. Is het beter om ons vanaf het begin verantwoordelijk te gedragen of kunnen we tegen onszelf zeggen: "we kunnen alles doen omdat er altijd technologie zal zijn om ons vuil achter ons op te rapen?"
Uiteraard wordt vrijwel altijd voor de tweede optie gekozen, omdat het in de eerste plaats een gemakkelijke oplossing is, en vooral omdat het een nieuwe markt creëert (zeer sappig zelfs).

- “Upstream” ecotechnologieën laten geen economische groei toe (tenminste niet in de huidige stand van zaken). Simpelweg omdat in de economische berekeningen (bbp en co) geen rekening wordt gehouden met de milieukosten. Hoe kunnen we bijvoorbeeld het verdwijnen van een flora kwantificeren? Aan de andere kant zijn de kosten voor het opzetten en exploiteren van (bijvoorbeeld) een afvalwaterzuiveringsinstallatie duidelijk kwantificeerbaar. Er worden zoveel miljoenen uitgegeven aan onderzoek, zoveel aan de bouw, zoveel banen, enz. Het zijn daarom ‘downstream’ ecotechnologieën die economische groei mogelijk maken.

- Dit is de reden waarom echte “eco”-technologieën, dat wil zeggen de upstream-technologieën, met deze financieringsproblemen kampen en bijgevolg de knowhow ontberen, op een gesegmenteerde markt, enz.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 06/12/05, 09:40

Het is verzonden!

Christine 1 - Nono 0 :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 06/12/05, 13:20

Hé, ik heb niets gezegd :? Dat gezegd hebbende, ja, het is heel goed becommentarieerd! :P
0 x
AVEVA
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 67
Inschrijving: 15/12/05, 17:53
Plaats: Yvelines (Frankrijk)

econologische definitie




par AVEVA » 18/12/05, 16:42

AVEVA stelt: de econologie is noch rechts, noch links, zij is eenvoudigweg intelligent.
Maar wij houden van Misteloxo:
Econologie: een subtiele harmonie tussen ecologie en economie.
door een mix van de twee te maken:
Econologie is noch rechts noch links, het is een subtiele harmonie tussen economie en ecologie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 19/12/05, 10:43

bin moua...

Ik zou graag willen voorstellen

zelfs als je niet van ecologie houdt, wil je graag geld besparen...
econologie de site die ervoor zorgt dat u van ecologie houdt...
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 341-gasten