Politieke ecologie door de UMP en de Groenen: een grapje?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/01/07, 14:55

Mijn beste Nono...Nee, het is niet zomaar iets, want er zijn andere manieren om je geld en je vrije tijd te investeren in:

1) hybriden
2) exotische reizen (vind je het zo leuk?)
3) vervuilende activiteiten...

Wat een reducerende redenering...

Er werd rekening gehouden met belichaamde energie in de eerste post die ik maakte over hybriden (ik vergat het hier, neem me niet kwalijk...). Als een hybride meer kost om te verkopen, is dat deel van deze kosten dan energie, toch?

Ik denk zonder groot foutrisico dat het dus een hybride is economisch niet rendabel...althans voorlopig...en dat is het.

Uw oplossingen: zonne-energie en isolatie zijn economisch gezien veel efficiënter dan het kopen van een hybride alors meng alsjeblieft niet alles...Praat trouwens met Rulian over wat hij van hybriden vindt!

En dan nog een gevaar: de redenering van het type "Als ik een hybride heb, vervuil ik meer zodat ik zoveel mogelijk kan rijden..."

De Prius verbruikt meer dan onze twingo...wat wil je nog meer dat ik je vertel?

ps: wat Lumberjack betreft, ik breng uw opmerkingen niet naar voren (ben voor sommigen, maar duidelijk tegen anderen) omdat we door te speculeren (ik net als jij) in cirkels rond zullen gaan... Wanneer de fabrikanten een dieselhybride op de markt brengen voor de prijs van een gemiddelde auto (laten we zeggen minder dan € 15), we zullen het onderwerp ter sprake brengen... het feit is dat ze op dit moment niet de minste intentie hebben om dat te doen... Slechts één ding: de Cleanova is geen project van een autofabrikant...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 29/01/07, 15:34

Ik reageerde alleen op het argument dat u steeds vaker naar voren brengt, namelijk de kosten van de hybride vanwege het werk dat het vereist en waar ik bij blijf, ik vind het argument slecht.

Wat de punten van het laatste bericht betreft, moet ik bekennen dat ik niet begrijp wat ze betekenen.

Anders zijn hybriden vanuit technisch oogpunt misschien geen wondermiddel, maar dat verandert niets aan het feit dat de voorgaande argumenten ongeldig waren.

Anders voor
En dan nog een gevaar: de redenering van het type "Als ik een hybride heb, vervuil ik meer zodat ik zoveel mogelijk kan rijden..."


Ik ben een van de grootste voorstanders, en het is duidelijk dat een twingo veel beter is dan een hybride, maar ja, het is absoluut niet vergelijkbaar. En bovendien is deze fiets nog steeds veel beter dan een twingo, ook al is hij nauwelijks beter vergelijkbaar.

En als de hybride niet ecologisch voordelig is, zou een hybride van 15 euro een gruwel zijn omdat veel meer mensen hem zouden hebben. Je moet dus weten of het ecologisch niet goed is, of dat het te duur is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 29/01/07, 16:32

Nou, ik sluit het debat alleen maar om te zeggen dat het prijsargument nog steeds slecht is als je ziet dat het equivalent (volgens turbo is het waard wat het waard is) Laguna duurder is!

"Aangeboden voor 22.550 euro profiteert de Prius van een overheidsbonus van 1524 euro, waardoor de prijs daalt naar 24.026 euro. De Laguna wordt op zijn beurt getoond voor 25.750 euro."
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/01/07, 17:03

nonoLeRobot schreef:"Aangeboden voor 22.550 euro profiteert de Prius van een overheidsbonus van 1524 euro, waardoor de prijs daalt naar 24.026 euro. De Laguna wordt op zijn beurt getoond voor 25.750 euro."


Als ik je redenering volg: 22550 - 1524 = 24026 :schok: :? :?
YAPABOULETTELA????
: Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 29/01/07, 17:05

Ja dat zag ik ook, maar hey het is een quote, ik kon er niets aan veranderen ;-)

Hoe dan ook, er is nog lang geen 10 euro verschil, hoe dan ook niet te pushen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/01/07, 18:54

Een foto is veel meer waard dan veel woorden, bedoelen we dat niet?

Beeld

https://www.econologie.com/le-moteur-a-h ... es-90.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/01/07, 18:59

nonoLeRobot schreef:Ja dat zag ik ook, maar hey het is een quote, ik kon er niets aan veranderen ;-)

Hoe dan ook, er is nog lang geen 10 euro verschil, hoe dan ook niet te pushen.


Excuseer mij, ik dacht dat de Prius verkocht was voor €30... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 29/01/07, 19:03

30 gram Koolstof per km is goed 44/12*30= 110 gram CO2/km?

Volgens het vorige beeld verbruiken benzinevoertuigen (dus geen hybrides) in 2020 dus: 0,110*100/2,3= 4,78L/km... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 20:19

Houthakker schreef:
Christophe schreef:[...]A) Arf...Ik had er al over gesproken en ik dacht dat je mijn standpunt over dit onderwerp kende. Het is een mondiale CO2-redenering in relatie tot deze technologie. Ik zal het eerste streepje opnieuw uitleggen met een praktisch voorbeeld:

1) Een Prius kost ongeveer € 10 meer dan een auto van dezelfde klasse in HDi.
2) Om deze € 10 te krijgen zal de koper meer moeten werken.
3) Als de koper bijvoorbeeld € 1000 per maand kan besparen (wat ik veronderstel dat de meeste Prius-kopers kunnen doen ...), heeft hij nog 10 maanden werk nodig om de auto te betalen.
4) Deze 10 maanden werk hebben twee keer aan CO2 gekost: de werk-slaapreis en de afwijzing van het werk van de koper.
Het is duidelijk dat het erg moeilijk is om deze CO2-kost in te schatten (vooral voor werk waar het afhangt van de activiteitssector maar er zijn CO2-emissies/€ BBP voor elk land), dus laten we gewoon een schatting maken van de reizen:
- 30 km per dag (laag gemiddelde voor Parijs denk ik)
- 21 werkdagen per maand
- km afgelegd in 10 maanden: 6300 km.

Dus als de Prius een besparing van 30% mogelijk maakt in vergelijking met zijn oude voertuig, alleen op dit criterium (pro trip), zal het 6300/0,3= moeten doen 21 km alvorens ELKE GRAM CO000 TE VERDIENEN.
:schok: Whoa!
Is deze theorie niet een beetje vergezocht?
Ik ben het er helemaal niet mee eens, maar...
[...]
Dat is alles, ik ontdekte wat mij gisteren stoorde in deze theorie: krediet!!! : Wink:
Een auto, zeker van deze prijs, koop je op krediet, en niet als je er genoeg geld voor hebt...
Er mag dus geen sprake zijn van een “vertragingseffect” gekoppeld aan de extra kosten, die niet zo hoog zijn.

Vergeleken met een C4 (die 20 cm korter is) is er een verschil van € 6600 met strikt gelijkwaardige uitrusting (€ 29 tegen € 450). En ik geloof dat er overheidssteun is, lijkt mij...
EDIT: prijsvoorbeeld
Dernière édition par houthakker de 29 / 01 / 07, 20: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 29/01/07, 20:28

Christophe schreef:[...] ps: wat Lumberjack betreft, ik ga niet in op uw opmerkingen (ben voor sommigen, maar duidelijk tegen anderen) omdat we door te speculeren (ik net als jij) in cirkels rond zullen gaan... Wanneer de fabrikanten een hybride diesel voor de prijs van een gemiddelde auto (laten we zeggen minder dan € 15), we zullen het onderwerp opnieuw ter sprake brengen... het feit is dat ze er op dit moment niet de minste bedoeling mee hebben... Slechts één ding, de Cleanova n Het is geen project van een autofabrikant...
Er kunnen dingen zijn waarover we "speculeren" (ik hou niet zo van deze term, laten we zeggen dat we hypothesen van reflectie maken...)
Maar aan de andere kant zou ik graag willen dat u mij uw mening geeft over wat technisch en concreet is, nietwaar?

Denkt u, voor uw vergelijking met de Twingo, werkelijk dat dezelfde niches worden beoogd? Ik daarentegen vind het heel goed dat we een auto van 4,45 m kunnen vinden die net zo weinig brandstof verbruikt als een auto van 3,43 m... Zonder hybridisatie is dat onmogelijk.

Als je het daarna wilt hebben over de oriëntatie van de assortimenten van de fabrikanten, is dat een andere zaak, maar ik zou graag willen dat je een technologie niet veroordeelt alleen maar omdat deze niet wordt afgewezen in de bereiken die je graag zou willen vinden.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 276 gasten