Het "kwaad" versus het "goede"

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 23/07/21, 11:09

Oh nee!

Haat
Haat is een persoonlijk gevoel van zeer sterke haat, vijandigheid of afschuw jegens iets of iemand.

Ik heb geen van die gevoelens jegens de mensen van de forum - ik noem je bijvoorbeeld "Janicou" en "Guitounet", wat nogal aanhankelijk en een beetje een grapje is, terwijl jij liever "abcon" gebruikt met veel meer beledigingen en agressiviteit, zoals Guy overigens.
La grande fofolle is ook aanhankelijk en diepzinnig, het is realistisch om te zien dat je alleen maar onzin praat, vandaar deze constante liefdevolle herinnering, zodat je het niet vergeet voordat je er meer aan toevoegt. Draai uw vingers zeven keer op het toetsenbord voordat u typt!
Ik vraag ze alleen om hun beweringen te onderbouwen
en hoe rechtvaardig je je eigen beweringen over H, wichelroedelopen, natuurgeneeskunde en anderen die je hebt gedaan over beroepen of individuen door ze te behandelen als charlatans, oplichters, zonder bewijs en alleen maar omdat je alles haat wat dat niet is, ben jij niet!
Mijn beweringen komen alleen maar neer op het feit dat wanneer ik om bewijs vraag voor de geldigheid van deze theorieën, mij systematisch wordt verteld dat ik er zelf naar moet zoeken, zodat ik concludeer dat die er in werkelijkheid niet zijn.
en je concludeert op basis van je onwetendheid en niet op basis van kennis, dat je gewoon aan representatieve instellingen, zoals iedereen die nieuwsgierig is naar een onderwerp, moet vragen wat je nog niet hebt gedaan.
Dus hoe noem je dat, volgens jou, die geen medische vaardigheden heeft, in tegenstelling tot tienduizenden praktiserende artsen die miljoenen patiënten behandelen?
Het heeft niets te maken met ‘een persoonlijk gevoel van haat, vijandigheid of zeer sterke afschuw jegens van iets ou van iemand."
-nog steeds dezelfde problemen met Frans?!
Maar Glandu herlees de definitie van haar!
Haat
Haat is een persoonlijk gevoel van zeer sterke afschuw, vijandigheid of afschuw jegens iets of iemand.

Als je mensen charlatans of oplichters noemt, is dat geen gevoel van haat jegens iemand en de zaak die ze uitoefenen: wat kan dat zijn?
het is net als religie, ik geloof niet in God, het weerhoudt mij er niet van om vrienden te hebben (en zelfs romantische relaties te hebben) met gelovigen. Haal het niet allemaal door elkaar.
Precies! Voeg geen gebied toe waar je nog onwetender bent dan de rest, waardoor je god, religie en geloof met elkaar verwart!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "kwaad" versus "goed"




par Grelinette » 23/07/21, 17:17

Het is verrassend hoe je reflex is om de kool over alle onderwerpen te nemen! :schok:

Maar precies... het gaat in de richting van ons debat over het goede en het kwade, en van mijn voorgevoel dat het kwaad sneller bij de mens opkomt dan het goede.

Nu uw "scuds"-opmerkingen opduiken in het gezicht van internetgebruikers die de discussie volgen, heb ik het gevoel dat ik in een salon zit waar de aanwezigen vreedzaam praten onder het genot van een drankje, en bim bam boem, in minder tijd dan het te begrijpen , het werkt aan alle kanten averechts! Beeld

Probeer andere methoden, Naam van Zeus! : als u het er niet mee eens bent, verontschuldig u dan om vergeving te vragen voor het feit dat u het er niet helemaal mee eens bent, door te specificeren dat u misschien niet alles hebt begrepen, hoe interessant de argumenten van uw tegenstander ook zijn, en door alle beleefdheidsformules te gebruiken die van kracht zijn in de wereldse debatten die worden geanimeerd door de meningsverschillen tussen beschaafde en welwillende mensen... Beeld
Beeld Beeld

Denk aan de uitspraak van Confucius: Uit de discussie komt het licht voort!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: "kwaad" versus "goed"




par GuyGadeboisTheBack » 23/07/21, 17:23

Tegelijkertijd, als je dingen leest stijl "In het begin was Hitler een goede kerel die het welzijn van zijn volk wilde en die op 14-18 eenvoudigweg wraak nam", moet toegeven dat er klappen en trappen onder de kont zijn die verloren gaan...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 23/07/21, 19:48

GuyGadeboisLeRetour »23/07/21, 17:23
Tegelijkertijd, als je dingen leest als "In het begin was Hitler een goede kerel die het welzijn van zijn volk wilde en die eenvoudigweg wraak nam op 14-18", moet je toegeven dat er klappen en voet in de kont zijn. die verdwalen...
er zijn schopjes onder je kont die verloren gaan als je de betekenis verdraait (daar is ABCon genoeg voor!) van wat er gezegd wordt! :schok:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: "kwaad" versus "goed"




par GuyGadeboisTheBack » 24/07/21, 13:43

Ja ja, dat is het, je zei het niet terwijl je het schreef, maar je meende niet wat er geschreven staat, en toch wilde je iets zeggen dat in de buurt kwam, maar opeens begreep ik er niets van, zelfs ik verdraaide de betekenis: Puur ABC in het wentelen! Bravo Janic, de imitatie is perfect.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: "kwaad" versus "goed"




par Grelinette » 24/07/21, 14:30

GuyGadeboisLeRetour schreef:Tegelijkertijd, als je dingen leest stijl "In het begin was Hitler een goede kerel die het welzijn van zijn volk wilde en die op 14-18 eenvoudigweg wraak nam", moet toegeven dat er klappen en trappen onder de kont zijn die verloren gaan...

Het is waar dat sommige antwoorden oproepen, en op 2 niveaus:
- over de merites, wanneer het onderwerp zo verontrustend is dat het moeilijk is kalm te blijven bij bepaalde uitspraken die grenzen aan arrogantie, trots of simpelweg domheid,
- op het formulier, wanneer een provocerende affirmatie naïef wordt losgelaten alsof het over regen of zonneschijn gaat.

Maar dit is waar je moet weten hoe je de noodzakelijke stap terug moet doen om de bedoelingen van een zinloze uitspraak te analyseren, de valkuil van provocatie moet vermijden, weet hoe je het kaf van het koren moet scheiden, en moet proberen de redenen te begrijpen:
- Onwetendheid over het onderwerp
- Redeneren op basis van valse informatie (desinformatie)
- Bereidheid om een ​​conflict te openen
- Bereidheid om het onderwerp te trollen
- Etc ..
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 24/07/21, 14:44

GuyGadeboisLeRetour »24/07/21, 13:43
Ja ja, dat is het, je zei het niet terwijl je het schreef, maar je meende niet wat er geschreven staat, en toch wilde je iets zeggen dat in de buurt kwam, maar opeens begreep ik er niets van, zelfs ik verdraaide de betekenis: Puur ABC in het wentelen! Bravo Janic, de imitatie is perfect.
zo bevinden we ons op 3 ABC, sorry 4 nu, alsof één nog niet genoeg is! Pov van ons! : Cry:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: "kwaad" versus "goed"




par Ahmed » 24/07/21, 22:11

Men kan gemakkelijk vrijstelling verlenen Janic van nazi-proselitisme omdat dit onderwerp delicaat is, vooral als er in een paar regels naar wordt verwezen die verschillende interpretaties mogelijk maken.
Wat mij belangrijk lijkt, in plaats van een zinloos argument, is om te begrijpen waarom dit onderwerp verdeeldheid zaait, afgezien van het simpele bewijsmateriaal. Deze historische fase vertegenwoordigt in zekere zin nadrukkelijk het verlangen naar macht van onze samenlevingen en de doodsdrift die daaruit voortvloeit. Wat het nazisme schokkend maakt, is vooral dat op een rauwe manier een realiteit wordt onthuld waarin ook wij zijn beland, maar die we liever verdoezelen onder de sluiers van verzachtende toespraken. Deze ideologie heeft op geopolitiek vlak zeker gefaald, maar sommige fundamentele aspecten ervan (niet noodzakelijkerwijs die welke oorspronkelijk rechtstreeks werden geclaimd) hebben grotendeels gezegevierd: bevrijde mechanische macht, grootschalige social engineering, objectivering van levende wezens, abstracte rationaliteit...
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: "kwaad" versus "goed"




par GuyGadeboisTheBack » 24/07/21, 23:02

Ahmed schreef:Men kan gemakkelijk vrijstelling verlenen Janic Nazi-proselitisme...

Het was uiteraard niet mijn bedoeling om hem van het nazisme te verdenken; ik constateerde alleen (met een beetje verbijstering) dat hij het onderwerp niet kende.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 25/07/21, 07:30

kerel
Het was uiteraard niet mijn bedoeling om hem van nazisme te verdenken,
Pfff, we konden ternauwernood ontsnappen
Ik merkte zojuist (met een beetje verbijstering) zijn onwetendheid over het onderwerp op.
je hebt grotendeels gelijk, ik ben noch een historicus, noch een Duitser en daarom niet in de positie om het verhaal te reconstrueren. Ik heb daarom alleen ter referentie wat documentaires, boeken en geleefde getuigenissen erover zeggen, mensen uit die tijd, niet betrokken bij politici, die merkten dat de situatie in hun land ten goede voor hen was veranderd, wat niets te maken heeft met de explosie van het nazisme zelf en zijn bruine of zwarte shirts.
Helaas zijn de wonden nog niet allemaal gesloten (zoals bij Algerije en het kolonialisme) en zal de geschiedenis ervoor zorgen dat het goede of het slechte wordt opgelost!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 374-gasten