Het "kwaad" versus het "goede"

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 21/07/21, 20:23

Het spijt me dat je praat over dingen die je niet weet. Herlees Hitlers toespraken en de acties van de NSDAP voordat hij aan de macht kwam...
Uiteraard was zijn bedoeling duidelijk wat betreft een deel van de Duitse bevolking, in het bijzonder de Joden, maar niet alleen, dat het daar nog steeds nodig is om dit in de context van die tijd te vervangen. Maar voor een groot deel van de niet-getroffen bevolking werden deze maatregelen als nuttig en noodzakelijk beschouwd om de levens van Duitsers in het algemeen te verbeteren. en wanneer hij besluit de buurlanden binnen te vallen, is dat niet om de Joden daar uit te roeien, maar als wraak voor eerdere nederlagen. We hadden hetzelfde karakter dat buurlanden binnenviel en zelfs daarbuiten, als een Napoleontische waanzin.
Maar we zullen de geschiedenis niet voor dat alles opnieuw doen, maar dat overlaten aan historici die per land in kwestie zullen zeggen wat ze willen behouden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: "kwaad" versus "goed"




par GuyGadeboisTheBack » 21/07/21, 21:09

Janic schreef: laten we dat over aan de historici, die per land in kwestie zullen zeggen wat ze ervan willen onthouden.

In ieder geval heb je mijn Duitse vrouw aan het lachen gemaakt.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: "kwaad" versus "goed"




par ABC2019 » 21/07/21, 21:26

Janic schreef:en wanneer hij besluit de buurlanden binnen te vallen, is dat niet om de Joden daar uit te roeien, maar als wraak op eerdere nederlagen.


ja, hij besloot Tsjecho-Slowakije en Polen binnen te vallen, om de nederlaag van 18 te wreken ... toen deze landen nog niet bestonden.

Janic is een onuitputtelijke bron van plezier...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: "kwaad" versus "goed"




par GuyGadeboisTheBack » 21/07/21, 21:33

ABC2019 schreef:Janic is een onuitputtelijke bron van plezier...

Prachtig, dat hebben jullie in ieder geval gemeen!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 22/07/21, 08:38

ABCop »21/07/21, 21:26
Janic schreef:
en wanneer hij besluit de buurlanden binnen te vallen, is dat niet om de Joden daar uit te roeien, maar als wraak op eerdere nederlagen.
ja, hij besloot Tsjecho-Slowakije en Polen binnen te vallen, om de nederlaag van 18 te wreken ... toen deze landen nog niet bestonden.
nog steeds even erg als gewoonlijk. Hij probeert niet Polen en anderen binnen te vallen uit wraak, maar om de grootsheid van Duitsland te herwinnen, zoals al degenen die ooit verslagen zijn en die proberen een verloren macht terug te winnen. Daar wordt geschiedenis van gemaakt, overal op deze aarde!
abcon is een onuitputtelijke bron van plezier...

kerel
In ieder geval heb je mijn Duitse vrouw aan het lachen gemaakt.
Wauw, is ze zo oud? Het moet nu 100 jaar oud zijn! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: "kwaad" versus "goed"




par ABC2019 » 22/07/21, 09:06

Janic schreef:ABCop »21/07/21, 21:26
Janic schreef:
en wanneer hij besluit de buurlanden binnen te vallen, is dat niet om de Joden daar uit te roeien, maar als wraak op eerdere nederlagen.
ja, hij besloot Tsjecho-Slowakije en Polen binnen te vallen, om de nederlaag van 18 te wreken ... toen deze landen nog niet bestonden.
nog steeds even erg als gewoonlijk. Hij probeert niet Polen en anderen binnen te vallen uit wraak

Euh, zei je net daarvoor niet het tegenovergestelde? :schok:
goed, eindelijk, als je de diepe motivaties van Hitler wilt weten, kun je de heruitgave van "Mein Kampf" lezen; alles was geschreven. Het is waar dat hij daar bijna nooit over de Joden spreekt... : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 22/07/21, 09:24

Euh, zei je net daarvoor niet het tegenovergestelde? :schok:
oh que non mon coco, tekst en achtergrond
goed, eindelijk, als je de diepe motivaties van Hitler wilt weten, kun je de heruitgave van "Mein Kampf" lezen; alles was geschreven. Het is waar dat hij daar bijna nooit over de Joden spreekt...
nog steeds even dom als gewoonlijk en bovendien is de kans groot dat jij dit boek ook nog nooit gelezen hebt!
Wat de motivaties van deze ernstig zieke persoon betreft, deze waren een mengeling van goed en kwaad, juist daar waar zijn nationalisme vermengd was met haat tegen andere etnische groepen.
Legt u zelf niet een vreemde haat aan de dag tegen al degenen die het niet met u eens zijn?
Pasteur zelf uitte een haat tegen Duitsland zonder dat er sprake was van joden of enig ander ‘ras’, zoals blijkt uit de documentaire over Pasteur VS Koch.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: "kwaad" versus "goed"




par ABC2019 » 22/07/21, 20:32

Janic schreef: Legt u zelf niet een vreemde haat aan de dag tegen al degenen die het niet met u eens zijn?

Eh, helemaal niet, waarom? :schok: Ik ben het niet die overal beledigingen verspreidt forumDegenen die het niet met mij eens zijn, vraag ik alleen om hun beweringen te onderbouwen. Het heeft niets met ‘haat’ te maken. Je bent vast in verwarring met iemand anders...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: "kwaad" versus "goed"




par Janic » 23/07/21, 07:39

par
ABC2019 »22/07/21, 20:32

Janic schreef:
Legt u zelf niet een vreemde haat aan de dag tegen al degenen die het niet met u eens zijn?

Eh, helemaal niet, waarom? :schok: Ik ben het niet die overal beledigingen verspreidt forummensen die het niet met mij eens zijn, Ik vraag ze alleen om hun beweringen te onderbouwen. Het heeft niets met ‘haat’ te maken. Je bent vast in verwarring met iemand anders...

Oh nee!
Haat
Haat is een persoonlijk gevoel van zeer sterke afschuw, vijandigheid of afschuw jegens iemand van iets of iemand.

Ik vraag ze alleen om hun beweringen te onderbouwen
en hoe rechtvaardig je je eigen beweringen over H, wichelroedelopen, natuurgeneeskunde en anderen die je hebt gedaan over beroepen of individuen door ze te behandelen als charlatans, oplichters, zonder bewijs en alleen maar omdat je alles haat wat dat niet is, ben jij niet!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: "kwaad" versus "goed"




par ABC2019 » 23/07/21, 08:45

Janic schreef:par
ABC2019 »22/07/21, 20:32

Janic schreef:
Legt u zelf niet een vreemde haat aan de dag tegen al degenen die het niet met u eens zijn?

Eh, helemaal niet, waarom? :schok: Ik ben het niet die overal beledigingen verspreidt forummensen die het niet met mij eens zijn, Ik vraag ze alleen om hun beweringen te onderbouwen. Het heeft niets met ‘haat’ te maken. Je bent vast in verwarring met iemand anders...

Oh nee!
Haat
Haat is een persoonlijk gevoel van zeer sterke afschuw, vijandigheid of afschuw jegens iemand van iets of iemand.


Ik heb geen van die gevoelens jegens de mensen van de forum - ik noem je bijvoorbeeld "Janicou" en "Guitounet", wat nogal aanhankelijk en een beetje een grapje is, terwijl jij liever "abcon" gebruikt met veel meer beledigingen en agressiviteit, zoals Guy overigens. Je legt gewoon je eigen gevoelens in anderen, zoals dat heel vaak gebeurt...

[/ I]
Ik vraag ze alleen om hun beweringen te onderbouwen
en hoe rechtvaardig je je eigen beweringen over H, wichelroedelopen, natuurgeneeskunde en anderen die je hebt gedaan over beroepen of individuen door ze te behandelen als charlatans, oplichters, zonder bewijs en alleen maar omdat je alles haat wat dat niet is, ben jij niet!

Mijn beweringen komen alleen maar neer op het feit dat wanneer ik om bewijs vraag voor de geldigheid van deze theorieën, mij systematisch wordt verteld dat ik er zelf naar moet zoeken, zodat ik concludeer dat die er in werkelijkheid niet zijn. Het heeft niets te maken met ‘een persoonlijk gevoel van haat, vijandigheid of zeer sterke afschuw jegens van iets of iemand." - bovendien vertelde ik je dat ik goede vrienden had die geloofden in alternatieve geneeswijzen en homeopathie (wie heeft die niet!), en die erg aardig zijn, bovendien ben ik geen vrienden geweest met mensen die ik haat! het is net als religie, ik geloof niet in God, het weerhoudt mij er niet van om vrienden te hebben (en zelfs romantische relaties te hebben gehad) met gelovigen. Haal niet alles door elkaar.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten