Weinig paddenstoelen plukken en een mooie vangst!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Weinig paddenstoelen plukken en een mooie vangst!




par Christophe » 27/08/06, 20:56

Om mijn hoofd een beetje leeg te maken van de stress van de migratie en de pc een beetje los te laten, gingen we wat paddenstoelen verzamelen en kwamen we het volgende beest tegen (300 m van het huis):

Beeld
Beeld
Beeld
Beeld

Het beest weegt 1710 gram zoals op de foto te zien is maar is niet eetbaar omdat het te oud is (gezien de grootte) en vol wormen zit.

Dus hebben we hem teruggeplaatst in de buurt van de hoek waar we hem vonden, zodat er heel veel kleine, grote boleten van zouden worden!
Dernière édition par Christophe de 10 / 12 / 14, 13: 11, 4 keer bewerkt.
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 27/08/06, 21:46

Loop voor de foto's : Cry:

Ik heb een paddenstoelenuitje geprobeerd, maar dat leverde niet veel op. Ik ken de bochten in mijn Normandië nog niet en het was uiteraard nog een beetje vroeg... maar het is slechts een kwestie van tijd! Het lijdt geen twijfel dat ik dit jaar niet veel velden zal meenemen :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/08/06, 22:18

aan de ontsnappingskant van de stress van migratie is het een mislukking, de links werken niet :D

Hoe dan ook, goede eetlust, wees voorzichtig!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/08/06, 22:46

De links werken alleen met bepaalde verbindingen (waaronder de mijne)...maak je geen zorgen, dit wordt opgelost aan het einde van de configuratie van de nieuwe server...morgen of overmorgen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 27/08/06, 23:23

Hier zijn foto's van de volledige oogst gemaakt in + of - 1 uur:

Beeld

Beeld

Beeld
Dernière édition par Christophe de 10 / 12 / 14, 13: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 28/08/06, 11:16

Hallo,
Koel de grote boletus uit Bordeaux!! : Cheesy: : Mrgreen: Het is zonde om niet een dag of twee eerder langs te zijn gekomen, want het is behoorlijk open...
En de lepiotes ook, het is heel lekker jammie jammie!!

Aan de andere kant zijn die uit de familie van de ruwe of oranje eekhoorntjesbrood niet geweldig, nou ja, mijn kleintjes geven er de voorkeur aan boven eekhoorntjesbrood, wat aantoont dat alle smaken in de natuur zitten...

Geen cantharellen gevonden? :schok:
(Alleen omdat ik de rivierkreeftjes bij de cantharellen heb : Mrgreen: )
Waar is het precies ??? : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/08/06, 11:25

Voor mij werken foto's goed.

Hierdoor kon ik ook je gezicht Christophe zien. Tenminste als jij het bent die trots poseert voor je vangst op de eerste foto.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/08/06, 13:36

Targol schreef:Hierdoor kon ik ook je gezicht Christophe zien. Tenminste als jij het bent die trots poseert voor je vangst op de eerste foto.


Ja, ik ben het (wie anders?)... Ik denk dat dit mijn eerste moment van ontspanning en glimlach was sinds donderdagmiddag... :frons:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/08/06, 14:10

Christophe schreef:Ja, ik ben het (wie anders?)...

Nou, ik weet het niet, zomaar iemand, een buurman, een vriend die bij jou paddo's kwam ophalen...

Christophe schreef:Ik denk dat dit mijn eerste moment van ontspanning en glimlach was sinds donderdagmiddag... :frons:


Kom op, heb moed, je hebt het moeilijkste deel van deze crisis doorstaan. Ik heb jou en je site in ieder geval gemist. Als ik ervan hield, zou het je achteraf gezien kunnen troosten...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 28/08/06, 17:54

Ik ben blij je gezicht te zien, Christophe!
Gisteren (twee van ons) terug gebracht uit het bos achter mijn huis drie manden vol met Bordeaux eekhoorntjesbrood en roodpootboletus. Een geweldig jaar! Aan de andere kant, mijn tomaten die deze winter met liefde zijn gezaaid, in een kom zijn opgekweekt, in de grond zijn geplant en vervolgens zijn bewaterd als een veroordeelde tijdens de hittegolf, maken de mond... Je kunt niet alles hebben.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 366-gasten