Hoe kleingeestigheid wordt overgedragen...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Hoe kleingeestigheid wordt overgedragen...




par houthakker » 17/12/06, 19:38

Artikel van een idioot die, verlangend zijn privileges te verliezen, verplicht is anderen aan te vallen om zijn passiviteit te rechtvaardigen...

En hij probeert het zijn lezers te leren!
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/12/06, 20:01

(...) de grootste uitstoot (30%) van CO2 wordt overgedragen door de productie van elektrische energie!


:schok: Eh, woont de auteur van het artikel in Duitsland of de VS?

Anders, als het feit van het vergelijken van 4x4 en Plasma TV volkomen belachelijk is (vooral omdat plasmapocesseurs over het algemeen 4x4 of grote auto's besturen en vice versa...), heeft het artikel niet helemaal ongelijk in het feit dat het niet zo is. Laten we eerlijk zijn: het is niet alleen lelijke 4x4's die CO2 uitstoten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 17/12/06, 20:24

Afgezien van de conclusie is dit artikel niet helemaal onwaar... Het is waar dat TV (groot of klein, kathode of plasma...) veel meer vervuilt dan alle 4X4's bij elkaar... Ik heb het niet over cijfers en koolstofgewicht (wat ik niet weet...), maar het kleine scherm is zelfs het meest effectieve reclamemedium, en de beste manier om een ​​hele hoop onzin naar de gemiddelde consument te schoppen (inclusief 4X4's...). Het is niet in termen van het vervaardigde product en dus het gewicht van het potentiële afval dat het vervuilt (zelfs als dat het geval is), maar door de overgebrachte ideeën en het gedrag dat het aanmoedigt...
Het is waar dat bepaalde milieuvriendelijke mensen, NH om nog maar te zwijgen, grotendeels hebben bijgedragen aan deze aantrekkingskracht voor 4X4's die excursies in de natuur mogelijk maken, voor uitstapjes naar "wilde" bestemmingen, en dit alles met veel hulpbronnenintensieve hulpbronnen. (helikopters, vliegtuig, 2x4...), zelfs als ik zijn huidige aanpak goedkeur, die het onderwerp is van een andere post...
Dat gezegd hebbende, het is waar, het is waardeloos om het verbruik van 4x4's iets meer aan te moedigen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/12/06, 20:27

Wauw, je gaat heel ver wat betreft tv-vervuiling... maar ook al heb je het niet mis, het artikel ging over CO2...
0 x
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 17/12/06, 21:10

Welnu, ja, welke effectievere manier ken je om een ​​voertuig, een televisie, geprefabriceerde, voorverteerde muziek, bioscoop met thema's als geweld en dergelijke, videogames, het laatste, beter verpakte stukje biefstuk te promoten? -dan-de-anderen -beter bestraald-gegarandeerd-steriel, dan een tartempion-detergens gegarandeerd bacteriedodend, enz, enz...
Welnu, internet is in opkomst, maar is op dit gebied gelukkig nog niet in de buurt gekomen van tv. Daar is hij nog niet verfijnd genoeg voor, hij heeft nog steeds te veel ruimte voor vrijheid in de ogen van bepaalde lobby's... Maar het zal komen, maak je geen zorgen, een dezer dagen zal je gastheer gedwongen worden je aan te klagen en te verwijderen voor subversieve activiteiten... : Cheesy:
Nou ja, maar ik verdwaal, ik laat me meeslepen en dwaal onherroepelijk af van het onderwerp, omdat ik ze zo verwant vind... Duizend platte excuses :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 17/12/06, 21:47

Dus hier, ik lach, mijn Chris vond dit gisteren tijdens Daily Motion, precies over het onderwerp (en de sectie!):

http://www.dailymotion.com/visited/search/groland/video/xo30r_grolandecologie

Ga lachen! :D : Cheesy:

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 17/12/06, 21:54

Aaaah, ja, ze is niet slecht... :D
0 x
knuffelen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 10/12/06, 17:56




par knuffelen » 17/12/06, 22:53

camel1 schreef:Dus hier, ik lach, mijn Chris vond dit gisteren tijdens Daily Motion, precies over het onderwerp (en de sectie!):

http://www.dailymotion.com/visited/search/groland/video/xo30r_grolandecologie

Ga lachen! :D : Cheesy:

Michel


Heel goed!
En veel ervan is natuurlijk waar.
0 x
De enige duurzame energie is energiebesparing.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/12/06, 09:39

opnieuw zul je de waarheid van mijn bewering zien:

“Het kost minder om rijk te zijn!” : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 18/12/06, 10:52

Uitstekend Groland-rapport : Lol:
En inderdaad, een groot deel ervan is waar!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten