heet aan de voorkant !!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

heet aan de voorkant !!




par charendome » 25/12/05, 23:10

Van de humor van het terroir

De actie vindt plaats in de Berry, aan de kant van Linière, in het zuiden van het departement Cher.

Een Parijse komt naar onze prachtige landelijke wandeling met vrouw en kind, om onze regio met zijn familie te ontdekken (een beetje zoals een dierentuin bezoeken). Het circuleert op een departementaal, wanneer plotseling, een raar ding het verdubbelt, in een wolk van stof. Niet gewend om verdubbeld te worden (ik heb je verteld dat het een Parijse is zoals er meer is!), Het ondersteunt de paddenstoel van zijn grote 4x4, turbo diesel dubbele injectie, triple Gloednieuw consumentisme en vangt het "ding", en de, stupor !! Dit is zeker een "KIP" !!
Maar niet degene die hij gewend is in de hoofdstad te zien, met een fluit in de ene zak en een schrift in de andere, niet deze, het is een echte kip, met veren!
Terwijl hij op het punt staat hem na enkele kilometers achtervolging in te halen, keert de kip plotseling terug naar een boerenerf en gaat hij rechtuit of gaat hij gewoonlijk kippen op zo'n plek, op de "bal" van mest (de stapel met mest) in het midden van de tuin. Nadat het stof is gedaald, onze toeristen nog steeds niet terug te keren, zag zittend op een bankje, door in de zon, een oude grootvader, die de tijd nemen om vreedzaam te leven de dagen van zijn welverdiende pensioen kost (85 denk het!).

Onze vriend nadert en vraagt
"Heb je het gezien?"
"In de eerste plaats zeggen we goedemorgen tegen mijn man als we beleefd zijn en vooral als we bij het volkshuis zijn", antwoordt de oude man, die niet onder de indruk was.
"Uh ... hallo dapper, heb je dat gezien?"
"Zie dit ... wat?"
"Wel, wie is de kip?"
"Wat is de kip?"
"Heb je gezien hoe snel hij je tuin binnenkwam?" Hij verdubbelde me op de weg en ik had moeite hem te vangen om hem te zien binnenkomen. Hij is de jouwe? "
"Nou, het is een kip, dat is alles"
De nieuwsgierige toerist zal nauwer zien, en, re stupor, kip is ongeveer om te krabben (net als alle kippen), maar hou je vast met 6 benen, ik bedoel 6 (drie aan elke kant op stel je het nou voor).
Onze man komt verbluft terug naar de patriarch en zegt tegen hem:
"Kip oké, maar het is een kip voor 6-poten!"
"ha ja," roept de oude man gedesillusioneerd
"hoe is dit mogelijk, zeker een fout van de natuur", zegt onze man
Terwijl hij dit zegt, realiseert hij zich dat alle kippen 6-poten hebben !!
"Vertel me!" Hij vroeg de oude man.
"Dit komt omdat we 6 zijn om thuis te eten, en het was altijd het gevecht om de kippenpoten, dus mijn kleine meid deed enkele genetische studies, na verschillende selecties, zij moet zesbenige kippen doen, meer niet. "
"Ha goed", zei de Parijzenaar, die al snuivende de koopjes deed met de verkoop van dit soort kippen in Parijs, maar hij had plotseling twijfels.
"Maar," vroeg hij de oude wijze, "en voor smaak, is er geen verschil, is de preekstoel nog zo stevig en goed?"

"Wel, mijn jongen, ik kan het je niet vertellen, omdat we al veel geloof hebben geprobeerd om er een te vangen, maar we zijn er nooit gekomen!

javascript: emoticon (': lol:')
Lachend

PS: De Parijse die hier wordt beschreven, heeft niets te maken met jou of iemand die je kent.
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten