Hoe te overleven vanaf nul beginnend?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 03/04/10, 21:40

Sorry ahmed : Mrgreen:

Het echte leven heeft me ingehaald in dit verhaal, begrafenis en familieproblemen .....

a ++

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 03/04/10, 23:49

hoe te overleven vanaf 0?

te goed, ik verwacht dat het gedwongen wordt.

eerst een hut.
deuzio, een cultuur.
tertio, een konijnenboerderij.
en dood daarna alle mensen die binnen mijn bereik komen, om te voorkomen dat de helse cyclus van samenlevingen en beschavingen zich herhaalt.

:)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/04/10, 18:08

Ik beveel de uitstekende film "the road" van John Hillcoat aan, gebaseerd op de roman van Cormac McCarthy.
Zeer realistisch en werkelijk in de puurste survivalstijl, zonder heroïek of franje.
Het geeft een perfect realistische weergave van het voortbestaan ​​van de laatste schans.

hoe te overleven vanaf 0?

te goed, ik verwacht dat het gedwongen wordt.

eerst een hut.
deuzio, een cultuur.
tertio, een konijnenboerderij.
en dood daarna alle mensen die binnen mijn bereik komen, om te voorkomen dat de helse cyclus van samenlevingen en beschavingen zich herhaalt.


Overleven lacht niet, alleen de sterksten overleven en er is geen ruimte voor gevoelens of voor de mensheid.
het leven in de wildernis is meedogenloos, water vinden, eten, verwarmen is geen plezier.
Weinigen van ons zijn zich echt bewust van het "comfort" en de veiligheid die onze samenleving biedt en het gemak dat het brengt (voor ons Fransen).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 04/04/10, 18:19

maak je geen zorgen over mij.
overleven kent mij.

lang leve de wilde camping en het vuur zonder aansteker aan de rand van een rivier.
een week niet eten, dat weet ik ook.
buiten slapen in de kou, ik weet het.
etc etc ...
Ik hou mezelf graag voor de gek met de deliriums van overlevenden van tijd tot tijd, het helpt me om te onthouden wat je zojuist noemde.

als ik daartoe gedwongen zou worden, zou ik me geen zorgen hoeven te maken, ik zou zonder problemen overleven. en zou zich gemakkelijk aanpassen aan de veranderingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/04/10, 18:39

Ik maak me geen zorgen om jou, maar voor de zwaksten heeft niet iedereen de capaciteit of de fysieke conditie om onder zware omstandigheden te leven.
Bovendien kan "overleven" niet worden gekozen, het gebeurt meestal na een ongeval, een natuurramp, een oorlog enz ... en garandeert daarom op dit moment niet dat u volledig over uw middelen beschikt. (fysiek en vooral psychologisch).
Bovendien kies je niet de duur van de beperking ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 04/04/10, 18:58

kunnen we praten over een forum groen dat overleven iets is voorbehouden aan degenen die de fysieke middelen hebben?
Dus, verlaat de zwakte die we bij de geboorte in couveuses stoppen en die we vullen met medocs elke keer dat ze een beetje verkouden zijn?

als de zwakken verdwijnen omdat ze niet kunnen overleven, zal dat niet de beslissing van een dictator zijn, maar gewoon een eerlijke terugkeer naar de natuur.

psychologie wanneer het niets te maken heeft met een mogelijk hardcore overlevingssysteem, en daarom hebben degenen die liever psychotheses schrijven problemen onder deze omstandigheden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/04/10, 19:14

edfed schreef:psychologie wanneer het niets te maken heeft met een mogelijk hardcore overlevingssysteem, en daarom hebben degenen die liever psychotheses schrijven problemen onder deze omstandigheden.


Ik hoop dat je dit voor de gek houdt?

het psychologische aspect en de sleutelfactor van overleving, bovendien testen alle 'speciale cursussen' voor de selectie van elite-eenheden 'zoals GIGN, groene baretten, Legion enz. de zenuwen van de kandidaten door ze te pushen einde, om de mentale weerstandscapaciteiten van de deelnemers te bepalen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
edfed
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 16/12/09, 10:05




par edfed » 04/04/10, 20:46

mentale weerstandscapaciteiten van de deelnemers


juist onder deze omstandigheden moet de geest in de kleedkamer worden geplaatst.

denk niet meer na
stop met luisteren naar anderen
luister alleen naar instinct.

misschien zou ik ooit mijn theorie kunnen proberen.
misschien. niets is zo overweldigend als verlamd zijn door echte pijn.
mentale marteling is echt belachelijk vergeleken met fysieke marteling.
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 04/04/10, 21:42

Tenzij situaties die bevorderlijk zijn voor fysieke pijn met een reden worden gebracht: en waarom niet leren?

Om bijvoorbeeld te leren samenleven, omdat elk vaardigheden heeft die nuttig zijn voor anderen ...

sen-no-sen schreef: Overleven, het lacht niet, alleen de sterksten overleven, en er is geen ruimte voor gevoelens of
menselijkheid.


gevoelens of emoties?

In veel landen heb ik gemerkt dat overleven sterk verbonden is met gelach en vreugde, zwakheden zijn afhankelijk van situaties ...

Anders geven de leeuwinnen de voorkeur aan de sterkere, het vlees is beter en de jacht leuker :-)
0 x
Tot ziens!
Ptilu
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 196
Inschrijving: 15/01/10, 14:23




par Ptilu » 05/04/10, 00:36

We hebben het vooral over het trauma dat deze overlevingsconditie veroorzaakt, en de ramp die het veroorzaakte. Om de zeer interessante documentaire van 1965 van Peter Watkins over de gevolgen van een atoomoorlog in Groot-Brittannië te illustreren:

http://www.dailymotion.com/video/x70fzr ... art-1_news
http://www.dailymotion.com/video/x70g6q ... art-2_news
http://www.dailymotion.com/video/x70plg ... art-3_news

Zoals in de film wordt gezegd, is het niet alleen gebaseerd op de verbeeldingskracht van de scenarioschrijver, maar op sociologische observaties na Hirochima en het bombardement op Dresden (burgerstad die gedurende 6 maanden werd gebombardeerd door de geallieerden, waardoor 200 doden vielen) )

Zoals we op de eerste pagina's zeiden, is een van de kwesties die ons interesseert, te weten of de mensheid haar eigen zelfvernietiging zal kunnen overleven, als een deel, hoe klein ook, de catastrofe kan weerstaan. We stelden daar vast dat het essentieel was dat de kennis van de eerste generatie (die leefde vóór de ramp) werd overgedragen naar de volgende.

Volgens de documentaire zou de resulterende chaos deze toestand echt in gevaar brengen.

PS: Het kan me niet schelen dat ik het zal overleven, hey het kan ons niet schelen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 309-gasten