Hoe te overleven vanaf nul beginnend?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 09/03/10, 23:23

bernardd schreef:Zodra je aan de toekomst denkt, ben je niet meer in het heden...
Sterker nog, zodra je denkt :-)

Maar als je niet nadenkt, vang je het IQ van een groene plant op : Cry:
En dan is er een verschil tussen de hele tijd aan iets denken en in je achterhoofd weten. Tussen dromen en op de een of andere manier handelen
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/03/10, 23:27

Vreemde manieren om dingen te presenteren....

In Zen spreken we van non-dualiteit, (dusheid) waarbij we meer aandringen op het feit dat dualiteit de motor is van de wereld van causaliteiten (waarin we leven) alles wat op aarde in de hoofden van mensen zit en in wat zij als werkelijkheid beschouwen twee aspecten, de een positief, de ander negatief; wit-zwart enz.

Leegte is een pad dat ertoe leidt dat de dingen van de wereld geen intrinsieke realiteit hebben.

In vereenvoudigde vorm komt dit erop neer dat de wijze die door zijn wezen naar de wereld kijkt, ontsnapt aan de fascinatie dat de dingen van zijn wereld lijken te zijn (ze zijn tweeledig) en zich daarom niet langer identificeert met ik ben-ik ben niet; ik besta-bestaat niet; deze dingen hebben geen enkele aantrekkingskracht meer op hem, hij leeft in het huidige moment hier en nu, wat een ruimte van vrede en rust is.

Wat hem er niet van zou weerhouden om er weer in te duiken als dat zijn verlangen of zijn baan is (in termen van karma).

De grote meesters die zijn overleden en nog steeds op aarde zijn, hebben er over het algemeen een voorliefde voor om hun menselijke broeders dingen te laten begrijpen - wat niet betekent dat ze daartoe gedwongen worden, maar dat ze het "moeten" doen.

miauw

Laten we teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp?........
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 09/03/10, 23:33

Lietseu schreef:Laten we teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp?........


Je wilt me ​​uit het heden :frons:

Toch is er niet langer kou of honger, of probleem, of vertrek...
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/03/10, 23:34

bernardd schreef:
swift2540 schreef:Bovendien hebben alle religies een idee van het paradijs (hel, vagevuur, nirvana... kies maar : Cheesy: )


Alle machtsreligies...

Wat volgers uit het heden houdt :-)


Hier zijn we dan, we mogen filosofieën of religies die de mens weer in balans willen brengen, niet vergelijken met dictatoriale religies die één (of meer) bekrompen visies op de werkelijkheid opleggen, met als enig doel de negatieve impulsen van de mens in te perken. zelfs om hem te laten geloven dat hij uit de dij van Jupiter kwam : Mrgreen:
en daarom, daarom, dat hij superieur is aan alle andere wezens op aarde en geschapen om dingen te domineren door een wraakzuchtige of slechtgehumeurde god :|

miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 09/03/10, 23:37

bernardd schreef:
Lietseu schreef:Laten we teruggaan naar het oorspronkelijke onderwerp?........


Je wilt me ​​uit het heden :frons:

Toch is er niet langer kou of honger, of probleem, of vertrek...


Hmm, dat zullen we elders dan hier en nu uitgebreid moeten bespreken!

miauw : Lol:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 09/03/10, 23:55

Op de een of andere manier denk ik dat het onderwerp een verkeerde naam heeft.

Hoe te overleven vanuit het niets...

Het zou zo moeten zijn hoe te overleven met niets ou hoe je vanaf nul kunt herbouwen ou hoe je vanuit het niets kunt leven

De term overleven impliceert dat er een catastrofe was.
Wat gaat er dan schuil achter de nul?

Naakt in het bos?
Helemaal alleen in een verwoeste stad?

Het nulpunt is dus het punt dat als referentie zal dienen voor de opbouw en evolutie van de structuur...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 10/03/10, 00:13

Lietseu schreef:Lapin +1 niets te veranderen... goede analyse! En we zien dat je het hebt over dingen die je kent.

In feite had ik geluk, hoewel ik dat destijds niet deed
zag het zo, om te moeten overleven in de bossen (in Quebec) van
eind mei tot augustus Ik had alleen een jachtmes, een aansteker, de kleren
die ik op mijn rug had en een kleine iglo-tent.
Er is een zeer flexibele struik daar beneden (zoals looddraad) waarvan
de ecorse maakt heel goed touw.Ik heb het gebruikt om te maken
halsbanden (hoofdslachtoffers marmotten, die ken ik niet meer
zie zelfs op de foto), om te vissen en verschillende ambachten te doen.
Berkenschors (papyrifera) diende mij voor containers,
maak een schede voor mijn mes of steek het vuur aan
planten zijn eetbaar, waarvan sommige (wilde gember en vleugel
wild) zijn best lekker om op smaak te brengen.
Het eerste dat u in dit soort situaties moet doen, is zoeken
een waterbron (niet makkelijk) Zoek dan een plek niet
te ver om je tent op te zetten Goed beschut en beschut tegen de wind.
Daarna is het zoeken naar makkelijk te vangen dieren (wiens
episch varkensvlees, marmotten, kalkoenen, kikkers, rivierkreeften, vissen) en tot slot wij
geïnteresseerd in planten.
Een voorbehoud of twee maakt dit soort kamperen meer
aangenaam .
Bewaar geen voedsel in de buurt van het kamp.
trekt veel beestjes aan die niet altijd eetbaar zijn of
die zich niet laten omvormen tot biefstuk, denk ik vooral
met stinkdieren en zwarte beren Ah ja je moet heel erg zijn
ver van de welpen Ook al lijken ze alleen, de moeder is dat nooit
heel ver.De welpen hebben de vervelende neiging om te willen komen
met je spelen Het escaleert vrij snel als de moeder komt opdagen.

De ervaring zorgde er toch voor dat ik heel wat kilo's kwijtraakte.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 10/03/10, 21:19

Lietseu schreef:
Uw "erg Amerikaans" is, als ik het zo mag zeggen, "vooral erg Frans".

Jammer dat je dit via je intellect (ego) waarneemt, een benadering van het zijn lijkt mij gedetailleerder.
Je kent dat deel van jou dat daar leeft in de duisternis van wat Geweldig noem het ego, dat wil zeggen, de mentale constructie die sinds je kindertijd is opgebouwd, de luidruchtige innerlijke stem die alles bedekt, en die in feite een constructie is van je geest, niet van wat je werkelijk bent...

Inderdaad, als je het werk van een man beoordeelt aan de hand van het werk van een ander en het (noodzakelijkerwijs beperkende) filter van jou, blijft er weinig licht over dat binnenkomt... iemand die heeft gelezen Marx weinig herinnert zich zijn donkerste aspect van hem niet en ziet onder andere de doorzetter en filosofische kant van het personage, hij is niet alleen de vader van het marxisme, maar hey, hij is niet mijn kopje thee ...


Toegegeven, ik geef het toe, ik neem dit alles waar door mijn intellect en mijn mentale constructie, maar ik verzeker u: deze constructie is nog niet af!
Maar hey Geweldigniet mijn kopje thee...

Kennis is een collectieve constructie aangezien het voortkomt uit accumulatie (dit is de beroemde "Wij zijn dwergen op de schouders van reuzen" van Newton), maar de bijdrage van elk wordt beoordeeld aan de hand van de maatstaf van zijn nieuwheid en ik zie niets in de tekst die u voorstelt voor onze lezing, wat niets anders is dan een bleke afwaardering van Marx. Wanneer men zich laat inspireren door eerdere werken, is het gebruikelijk om de auteur(s) te citeren en de nadruk te leggen op de persoonlijke aspecten die men in het gebouw wil brengen.

De amusante kant van de verhoogde symmetrie is dat de twee auteurs een beroep doen op een determinisme: sciëntisme in het geval van de tekst, en 'historisch materialisme' in het geval van de tekst. Marx. Vruchtbaar voor een deel van zijn werk, dit historisch materialisme vertoont nog steeds zijn grenzen als men (wat het geval is) een uitgebreid en systematisch gebruik maakt...

Dat gezegd hebbende, ben ik bereid om alle dubieuze aspecten van deze tekst te bespreken,... de interessante en positieve overwegingen, iedereen zal ze opgemerkt hebben.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 11/03/10, 00:19

Nou, zie je, het zijn juist de positieve aspecten die mij interesseren!!!

De rest is vergeef me de uitdrukking van "intellectuele masturbatie", ik ben meer geïnteresseerd in concrete dingen die kunnen worden geïmplementeerd, zoals dit kopje thee dat ik graag in uw gezelschap zou willen drinken
:P :P :P


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 11/03/10, 09:35

Helaas zijn de pluspunten gedoemd door de minpunten!
Het enige belang van de positieve punten is om ons te helpen onze doelstellingen beter te definiëren (omdat ze geldig blijven buiten de beschouwde tekst), wat veel beter is dan te weten of we ons al dan niet aan deze of gene rokerige theorie moeten houden.
Het belang van negatieve punten is dat ze ons wantrouwen leren, vooral jegens onze ergste vijand, want het dichtst bij, onszelf!.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten