Hoe ga je niet depressief zijn ....

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 10/11/06, 10:47

ja, pitmix, het is gevonden, de harde realiteit :!:

En om de moed erin te houden: bent u in goede gezondheid? Er zijn mensen die lijden onder de hel en strijden tegen de dood! mijn ding: dacht dat er erger is, elders! ik dit jaar: 5 ziekenhuisopnames met 3 operaties + grote dagelijkse beslommeringen! Ik kan nu niet veel doen, maar er is erger...
geniet van elk moment van het leven, wanneer (bijna) alles in orde is!
Met weinig genoegen nemen is de oplossing, voor geluk, maar ook voor de toekomst van de planeet: stop de consumptiemaatschappij, spaar geld, autarkie is de toekomst, achteruitgang, dat is de oplossing! maar het heeft een prijs: banen :!:
zal moeten terugkrabbelen! dit jaar zullen de kinderen minder cadeaus hebben, ik zeg het hardop: cadeaus voor je kinderen, een hoop afval (oude spelletjes, batterijen ...) daarnaast heb je het over een cadeau: een toekomst verrot met een vervuild land en uitgeput!!!

We zouden voor elke winkel/speelgoedafdeling een bord moeten plaatsen:
het beste cadeau voor je kinderen: een schone planeet!! matig uw aankopen!!!!

indien mogelijk moet een van beide ouders thuis blijven voor de opvoeding van de kinderen (de toekomst), en het huishouden doen!
en ja dames, de ramp is dat iedereen weggaat :pijl: werken :pijl: + stress snelle maaltijd bij mc do, + auto + consumptie allerhande!
(Ik word in brand gestoken door Christine en anderen) stel je gerust, ik ben geen matchos, het bewijs is dat ik het ben die voor het huis zorg, ik doe nu mijn was met as, met de tuin, de 3 kinderen, de maaltijden en al de rest, ik heb geen tijd meer om mijn traditionele brood te maken, ik mis het.
dat alles om q' te zeggen in bezetting van alles wat nodig is, het is niet slecht, en op financieel vlak bevinden we ons daar! en vrouwen (of mannen : Cheesy: ) die hun kinderen niet steunen, zouden ze niet moeten doen! Het zou ook goed zijn voor de planeet! Ik zie mensen die hun kinderen tijdens hun vakantie naar de opvang brengen! zoek de fout! :schok:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 10/11/06, 11:30

Absoluut Denis!

Soms denken we niet aan het ongeluk van anderen, dat kan 100 keer erger zijn!
Nu zouden sommigen zeggen: ieder z'n stront
Het is dankzij deze opmerking dat veel dingen hier beneden rotten.

En waar ik het 200% met je eens ben, gaat het om autarkie: vraag het ons! verbruik minder! laten we ons geld sparen voor essentiële dingen!
De stad is de eerste plek waar mensen gaan lijden, in de stad zijn we afhankelijk van de aanvoer van ALLES.
Dus ga naar het platteland, kweek je aardappelen, verzamel je water...etc!
een boerderij is goedkoper dan een appartement van 100 m² in de stad.
Bovendien: ver van industriegebieden (kruispunt, darty, bioscoop...) = minder geneigd om geld uit te geven.

Dit is ook wat je moed geeft: uit de weg gaan en je neus opsteken voor kleine verlegen bazen (niet alle kleine bazen zijn zo, hoop ik), verkopers van hersenschimmen, "toptrend" mode... en ik slaag en vergeet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 10/11/06, 12:36

sam17 schreef:Ik vecht met mijn zeer bescheiden middelen (kleine bijdrage aan greenpeace...


Ik ken er een die niet blij zal zijn :?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 12:38

Stil... iedereen heeft zijn eigen mening: https://www.econologie.com/articles-2619.html
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 10/11/06, 15:18

Cynisme, dromer, cynisme, dat is één ding dat helpt. Beter lachen dan huilen.

Bedenk ook dat je toegerust bent om de komende galeien (zeker qua energietekorten) tegemoet te treden omdat je op de hoogte bent van zaken en je daarop kunt voorbereiden. Als u de wereld niet kunt redden, kunt u misschien uw gezicht en dat van uw dierbaren redden.

We hebben allemaal de indruk in een viool te pissen, maar we moeten de dingen ook relativeren: ondanks al onze inspanningen zijn we zelf actoren van de vervuiling... niemand is perfect.

Ik zou eindigen met een goed oud citaat van Desproges:

"Intelligentie is het enige dat de mens in staat stelt de omvang van zijn ongeluk volledig te meten."

En dan moet je niet depressief worden... simpelweg omdat het nutteloos is.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/11/06, 15:45

Het is aan mij om mijn recept te geven : Cheesy:

Net als jij word ik een beetje depressief als ik zie in welke staat mensen de planeet brengen.
Ik zeg tegen mezelf dat in dit tempo mijn kinderen met gasmaskers zullen moeten rondlopen, industriële transgene gisten zullen moeten eten en dieren niet meer zullen kunnen zien behalve via archiefbeelden.

Dus, om mezelf op te vrolijken, ga ik verder forums zoals Econology, waar ik mensen vind die dezelfde visie hebben en die mij bewijzen dat ik niet de enige ben die deze strijd leidt.

Trouwens, als je jezelf wilt opvrolijken, kijk dan eens naar de evolutie van de verspreiding van econologische ideeën. Een paar jaar geleden viel je met dit soort ideeën direct in de categorie "ecolo / baba-cool / obscurantist anti progress". Tegenwoordig claimen steeds meer mensen hun antipathie tegen het consumentistische systeem en zijn excessen....

Hier trouwens een goede oplossing om depressies te voorkomen: zoek mensen bij u in de buurt die uw ideeën delen en breng avonden samen door om de wereld rond een maaltijd opnieuw vorm te geven: door dwangmatig kopen te vervangen door gezelligheid, gaan we op de goede weg.

Veel succes.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 10/11/06, 15:48

Targol schreef:Hier trouwens een goede oplossing om depressies te voorkomen: zoek mensen bij u in de buurt die uw ideeën delen en breng avonden samen door om de wereld rond een maaltijd opnieuw vorm te geven: door dwangmatig kopen te vervangen door gezelligheid, gaan we op de goede weg.


En hier is een geweldig receptidee: https://www.econologie.info/index.php?20 ... oute-faite

: Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 10/11/06, 15:49

Econologie wordt psychologie : Mrgreen:

Over hergroeperen gesproken: ik woon in de Nièvre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 10/11/06, 16:08

Christophe schreef:En hier is een geweldig receptidee: https://www.econologie.info/index.php?20 ... oute-faite

: Cheesy: : Cheesy:


Ik weet niet waarom, ik heb het gevoel dat ik nog lang over deze fondue zal horen : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 10/11/06, 16:32

Helemaal eens met Targol, je moet proberen mensen te vinden die min of meer dezelfde idealen hebben en het naar hun zin hebben :) (je hoeft zijn recepten echter niet te volgen lol). Ik ben het ermee eens dat ze niet gemakkelijk te vinden zijn en niet noodzakelijkerwijs precies dezelfde ideeën hebben. Je moet vooral bereid zijn om tot een consensus te komen, want eerst wil je alles breken en dan merk je dat dat niet zo gemakkelijk is. Dat er tal van valse goede ideeën zijn en dat "de hel geplaveid is met goede bedoelingen". Dat gezegd hebbende, geef niet op, er zijn genoeg mensen die dezelfde zorgen hebben als jij en dankzij hen zullen sommigen kunnen veranderen.

Je ziet alles in het zwart maar ziet ook dat we met alle rampen die al hadden kunnen gebeuren (bijvoorbeeld tijdens vorige oorlogen) het niet slecht doen dankzij mensen die hebben gevochten.

Om verenigingen bij jou in de buurt te vinden, is er de site www.jeveuxaider.com die er nogal wat opsomt. Ze zullen nooit helemaal bij je passen maar ik denk dat je concessies moet doen (hoe denk je dat ik het doe met Christophe ;-) ) of waarom niet een nieuwe opzetten die je echt leuk vindt maar daarvoor moet je al contacten hebben .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten