Hemel op aarde?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Hemel op aarde?




par lejustemilieu » 18/08/08, 08:44

Als ik de kans had, zou ik hier willen wonen.
http://www.vallondes-baumes-correns.com/

Beeld

Beeld

Bewerken door Christophe: "geoptimaliseerde" link en invoegen van 2 foto's
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/08/08, 10:17

Niet slecht, niet slecht ... maar het is ... in Frankrijk !!! : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zou wat foto's moeten maken van het bos achter ons huis en van de vijver van de buren.

Het is ook fijn 8)
Dernière édition par Christophe de 18 / 08 / 08, 10: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 18/08/08, 10:27

Christophe schreef:Niet slecht, niet slecht ... maar het is ... in Frankrijk !!! : Mrgreen: : Mrgreen:

Ik zou wat foto's moeten maken van het bos achter ons huis en van de vijver van de buren.

Het is ook fijn 8)


Hallo,
Heeft u een buurman met vijvers, kunnen we daar vissen ?? : Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/08/08, 10:27

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/08/08, 10:29

Bibiphoque schreef:Hallo,
Heeft u een buurman met vijvers, kunnen we daar vissen ?? : Mrgreen:
@+


Ja en geloof me, het wemelt er van Carp en Koï! Wel, ik wilde hem vragen of ik je een klein verslag kan geven samen met de foto's van het bos.

Maar ik denk dat karpers modderig zijn.

Als hij vist, is het voor plezier en dan om ze los te laten.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 10:31

Ha, ja; Ik hou van ... maar ik ben bang voor de geur van vinasse : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 18/08/08, 10:52

Christophe schreef:
Bibiphoque schreef:Hallo,
Heeft u een buurman met vijvers, kunnen we daar vissen ?? : Mrgreen:
@+

...
Als hij vist, is het voor plezier en dan om ze los te laten.


Hallo,
Jaren geleden had ik een vriend in de Ardennen tegenover Barveau, die eigenaar was van de "steengroeven" van de "bakstenen van Rome" waarvan de steenbakkerij gesloten was en de oude kleigroeven vol vis, j had zijn toestemming om te gaan vissen! Wonderbaarlijk, we vingen honderden vissen (we vulden er soms grote hele groene bakken mee om andere vijvers opnieuw te bevolken) in één middag (die we voor het grootste deel gaven, behalve wanneer het mooie baars of zeelt was, of groot genoeg voorn). Helaas, het leven verandert van koers, mensen gaan weg of sterven en al deze verbanden zijn aan het ontrafelen ...
Het was cool, geen pesticiden, niet te veel mensen, 's avonds een kleine BBQ met een goede fles wijn, "de wereld herbouwen" enz ...
Bijna 25 jaar geleden ...
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 11:03

Jaren geleden had ik een vriend in de Ardennen tegenover Barveau, die eigenaar was van de "steengroeven" van de "bakstenen van Rome" waarvan de steenbakkerij gesloten was en de oude kleigroeven vol vis, j had zijn toestemming om te gaan vissen! Wonderbaarlijk, we vingen honderden vissen (we vulden er soms grote hele groene bakken mee om andere vijvers opnieuw te bevolken) in één middag (die we voor het grootste deel gaven, behalve wanneer het mooie baars of zeelt was, of groot genoeg voorn). Helaas, het leven verandert van koers, mensen gaan weg of sterven en al deze verbanden zijn aan het ontrafelen ...
Het was cool, geen pesticiden, niet te veel mensen, 's avonds een kleine BBQ met een goede fles wijn, "de wereld herbouwen" enz ...
Bijna 25 jaar geleden ...

Ik ook, ik ging vissen in de steengroeven, maar in stoumeling (ik was een stroper op 12-jarige leeftijd :? )
Maar de rivierkreeft was erg goed : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 18/08/08, 13:11

lejustemilieu schreef:... ik ook, ik ging vissen in de steengroeven, maar in stoumeling (ik was een stroper op 12-jarige leeftijd :? )
Maar de rivierkreeft was erg goed : Cheesy:


Hallo,
Ik had een oom, vrede voor zijn ziel, die fotoreporter was voor een regionale krant en daarom veel in de auto reed, hij vertelde me dat hij altijd tassen in zijn kofferbak had, hij pakte een paar verpletterde katten op en stopte ze in de midden in een bundel dicht opeengepakt met qq-stenen die hij vervolgens in de ondergelopen steengroeven van de regio Doornik gooide, maakte hij ook een "goede oogst van rivierkreeftjes"!
: Mrgreen:
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 18/08/08, 13:22

Juist in Doornik beging ik mijn wandaden ...
In de carrière van een edelman : Cheesy:
Het principe, takken omsloten door een latwerk, met vlees ...
Raar, mijn moeder die een dappere en deugdzame vrouw was, vroeg me nooit waar mijn rivierkreeft vandaan kwam :D
Te mooi om vragen te durven stellen. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 329-gasten