Lachen en humor zorgen en zijn goed voor de gezondheid

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Lachen en humor zorgen en zijn goed voor de gezondheid




par Christophe » 25/08/10, 11:29

Lachen is goed voor je gezondheid!

Lachen is goed voor je gezondheid! Jammer dat de Fransen steeds minder lachen - negentien minuten per dag in 1939, zes minuten in 1983 en slechts één in 2000 - want lachen heeft vele bewezen deugden... en het is serieus!

Het heeft alle deugden!

Op het fysieke vlak

Lachen verbetert de ademhaling, maakt op natuurlijke wijze pijnstillende hersen-endorfines vrij, verhoogt de immuniteit en vermindert stress. Maar chronische stress ligt aan de basis van hart- en vaatziekten, kanker en vroegtijdig overlijden. Het is dan ook niet verwonderlijk dat uit een Amerikaanse studie (University of Maryland in Baltimore) bleek dat lachen zijn gelijke niet kende in het voorkomen van het ontstaan ​​van hart- en vaatziekten. Dit wordt verklaard door het feit dat lachen een goed tegengif is tegen stress, maar ook omdat het de bloeddruk verlaagt.

En de voordelen houden daar niet op: lachen zou ook ons ​​immuunsysteem kunnen versterken en onze tolerantie voor pijn kunnen vergroten, vandaar de interesse van verenigingen zoals "Le Rire Médecin" in het ziekenhuis, met name in de afdelingen waar de behandelingen plaatsvinden de zwaarste. Onder deze omstandigheden is het niet verwonderlijk dat een van de geheimen van honderdjarigen het feit is dat ze een fundamenteel optimistische aard hebben geërfd: oud worden, laten we vrolijk lachen!

psychologisch

Gemakkelijk lachen en gevoel voor humor zouden ons aantrekkelijker maken. Want volgens psychologen geeft lachen perspectief, maar beperkt het onze agressiviteit, wat onze integratie in de samenleving vergemakkelijkt. Lachen is daarom een ​​goede manier om relaties op te bouwen en, indien mogelijk, positieve gedachten uit te wisselen: samen helpen en ondersteunen we elkaar bij een harde klap...

Met ME ben ik positief
Hoe breng je de winter door zonder verkouden te worden? Denk positief!
Ik heb een complex: hoe overleef ik het?
Stress op het werk: slecht voor het hart en diabetes
Acute of chronische stress: het tast je gezondheid aan
Buikpijn... Wat als het stress was?
Psychiater, psycholoog, psychoanalyticus: wie raadpleegt?
Onvruchtbaarheid: het doet zowel vrouwen als mannen pijn
Help uw kinderen slagen in het leven!

Plaatsen alleen om te lachen

Natuurlijk kunnen we op elk moment van de dag en op zeer verschillende plaatsen lachen. Maar om ons te helpen opnieuw contact te maken met deze goede oude praktijk, zijn er in veel steden lachworkshops verschenen en bieden steeds meer thalassotherapiecentra of thermale baden deze aan. Gestresste mensen gaan daarheen om hun spanningen los te laten. Het is effectief en minder beperkend dan kalmerende middelen!

Van de voorgestelde oefeningen hebben ze allemaal één doel: ons helpen ons eigen vermogen om te lachen en te ontspannen te stimuleren. Voorbeeld: vorm een ​​cirkel en klap in je handen terwijl je "oh oh oh" en "ah ah ah" op hetzelfde ritme uitspreekt. Of een denkbeeldige ballon gooien die de lach opwekt bij de persoon die hem vangt, enz. Er zijn veel variaties, maar vanaf het moment dat de oefeningen gelach en algemene ontspanning veroorzaken, is het gewonnen!


Suite en de bron: http://www.e-sante.fr/fr/article.asp?id ... R=84&IDF=4

je weet wat je nog te doen hebt :pijl: https://www.econologie.com/forums/humour-t1191.html en bedankt Flytox voor het bijna dagelijks bijdragen (ook al zijn sommige de laatste tijd "limieten", maar hey...)

ps: Ik heb medelijden met de altijd pessimistische ecologen (die ik heb besloten niet meer te zijn) ! Wat? Wat is realisme? Ik vraag je om te stoppen...

Beeld Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Lachen en humor helen en zijn goed voor de gezondheid




par Hic » 25/08/10, 18:12

ALS IK EEN GEBREK AAN HUMOR ZOU HEBBEN? IK ZOU EEN LANGE TIJD geleden ZELFMOORD HEBBEN GEPLEEGD
gandhi
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 485-gasten