de Canadese put

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/06/05, 21:37

Re Rulian :)

Er was het plan van een Canadese put op de forum ergens maar ik kan het niet vinden...

In ruil daarvoor is hier een zeer interessante pagina over het onderwerp: http://www.herzog.nom.fr/html/modules.php?...=article&sid=32

ps: aangezien we hier al een tijdje goed over praten, zal ik binnenkort een pagina over het onderwerp maken op de site (vervangen van de windmotor :) hallo Rulian!)
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 23/06/05, 22:14

econology schreef:In ruil daarvoor is hier een zeer interessante pagina over het onderwerp: http://www.herzog.nom.fr/html/modules.php?...=article&sid=32

Bedankt, deze site is geweldig!! Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga spitten in de tuin van mijn ouders :rolleyes:
Een idee van forum van deze site: waarom zou u in de winter geen tweede circuit maken dat niet begraven is maar op een dak om de energie van de zon terug te winnen en zo beter te verwarmen (een soort zonnepaneel dat geen water maar lucht verwarmt)... Met aan de ingang van dit circuit een lucht die eerder in de grond op 4° is verwarmd. Wat denk je?
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/09/05, 14:49

Ik heb eindelijk gemaakt (nou ja, meestal gepompt :P ) de pagina over de Canadese bron.

C'est par ici: https://www.econologie.com/le-puits-cana ... -1827.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Dconomie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 05/09/05, 22:08




par Dconomie » 25/09/05, 21:41

Er is een "thermodynamisch dubbelstroom" -systeem bij GAC .
In combinatie met een Provençaalse bron ziet het er niet slecht uit...

Heeft iemand het al geprobeerd?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/09/05, 22:07

Hallo,
het is grappig, ik woon in Canada en ik heb nog nooit zo'n Canadese put gezien,
aan de andere kant hebben veel huizen een buitenluchtcirculatiepomp met een wisselaar, dat wil zeggen dat de muffe warme lucht, die uit het huis komt, wordt vervangen door verse buitenlucht die door een wisselaar gaat.
verschillende bedrijven om alleen de bekendste Venemar te noemen, er is een verlies van 10c tussen de uitwisseling, als het buiten -20 is, is het aanzienlijk.
Als je het hebt over 4c in de grond, is het meer dan 12c redelijk stabiel, dit zijn de cijfers die ik al een aantal jaren meet met het water dat ik pomp op 4,5 meter diepte, ik denk dat het de temperatuur van de aarde nodig heeft
gelukkig is het zo, anders zou ik in de winter bij 4c geen warmte kunnen onttrekken om verwarming te maken.
Als het door de warmtepomp gaat, is het water 12c en komt het uit op 5 tot 6c
20 tot 25 liter per minuut, dat is de gepompte warmtewinst.
Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 196-gasten