Gesloten openhaard en explosie: aandacht

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 29/12/05, 12:06

André, waarom zet je je foto's niet op de forum ?

Ik weet dat het niet erg praktisch is.

Ik wil ze in ieder geval graag zien...

Wat vindt u van inertiekachels? :

http://www.lamaisonenpaille.com/po%EAles/poele-accueil.htm
http://www.tigchelkachels.com/
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/12/05, 15:09

Het is ook goed, maar het is zwaar.
Het exemplaar dat u presenteert, heeft het voordeel dat het minder zwaar is.

Er zijn feedback over dit type kachel.
voorlopig de forum is in aanbouw, ik zal de link corrigeren
indien nodig: http://forums.futura-sciences.com/thread42362.html
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/05, 15:54

Hallo,
Het is heel eenvoudig, ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar het werkt niet, ik kom niet in de verleiding om de wijzigingen aan te brengen om ze in te voeren op de forum, Ik heb twee computers en het netwerk werkt niet meer, de scanner en de andere, en elke keer moet ik de afbeeldingen overbrengen.... te lang
Degenen die mij hun e-mail geven die ik naar hen heb gestuurd, Lapin, Schutt,
In het oude forum al deze foto's stonden in een bericht
Bewaar het plan en de uitleg, maar het is allemaal met de hand geschreven, het moet worden getranscribeerd naar (Frans vanuit Frankrijk) en indien mogelijk zonder fouten! De manier waarop ik mezelf uitdruk en de fouten zorgen ervoor dat ik weinig uitzend, het geeft me meer tijd om te experimenteren, iedereen heeft zijn rol, er zijn communicatoren en knutselaars en zelden allebei samen...
Wat betreft het bouwen van een soortgelijke kachel van dit formaat
Er is een vastberaden man voor nodig met wat ijzerwerkgereedschap.
grote las, hij is erg zwaar, hij past niet door een standaard deur, ik heb hem in huis gemonteerd, zodat hij deel uitmaakt van het huis.
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/12/05, 16:42

Als het goed is Andre, zal ik een link plaatsen zodat iedereen het kan doen
herstel de afbeeldingen van de kachel. Voor de tekst kan ik deze transcriberen
met een minuutje ortaugrafe. Het is mijn vrouw die daar is
stok :D.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/05, 19:44

Hallo konijn
Oké, je kunt het doen, ik heb bijna geen tijd meer
goed lezen..
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

pandrecht




par Philippe Schutt » 29/12/05, 19:53

Ik realiseer me dat Yahoo de kwaliteit van de afbeeldingen voor mij zodanig heeft verlaagd dat de teksten van André niet meer leesbaar zijn. :(
Dus heb ik ze overgezet naar een betere albumbeheerder:

http://my.opera.com/cphischu/albums/show.dml?id=25222

En deze keer controleerde ik of de resolutie behouden bleef!
Met excuses voor het mislukken : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 29/12/05, 22:26

@ Andre

OK

Deze kachel, ik dacht dat het jouw “oliebrander” was.

En op het oude forum, Ik denk dat ik de foto's heb geplaatst die je mij per e-mail hebt gestuurd : Wink:
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
charendome
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 19/12/05, 15:46
Plaats: quincy (duur)

hout drogen en tips




par charendome » 30/12/05, 20:57

Hallo.

Ik verwarm mezelf met een gemengde hout/stookolieketel (stookolie is nog steeds 15 jaar niet in gebruik!!!) de houtzijde is omgekeerde verbranding.
voor hout gebruik ik voornamelijk eiken kop.
Ik bewaar het altijd buiten, zonder het af te dekken, hierdoor kan het hout een deel van de tannine (bron van bister en roet) kwijtraken onder invloed van het "wassen" door de regen. Ik probeer ongeveer 3 jaar vooruit te zijn, in de zomer snij ik er 50 jaar op los, op een moment dat het niet regent, zodat het buiten droog is.
bovendien bewaar ik (ik krijg het van een schoorsteeninstallateur) de aardappelschillen die ik droog op mijn ketel, en doe er af en toe een handjevol in. dit heeft tot gevolg dat het roet uiteenvalt, dat in stof terechtkomt als ik mijn ketel schoonmaak (als ik het niet gebruik, heeft het de neiging eerder in kauwgom te veranderen.)
Ik heb ook een inzetstuk voor het tussenseizoen, en om het raam schoon te maken, gebruik ik een krant die ik opbol, ik week hem in water (net lang genoeg om hem vochtig te maken), dan geef ik de as door en wrijf daarmee. het is zeer effectief, het beschadigt het glas niet, het is niet agressief voor de lijsten of de producten, en het is bovendien milieuvriendelijk.

ps: om 210 m² plus de kelder te verwarmen (niet verwarmd, maar de boiler (geïsoleerd) is er en de verwarmingsleidingen zijn niet geïsoleerd) heb ik ongeveer 25 steres hout per jaar nodig (er wordt ook houtwarm water geproduceerd terwijl de verwarming aanstaat) werkt, tijdens de zomer heb ik een cumulus, ik heb ook een edf "EJP" -contract)

wat vinden jullie van dit verbruik?

Kent iemand een ketel met omgekeerde verbranding waar houtblokken van 1 meter doorheen kunnen?
merci
0 x
The Passing
x 17

Re: drogen van hout en tips




par The Passing » 30/12/05, 21:12

charendoma schreef: [...]

ps: om 210 m² plus de kelder te verwarmen (niet verwarmd, maar de boiler (geïsoleerd) is er en de verwarmingsleidingen zijn niet geïsoleerd) heb ik ongeveer 25 steres hout per jaar nodig (er wordt ook houtwarm water geproduceerd terwijl de verwarming aanstaat) werkt, tijdens de zomer heb ik een cumulus, ik heb ook een edf "EJP" -contract)

wat vinden jullie van dit verbruik?

[...]

Ik verbruik tussen de 10 en 12 kubieke meter hout per jaar, afhankelijk van de strengheid van de winters (ik verwarm alleen een klassiek huis met hout).

Ik had het idee om dit systeem te creëren, maar het ontbreekt mij aan tijd en middelen. En aangezien ik het geforceerde luchtventilatiesysteem heb geïnstalleerd (zie https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t1270.html ), is de behoefte aan verwarming vreselijk afgenomen, en dit jaar zou ik zelfs met een koude winter minder dan 12 steres moeten verbruiken :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 31/12/05, 11:22

hallo charendome!

behoorlijk wat peeling, dat is de moeite waard om te onthouden!
Voor mij zijn de mooiste leidingen, die vóór de winter slechts een ellendige egelbeweging vereisen, de leidingen die zijn omhuld door 304 roestvrijstalen buizen in de schepelvormige schoorsteen.
Bij ons is het probleem de zuidenwind die soms en vooral in april waait. De rook wordt vervolgens terug in de leiding gezogen, het ergst zijn degenen die een oliekachel hebben: het huis moet worden geëvacueerd!
Sommige mensen plaatsen dus een H bovenaan de schoorsteen, ik heb een aspiromatic geplaatst en het rookkanaal verhoogd (30 cm boven de schoorsteen) en het werkt prima. De trek is zelfs erg belangrijk, vandaar het belang van een goed afgesloten kachel om de vlam onder controle te houden.

Uw combiketel heeft het voordeel dat u ook stookolie kunt verbranden om een ​​beetje te verwarmen als u een hele dag of zelfs meerdere dagen weg bent en niet terugkeert naar een huis dat op een "ijspegel" lijkt. Nu kunt u zelfs telefonisch bestellen dat de ketel een paar uur voor aankomst wordt ingeschakeld!
Van je eik weet ik uit ervaring, in tegenstelling tot bijvoorbeeld kastanje, dat je hem na het kappen een tijdje in de regen moet laten staan. Dit “drogen” is essentieel voor dit type benzine.
Als ik aan het einde van de winter klaar ben met het kappen van mijn hout, krijgt het alle lenteregens te verwerken en begint het gedurende de zomerperiode uit te drogen met de warme temperaturen die we thuis hebben.
In de herfst, vóór de regen op 15 oktober, splijt ik het en breng het binnen of ik leg er een zeildoek op als ik geen ruimte heb en ik stook het 1 jaar later op (ik heb dus hout van 2 jaar droog).
Ik vind het belangrijk om je hout af te dekken voordat je het verbrandt, iedereen die ik ken doet dit.
Voor het laagseizoen geef ik de voorkeur aan de kachel, die veel zuiniger is dan de inzethaarden. Tegenwoordig is de technologie op dit gebied enorm geëvolueerd en voor de visie op vuur vinden we zelfs "haardkachels" om van de visie op vuur te genieten. Qua energie en verbruik is de kachel het beste geschikt voor houtverwarming.
U hebt het over 25 steres/jaar, wat neerkomt op ongeveer 12 ton. Voor een boiler en 210m2 woonoppervlak naast het warme water dat hij het hele jaar door produceert; Ik vind dit volkomen redelijk. In de lagere bergen ken ik mensen die in de winter 20 tot 25 ton hout gebruikten!...dat is 40 tot 50 kubieke meter.
Als je tijd hebt om in de winter hout te maken en vooral als je interessante bomen hebt om te kappen; zo veel beter!
Thuis komen we soms stukken tegen die zo "armoedig" zijn, dat wil zeggen steeneik die in bosjes (hergroei) is gegroeid als een stokbrood op steile hellingen waar je het hout 100 meter naar de tractor moet slepen en bovendien ver van huis. ..laten we het opgeven!
Met de opkomst van houtverwarming is het houtkap toegenomen, voornamelijk om afval te produceren ten koste van de bossen.
Als het zo doorgaat, wordt hout schaars : Roll:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 174-gasten