Gesloten openhaard en explosie: aandacht

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/12/05, 10:45

lau schreef:Hier is de link van dezelfde soort ondertekend Seguin duteriez, de rollen van driekleurige kachels.
http://www.cheminees-seguin.com/poeles/federal.htm


Vermont Castings wordt gemaakt in de VS. Duteriez is uitsluitend wederverkoper van deze kachels. Ik heb niet de indruk dat de primaire lucht wordt voorverwarmd.
Daarentegen zijn deze pannen gemaakt van gietijzer. het geheel is geschroefd, met een vuurvaste afdichting. Na verloop van tijd barst deze afdichting en kunt u parasitaire luchtinlaten krijgen. Het is beter om te zoeken naar kachels met een gelaste behuizing, die altijd waterdicht zal zijn. In Frankrijk zijn supra en deville de bekendste die deze technologie gebruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/12/05, 11:00

Oké, dat wist ik niet... waarom zijn dan niet alle kachels allemaal gelast?
wat de verbindingen betreft, bij bepaalde haarden vervaardigd door seguin (de prestige bijvoorbeeld), hier heb ik het over schoorstenen, gebruikt seguin een vuurvast materiaal dat lijkt op een flexibel schuim... mijn installateur vertelde me dat ze voor dit materiaal hadden gekozen in plaats van de klassieke vuurvaste afdichting, juist vanwege de uitzettingen en inclusief scheuren die bij andere merken voorkomen.
Ik heb ook een jotul nr. 118 http://www.uniwag-spolmot.com.pl/oferta/index.php?fidx=16&sortby=&desc=desc&pg=pi&st=&lm=&pidx=66
maar met een raam op de deur, in dambordstijl; harde gewrichten barsten daadwerkelijk.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/12/05, 11:08

Nou ja, het is een kwestie van prijs.
Gietijzer is goedkoop en het lassen van plaatwerk duurt lang en dus duur. bovendien moet je het plaatwerk beschermen tegen overtollige hitte, anders vervormt je kachel, zelfs het vuurvaste plaatwerk (ook duur)
Vandaar de interesse in de kachel van André.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/05, 15:34

Hallo,
Er worden ook gietijzeren kachels verkocht, deze zijn veel goedkoper
hun montage maakt het niet waterdicht, vooral niet na gebruik. Ze worden gebruikt om voor incidenteel gebruik in chalets te plaatsen.
Zelfs bij volledig gelaste kachels, als de deurafdichting een beetje lekt, werkt deze niet meer bij langzame verbranding, het is absoluut noodzakelijk dat de verbrandingslucht op de juiste plaats en in kleine, gecontroleerde hoeveelheden binnenkomt, anders wordt het een gewone kachel.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 28/12/05, 15:59

Hartelijk dank aan Andre die mij de plannen heeft gestuurd en
foto's van de kachel. Het ziet er inderdaad goed uit. Wat ik er leuk aan vind
plus het is het voorverwarmen van de lucht. Dat is goed nadenken.
Ik probeerde een mogelijk verbrandingsstation te vinden, maar ik
Ik heb het niet gezien. Misschien is er niet één, wat zal verklaren waarom ik
heb het niet gevonden.
In ieder geval nogmaals bedankt, ik ga op zoek
keramische stof, in de hoop dat het er nog is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/12/05, 17:20

doordat de lucht vanaf de zijkant van de houtstapel binnenkomt, verdeelt deze zich in primaire en secundaire lucht. er is dus sprake van naverbranding.
Omdat we zo hoog in temperatuur gaan, vindt bovendien een groot deel van de verbranding direct in co2 plaats.
Ik weet niet of André de positie en hoek van de luchtinlaat op het vuur heeft geoptimaliseerd. Misschien kunnen we nog steeds op lage snelheid winnen. Maar als je het verwarmt, gebeurt de post vanzelf vanwege de positie van de luchtinlaten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/12/05, 17:27

Andrew,
Ik zou graag een kleine aanpassing aan uw kachel zien, zodat deze de lucht niet uit de kamer haalt, maar rechtstreeks van buitenaf, wat de efficiëntie nog verder zou verhogen. Aan de achterzijde is ruimte voor een enkele luchtinlaat, aan te sluiten op een kanaal.
wat weeg je? Heb je het al geprobeerd?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/05, 19:28

Hallo Schut
Je ziet het niet op de foto maar in werkelijkheid zitten er bovenaan de koperen kap 2 kanalen die behoorlijk hoog naar buiten gaan (omdat er ruim een ​​meter sneeuw tegen het huis aan ligt)
De twee kanalen lopen bijna tot aan de achterkant van de kachel naar beneden, ze zijn gemaakt met aluminium gootpijpen, deze lucht warmt licht op en wordt gebruikt voor de verbranding van de kachel
Voordat ik deze twee buitenluchtinlaten installeerde, zorgde het gat in de droger ervoor dat het gat in de droger bevroor toen de kachel aan stond, en er ontstond een koude luchtinlaat boven het fornuis,
uiteindelijk maakten alle kleine ventilatiegaten aan de buitenkant het huis koud. op deze manier komt de koude lucht dichter bij de kachel en rechtstreeks in de consomé.
We mogen niet vergeten dat de lucht die door de schoorsteen naar buiten komt ergens naar binnen moet komen, we hebben er allemaal belang bij om het huis onder lichte druk te zetten, en we moeten voortdurend buitenlucht aanvoeren, ook al is het erg koud.
Er zijn prachtige kachels gemaakt met plastic panelen
(dezelfde die politici gebruiken om posters op te hangen) het lijkt op golfkarton, hij plaatst verschillende lagen, en we circuleren de warme lucht uit het huis die we naar buiten evacueren, tegen de stroom in de koude lucht van buitenaf.

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/12/05, 02:11

Hallo konijn
Deze isolatie heet keramische wol of steenwol, dit is wellicht niet de juiste naam.
Het ziet eruit als compactere glaswol, het is wit
het wordt aangetroffen in elektrische ovens voor huishoudelijk gebruik, en vooral in staalfabrieken. Het wordt gebruikt om lekken in vuurvast materiaal af te dichten en meestal om te isoleren in brandwanden
vliegtuigen, enz.
Dit wordt op een rol verkocht, het ziet eruit als een bolletje watten.

In mijn kachel is er geen secundaire luchtinlaat, de verbrandingslucht komt binnen via twee rechthoekige kanalen die op de hoek zijn uitgesneden, dit zorgt voor een beetje secundaire lucht maar niet hoog genoeg
Hoewel ik er geen voorstander van ben om lucht te hoog de haard in te sturen, denk ik dat deze secundaire lucht alleen nuttig is aan het begin van de verbranding van het houtblok, zodra het hout begint te gloeien wordt het schadelijker dan nodig.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/12/05, 04:46

Bedankt voor je advies André.
Ik zal er rekening mee houden.

Ik ga deze zomer beginnen met het maken van deze kachel.

: Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 228-gasten