Gesloten openhaard en explosie: aandacht

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/12/05, 18:58

Hallo Sluit
Stuur me je e-mail Ik stuur je de plannen en foto's van de kachel, ik ga naar een ijzerhandel om koperen buizen en fettings voor mijn bubbler te zoeken Ik neem mijn camera mee, je hebt een serie foto's van de kachel die te koop zijn (kleiner dan de mijne)
Nee, de ingenieurs zijn geen idioten, noch de Fransen, noch de anderen
maar ingenieurs zoals journalisten hebben bazen die hen vragen lokaal verkoopbare producten te ontwerpen, hij maakt de mode, hij bepaalt de hoeveelheid hout die je gaat consumeren, het maakt hem niet uit of het economisch is of niet het enige dat hen interesseert, het is $. De stere kost hier meer dan $ 80.
We hebben dit soort kachels niet uitgevonden, het waren de Zweden die de eersten waren, het kwam hier in de jaren 70 en veel slimme klussers begonnen dit soort zuinige en winstgevende kachels te verkopen. momenteel worden deze kachels geperfectioneerd
Efficiëntie gaat voor mode en dat kan ook mooi zijn om te zien. meer dan 20 jaar geleden heb ik de plannen aan een Fransman uit Lorraine gegeven om dit soort kachel te maken, hij heeft er nooit een gebouwd
het antwoord is hier niet verkoopbaar, mensen geven de voorkeur aan open haarden, dus stapel hout op en ga ter hoogte van de kachel staan ​​om het te voeden.
Er zijn mensen die het leuk vinden om houtblokken in de haard te leggen, het ceremonieel van de vuren in de haard, ja het is mooi een wake. maar als verwarming voor een winter is het slavernij, ik zet veel liever 2 houtblokken en verwarm de hele nacht bij -20 buiten, 's ochtends nog twee houtblokken en hij staat weer 6 uur uit.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 19:05

e-mail: cphischu@yahoo.fr

ja, ik ben geïnteresseerd om het te zien. maar nu ook, onze kachels of onze open haarden duren de nacht. Aan de andere kant, als je het hele huis wilt verwarmen, moet het goed geïsoleerd zijn, anders is het niet genoeg.
Maar dan hebben we nog de Oostenrijkse kacheloffen, waar we houtblokken van 1m in leggen
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 19:07

Andre schreef: [...] De stereo kost hier meer dan $ 80. [...].


Ongeveer 38€ (ongeveer 53 $CAN) de stam van 70% eik en 30% haagbeuk/beuken gesneden in 50cm om ter plekke op te halen bij mijn huis.

Maar ik weet zeker dat het hout in Quebec veel goedkoper te vinden is dan $ 80 per stuk, nietwaar?

@Andre: Ik ben ook geïnteresseerd in uw foto's.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/12/05, 02:46

Hallo Benoit
Voor de volumecijfers van het hout wordt het niet per ster verkocht
en ik heb een vrij snelle conversie gemaakt, de afmetingen die hier worden gebruikt, zijn afkomstig van de oude Franse kolonisten, het is een touw
Het echte touw is 1,2 m x 2,4 m x 1,2 m of 3,62 kubieke meter
maar het is zeldzaam dat het zo tot in de details wordt verkocht
het is meer een koord of een dun touw
dit is 1,2mx 2,4mx 0,45m (of 0,40, of 0,30)
afhankelijk van de grootte van de pannen
Over het algemeen is de prijs die ik u geef voor 1,53 kubieke meter hout, goed, esdoorn, eiken of beuken. De bomen zijn niet zo groot als die in het zuiden, ze groeien langzamer, ze zijn dichter,
(Voor landmetingen is het Arpents)
Bij algemene commerciële kachels is het plaatwerk 1/4 of 6,32 mm dik, behalve dat de bovenkant 8 mm is en de deur meestal van gietijzer is met een geventileerd raam en groeven om een ​​afdichting te plaatsen
Er zijn verschillende luchtinlaten, een primaire en een secundaire om de gassen te verbranden, sommige hebben een katalysator in de schoorsteenuitlaat.
die alleen moet worden ingeschakeld als de kachel erg heet is
anders wordt hij vrij snel vies, hij verkoopt de honingraat om hem af en toe te vervangen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/12/05, 03:22

aan Andreas,
Als u de gelegenheid heeft, ben ik ook geïnteresseerd in de details van de kachels.
hout gemaakt in de provincie Belle.
Ik woonde daar toen ik bij mijn ouders en ons woonde
uitsluitend verwarmd met hout.Destijds was ik niet geïnteresseerd
te veel van dit soort details.
Ik herinner me dat we daar een grote stalen kachel hadden
zodanig verhit dat de as vaak verglaasde.
Ze werd wit en sloeg op plassen glas, ik nooit
is dit gelukt met de kachels hier.
Wat het verbruik betreft, het lijkt mij dat het minder was
dan degene die ik had met de verschillende fornuizen die ik hier kocht.
Dat gezegd hebbende, we hadden vaak schoorsteenbranden, maar dan zonder
gevolgen waarvoor de open haard gepland lijkt te zijn.

Ik merkte dat het hier makkelijker is om onder de -5°C te verwarmen.
tussen 5 en -4° C. Misschien komt het door de lagere luchtvochtigheid
buiten .

Mijn e-mail : LapinEnrage@Hotmail.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 27/12/05, 18:15

Konijn,
Ik weet niet hoe je glas van hout kunt maken. Maar als je de haard goed isoleert, droog hout en dubbele verbranding, kun je de 1000° overschrijden. daar is het in uw belang om apparatuur te hebben die daarvoor is ontworpen, omdat we aan de grenzen van de materialen zitten die voor conventionele kachels worden gebruikt.
Een man van supra vertelde me bijvoorbeeld dat ze er in het lab in slaagden een brandereffect te krijgen dat de gietijzeren plaat aan de onderkant van het inzetstuk doorboorde omdat het te geconcentreerd was.
In een villa zou het een beetje rommelig zijn, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/12/05, 18:40

Het is niet het hout dat verglaast, maar de as.
Maar dat is niet echt het doel van de operatie.
: Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/05, 04:28

Hallo Shut
In mijn kachel leg ik vuurvaste stenen zoals je die in zakken van gesmolten staal stopt, degene die in contact komen met vloeibaar staal, het is moeilijk om dunne stenen te vinden,
Het is belangrijk om een ​​laag keramische wolisolatie aan te brengen
tussen het plaatwerk en de stenen, vooral de onderste, en zorg ervoor dat de stenen mechanisch worden ondersteund om de isolatiewol niet te pletten. De andere bovenste rij stenen heeft geen isolatie nodig
De verbrandingslucht moet door de gassen aan de bovenzijde van de kachel worden opgewarmd, daarna moet deze iets boven de as terugzakken. (koude verbrandingslucht koelt de haard af)
In de haard moet de warmte maximaal zijn, dus geen warmte op deze plek vastleggen, integendeel goed geïsoleerd.
De verticale constructie van de kachel is dat als de haard eenmaal heet is, je meerdere lagen hout van slechte kwaliteit kunt stapelen dat niet erg droog is, alle warmte gaat door dit hout heen en droogt het.
als hij thuiskomt is het super droog,
We vangen de warmte alleen op in de bovenplaat vlak voordat deze teruggaat naar de schoorsteen, het duurt even voordat de schoorsteen warm blijft, anders condenseert het bij -20 en stroomt het de schoorsteen in, bij deze buitentemperaturen rookt de hele schoorsteen wit, het is waterdamp die het hout bevat
volledig droog hout bestaat niet.
Bovendien, in mijn geval, het hout en buiten in de sneeuwhoop, vermijden we het in huis op te slaan, als het bevroren is, zijn de mieren en de insecten bevroren, als je het huis te vroeg binnengaat, kunnen de insecten wakker worden en jij overal recht in. Dus direct in de oven droogt het onderweg.
Een ander ding is dat de eerste keer dat u een kachel met nieuwe stenen aansteekt, deze moeilijk presteert (de vochtigheid van de stenen zorgt ervoor dat de haard geen hoge temperaturen bereikt). Het duurt 24 uur om de stenen te drogen en u mag hem niet op volle kracht laten draaien. de eerste keer, als het eenmaal heet is, kun je het slaan, hoe dan ook, een kachel van dit formaat kun je niet openen aan de onderkant, het is niet leefbaar in de hut.
Om het aan te steken, rol je een krant in een bal en 4 blokken van 2 tot 3 inch in diameter gerangschikt als een Indiase tent, de deur een beetje open, sluit de verzegelde deur eenmaal en open de 6 mm pluggen en het is allemaal, een uur later twee goede logboeken..
Het mankement is dat wanneer je de deur plotseling opent er een beetje rook ontsnapt, met ervaring open je voorzichtig
de deur voordat u hem opnieuw laadt, maar zoals meestal wanneer u de deur opent, blijft er niets anders over dan sintels, dit is geen probleem.
Als je het openhaardeffect wilt, kan de voordeur van glas zijn, daar zie je het hout (branden),
Een langzaam brandende kachel heeft geen vlam, we zien alleen rode sintels die met een zeker sissend geluid worden verteerd.

Voor wat Rabbit zegt is het waar, soms is het -2 met vochtigheid en we bevriezen niets anders is het -20 erg droog en het lijkt niet
alleen de bovenkant van de oren als het waait.Als je met hout verwarmt, is het het beste om het huis te bevochtigen of in ieder geval de luchtvochtigheid te beheersen, het is comfortabeler.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 28/12/05, 10:07

Aan iedereen,

Als iemand geïnteresseerd is, voeg ik eraan toe dat dit type kachel een rendement van ongeveer 90% heeft.
Deze plannen zijn het werk van André Philippot, van Sorel in Quebec. Dit onderzoek dateert uit de jaren 70 en toont de opmars van de Canadezen op dit gebied.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 28/12/05, 10:32

Hier is de link van dezelfde soort ondertekend Seguin duteriez, de rollen van driekleurige kachels.
http://www.cheminees-seguin.com/poeles/federal.htm
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten