Gesloten openhaard en explosie: aandacht

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 11:49

Ok, dus je zou in staat moeten zijn om de nacht te doen met 3 15-logs cm in diameter 50 cm lang. Als het echt te veel trekt, weet ik dat Supra een trekregelaar gebruikt om een ​​maximale trekkracht in te stellen. bij voorkeur met een buitenluchtinlaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/12/05, 12:25

de uitgangssleutel van de dampen, laat ik hem volledig dicht als het vuur goed heeft gepakt en dat het hout erg heet is in de foyer

Het is misschien een slecht idee, je loopt het risico ermee te eindigen
CO voor het einde van de winter.
:?
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 12:27

Konijn schreef:
de uitgangssleutel van de dampen, laat ik hem volledig dicht als het vuur goed heeft gepakt en dat het hout erg heet is in de foyer

Het is misschien een slecht idee, je loopt het risico ermee te eindigen
CO voor het einde van de winter.
:?


Het afsluitventiel (de rookuitgangssleutel) is eigenlijk een rooster, het blokkeert de buis niet volledig;)

Wanneer ik de schoorsteen poets, demont ik de bewegende delen om ze te reinigen, en deze klep heeft gaten die ten minste 35% van het oppervlak bedekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 12:33

ja, het is de wet. 1 / 3 mag niet gesloten kunnen worden
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/12/05, 16:09

Hallo,
De langzaam brandende kachel, de waterdichte schoorsteen inserts, dit zou verboden mogen zijn om sleutels te vragen hier hebben alle goedgekeurde poels geen sleutel en de voorschriften van de brandweer, bevelen een 8 kanaal aan
Als je nog steeds vasthoudt aan de sleutel in de waterdichte schoorsteen is dat je het principe niet hebt begrepen ...
Zet nu een hek in de open haard Ik vind het onverantwoord dat het zo wordt verkocht dat vroeg of laat de cerosoot of het roet het hek zal blokkeren, je zou beter detectoren van koolmonoxide kunnen plaatsen.
Het probleem is dat sommige bedrijven kachels in blik verkopen, maar het blijft maar één kant op.
De mijne is allemaal gemaakt van vel 3 / 8 van inch het is bestand tegen een goede explosie, alleen de pijp is dun in plaat maar er is geen sleutel, dus als deze om de een of andere reden in de schoorsteen zal blazen . (dit gebeurt wanneer je afval verbrandt, of houtsnippers op de lijm drukken, spuit de schoorsteen schoon)
Wat nodig is met deze kachels is allemaal 8 verbrand. of leg elk jaar de borstel in de schoorsteen.
Veel ovens kunnen worden omgezet in een langzaam brandende kachel, doe het gewoon strak, plaats een speciaal touw in de deurafdichting, verwijder de sleutel, plaats de bodem en de bakstenen zijkanten. de lucht die nodig is voor de verbranding is een invoer van 15 mmX15mm en opnieuw is de poel in Bbraise minder nodig,
Dus als de poel waterdicht is en de luchtinlaat zo klein is, waarom een ​​sleutel in de schoorsteen,
Het is gemakkelijk om diegenen te herkennen die dit soort poel gebruiken
De rook komt langzaam uit de schoorsteen, hij is wit, hij komt niet boven het huis uit, hij neigt langzaam terug ... Verbruik van hout is belachelijk voor de gegenereerde warmte.

Andre
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 16:15

@Andre:

Mijn insert is 100% gietijzer, met een minimale dikte van 5mm.

De sleutel of de klep waar ik het over heb is ook een gietijzeren stuk

Geen risico dat het klopt;)

Wat betreft de rook die uit mijn kanaal op het dak van het huis komt, is het praktisch niet-bestaand / onzichtbaar buiten (behalve wanneer ik het vuur aansteek).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 17:05

Andre schreef:Als je nog steeds vasthoudt aan de sleutel in de waterdichte schoorsteen is dat je het principe niet hebt begrepen ...

Andre


De ingenieurs van de Franse kachelmakers zijn dan tegens :schok:
Toch slagen ze erin om tot 83% opbrengst te schieten ...

Als ik het goed begrijp, voorkomt het dat er te veel depressie in huis is, wat slecht is voor een volledige verbranding van gassen, CO2 niet CO. Het lijkt erop dat het hoe dan ook een bepaalde dichtheid van lucht nodig heeft.
de andere oplossing is de extra luchttrekregelaar. supra en deville oplossing.

André, fornuis in plaat zo dik als die van u, het bestaat niet voor zover ik weet op de Franse markt. in het algemeen is het een vuurvaste plaat van 2mm, beschermd door gietijzeren platen of vuurvaste stenen. Voor de open haarden philippe is er helemaal geen plaat, het zijn alleen gietijzeren platen die aan elkaar zijn geschroefd met een vuurvaste verbinding. Voor mij ben je in Canada of de VS. :D
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 26/12/05, 17:14

Philippe Schutt schreef:[...]
Voor de open haarden philippe is er helemaal geen plaat, het zijn alleen gietijzeren platen die aan elkaar zijn geschroefd met een vuurvaste verbinding. [...]


Ik bevestig!

@Philippe: Je ziet er erg goed op de hoogte van de schoorstenen, zou je in dit gebied werken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 17:22

ja : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 26/12/05, 17:32

André heeft gelijk, dit sleutelverhaal is niet geweldig. De gaten zijn goed voor een beetje veiligheid, niet meer.
Maar als u bijvoorbeeld de deur van de insert opent zonder uw sleutel groot te hebben geopend en u nog steeds een goed vuur hebt, gaat alle rook het huis in.
Door tegens, ik ken zijn kachel niet, maar alles is te groot in vergelijking met wat hier wordt gedaan.

André, hoeveel houtblokken kun je erin leggen en hoelang?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 416-gasten