[Topic Unique] Happy Holidays en Gelukkig Jaar 2007

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 02/01/07, 10:43

Christophe schreef:Vannacht was het 10°C in Straatsburg, Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n "heet" nieuwjaar meegemaakt (en het was niet de verwarming van de auto's die verbrandde... :frons: )


het heeft in ieder geval het voordeel dat het kan besparen op verwarming.
Op de laatste Sciences & Vie is al een compleet dossier over global warming en noodoplossingen berekend:

100000 ton ijzersulfaat per jaar in de zeeën om Co2 te fixeren
Het massaal verspreiden van sulfaatzwavel in de bovenste atmosfeer om straling te weerkaatsen
Arctisch grondwater pompen met enorme pompen om het oppervlak te verpulveren en meer ijs te maken!

Alles wat we nodig hebben zijn pompen om de Golfstroom kunstmatig weer op gang te brengen, zoals 50 jaar geleden! : Lol:
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 02/01/07, 11:01

Mooie tieten -> Beeld Beeld

En nee, helaas voor jullie allemaal, heb ik dit jaar niet het goede voornemen genomen om humor te stoppen bij 0,25 roebel... : Mrgreen:

Gelukkig nieuwjaar 2007 allemaal. Laten we hopen dat het bevorderlijk zal zijn voor beslissingen in de goede richting en dat, nu het besef van de uitdagingen van de opwarming van de aarde terrein lijkt te winnen, de beslissingen volgen....

We mogen dromen, toch?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 02/01/07, 11:45

Targol schreef:Mooie tieten -> Beeld Beeld

En nee, helaas voor jullie allemaal, heb ik dit jaar niet het goede voornemen genomen om humor te stoppen bij 0,25 roebel... : Mrgreen:
...........


hihihi : Lol: : Cheesy:

beste wensen voor succes, geluk, veel zuinigheid is ons beleid, veel sneeuw, veel goede biologische tomaten van kokopelli, veel hernieuwbare energie, veel daken voor daklozen (toewijding aan de Kinderen van Donquixote), en veel goede dingen voor jullie econologen!!!!

anders huil ik ook als ik de bergen zie..... 14°C op 31 dec in de middag :schok: en we zitten in de sneeuwstorm in juni!!! :onheil:

maar ik deed de sneeuwdans de hele nacht... dus het maakte de toppen een beetje wit en zelfs de voet van de bergen vannacht...

de weg is lang, bochtig en vol valkuilen voor de economische redding van onze planeet, maar laten we niet ontmoedigd raken!!!

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 02/01/07, 20:36

Ik stuur jullie allemaal mijn beste wensen voor dit nieuwe jaar 2007.

Dit jaar zou ik graag zien dat vrede tussen volkeren (Darfur, Midden-Oosten...) en het idee dat we EEN mensheid zijn, zegeviert. Ik weet dat het niet gewonnen is, maar hopen is een beetje om ze te creëren.

++
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 04/01/07, 11:12

Een kleine herinnering aan het jaar 2006:

Ik wil iedereen bedanken die me kettingmails heeft gestuurd
het hele jaar door, want dankzij uw goedheid:

1-Ik heb 170 keer gelezen dat MSN Hotmail mijn account zou verwijderen

2 - Ik heb ongeveer 3000 jaar ongeluk verzameld en ben 67 keer gestorven
oorzaak van alle snaren die ik niet heb teruggestuurd!

3-Als ik IKEA verlaat, kijk ik niemand aan, omdat ik bang ben dat hij (of
zij) neemt me mee naar een hotel, dat hij (of zij) me drogert, voor daarna
verwijder mijn nier om hem op de zwarte markt door te verkopen!

4- Ik heb ook al mijn spaargeld overgemaakt naar de rekening van Amy BRUCE, a
arme kleine meid die meer dan 7 keer ziek in het ziekenhuis lag (dat is
grappig, dit kleine meisje is altijd 8 jaar oud sinds 1995...)

5-Mijn gratis Nokia-gsm is nooit aangekomen, en de inzendingen ook niet
Disneyland dat ik had gewonnen.

6-Ik registreerde mijn voornaam onder 3000 anderen op een petitie en ik
heeft misschien een met uitsterven bedreigde ruwharige dwergeekhoorn gered door
Oost-Wit-Rusland.

7-Ik ken het recept om niet langer alleen in de liefde te zijn: gewoon
om de voornaam van een persoon op een stuk papier te schrijven en er diep over na te denken
ze krabde toen aan haar kont en draaide met de klok mee
een horloge rond een Renault 4L (niet gemakkelijk om een ​​4L te vinden)

8-Ik heb minstens 25 delen van alle voorschriften van de DALAI LAMA gelezen en ik heb
geaccumuleerd geluk voor in ieder geval de komende 4690 jaar!!

9 -Om nog maar te zwijgen van de 50 keer dat ik mijn scherm dag en nacht moest scannen
ontdek het beroemde bericht dat deze virusklootzak bevatte dat zelfs
Microsoft, Mac affee, Norton Symantec enz. Konden het niet hebben
het tegengif .... en dat, niet tevreden met het verknoeien van de harde schijf, het risico nam
zet de stereo neer, tv, koffiezetapparaat en sanimolen!!!!!!


BELANGRIJK: als u deze e-mail niet binnen 10 seconden verstuurt
minstens 8500 mensen, een dinosaurus uit de ruimte zal komen eten
je hele gezin morgen om 17 uur


Geen harde gevoelens, ik wacht al op je e-mails uit 2007. Tot ziens

Fijne kerst en nieuwjaar allemaal
:D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 04/01/07, 11:15

hihihi :)
Te goed!

Goed gedaan Maloche!
:D
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 04/01/07, 13:16

7-Ik ken het recept om niet langer alleen in de liefde te zijn: gewoon
om de voornaam van een persoon op een stuk papier te schrijven en er diep over na te denken
ze krabde toen aan haar kont en draaide met de klok mee
een horloge rond een Renault 4L (niet gemakkelijk om een ​​4L te vinden)


fantastisch! maar mijn r4 is een gtl :frons: : Lol:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz




par Polo's » 04/01/07, 14:40

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!! We zijn er bijna, laten we doorgaan!
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 05/01/07, 11:45

Hier zijn de wensen van Jean-Marc Jancovici.

Beste vrienden, vijanden (aan het begin van het jaar regeert de oecumene),
collega's en correspondenten,

In de grote meesters van het denken ten onrechte vergeten,
sommigen van jullie herinneren zich misschien shadocks,
charmante, pompeuze kleine beestjes met een schrille stem en
revolutionaire filosofie (foto hieronder voor nostalgici).

Om het hele jaar door gelukkige dagen te garanderen, hadden ze
veel beter gevonden dan wensen: de concentratie van alle problemen op de eerste van het jaar, om ze daarna voor eens en voor altijd kwijt te zijn. Zo gingen vanaf het aanbreken van 1 januari vele vrijwilligers, de een na de ander, tegen een plataan rijden (tenzij het een dennenboom was?), tot het jaarlijkse aantal auto-ongelukken was bereikt, en garandeerden toen 364 dagen verkeersvrij wegverkeer (beter dan de radars, geef toe).

Als je het kunt met auto-ongelukken, kun je het ook doen met excuses (Chinees spreekwoord, daterend uit het Confused-tijdperk geloof ik).
In plaats van je wensen te sturen, ben je aan deze kant al het slachtoffer van overproductie (nog een), besloot ik het te doen
presenteer, aan het begin van het jaar, de excuses die ik u schuldig was, u schuldig ben of ooit zal zijn, om de betrekkingen te waarborgen
harmonieus, verlost van deze kleine formaliteiten, tot de 31
komende december (en meer als je wilt). Omdat een verontschuldiging, ik ben veel verschuldigd:

- aan al degenen (en erger nog, aan al degenen) met wie ik heb geantwoord
weken of maanden te laat op hun super-hyper-top-mega-urgente e-mail die niet kon wachten, toen ik überhaupt antwoordde...

- aan al degenen voor wie ik me voorbereid hetzelfde te doen in 2007, uiteraard tegen mijn wil in; Ik ben sowieso geen complete gougnafier,

- aan de 3600 geregistreerden op mijn mailinglijst aan wie ik me dit jaar opnieuw voorbereid om het moreel te breken met (gelukkig steeds minder) regelmatige tussenpozen, terwijl ik niet heb gezworen Roger Gicquel te vervangen sinds ik heel jong was,

- aan de 7.741 mensen van 4 jaar en ouder die depressief werden tijdens een van mijn conferenties in 2006, aan de 1.926 voor wie het al gepland was in 2007, en aan de 2.641.000 gemiddelde lezers van de Nouvel Observateur aan wie ik aankondigde dat Capri met de auto voorbij is, geen grapje,

- aan al diegenen die, opgeblazen van hoop en trillend van ongeduld,
zaten te wachten op de grote catastrofe van 2006, en die op het punt staan ​​een class action (sorry, een collectieve actie!) tegen mij te starten, allemaal verenigd achter Allègre, wegens valse reclame,

- aan al degenen die mijn stem op de radio niet kunnen uitstaan; Ik heb nagedacht over een stembandlift, maar ik wacht op de terugbetaling door de sociale zekerheid,

- aan al diegenen die wachten op een pagina over dit of dat (fusie,
de energie van de zeeën, waarom de paus bijna zwijgt over het milieu, een commentaar op Gore's film, of ecologie links of rechts is, en vooral of biologische dwangvoeding de smaak van foie gras verandert) en die er nog steeds niet een kwart van hebben gezien,

- aan al diegenen die wachten op een update van een van de bestaande pagina's van mijn site, omdat ze het waard zijn (deze excuses worden u aangeboden door L'Oreal), zelfs als http://www.manicore.com/actualites.html zal je laten zien dat ik een paar schuchtere pogingen heb gedaan,

- aan iedereen die een klimaatvriendelijk nieuwjaarsrecept wilde
corrigeer dat ik nu alleen aan u bezorg (maar het kan opnieuw worden gebruikt
volgend jaar, of voor je verjaardag): oesters
(oesterkweek legt ongeveer 250 g CO2 per kg schelpdieren vast, zelfs rekening houdend met transport; ga gratis) en champagne (1 fles = dezelfde klimaatvervuiling als 10 km met de auto; drinken of rijden is alles), en bovendien word je van mijn wondermenu niet eens dik,

- en tot slot, voor iedereen die van mening is dat wensen worden verzonden
1 januari voor middernacht geldt de poststempel als bewijs en niet
Na !

Laten we na deze Everest van berouw terugkeren naar de Shadokiaanse filosofie die de eerste maanden van het jaar zal accentueren, want ik weet zeker dat je die in min of meer verhulde vorm zult herkennen in verschillende campagneverklaringen, en in het bijzonder - maar niet alleen - als het gaat om klimaatverandering. Oordeel liever, want hier zijn de voorschriften waaraan elke leerling van Rouxel en Piéplu zich moest houden
voldoen aan :

- Waarom zou je het simpel maken als je het ook ingewikkeld kunt maken? (vele variaties mogelijk, en die zullen bovendien niet ontbreken),

- Als er geen oplossing is, is er geen probleem (als je wat dieper graaft, is dat niet hoe een bepaald aantal verkozenen en kiezers energie- en klimaatproblemen benaderen?)

- Als je niet weet waar je heen gaat, moet je daarheen gaan... en zo snel mogelijk
mogelijk (als u de presidentiële programma's leest, zult u zien dat de duidelijke visie van "waar we over 50 jaar moeten zijn" een uiterst zeldzame uitzondering is en helemaal niet de regel),

- Om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk onvrede is, is het altijd nodig
type op hetzelfde (in toepassing van dit Shadokiaanse principe zijn bijna 100% van de beperkende maatregelen op emissies geconcentreerd op fabrikanten - 33% van de nationale emissies inclusief elektriciteitsproductie. Zolang je een stem verliest, kun je het net zo goed verliezen aan een actor die veel uitstoot - een industrieel - dan aan een actor die weinig uitstoot

- een huishouden, op grond waarvan het vaak "dezelfde" betreft),

- Het is beter om je intelligentie te mobiliseren op onzin dan
mobiliseer je domheid op intelligente dingen (maar je kunt ook beide proberen, sommigen aarzelen niet).

En verder toch het allerbeste voor 2007 en een goed begin (en een goed einde, als we er toch mee bezig zijn) van het nieuwe jaar, hopende dat het jullie toch goed gezind zal zijn, en dan heb ik het natuurlijk niet alleen over de temperaturen!

Met vriendelijke groet aan iedereen,

Jean-Marc Jancovici

Beeld

0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/01/07, 20:57

Leuk als ode aan Claude Péplu
:D
Wie is Jean-Marc Jancovici?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 239 gasten