Fijne feestdagen en wensen voor "2012" :)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/01/12, 18:27

Ik twijfel er geen seconde aan... : Cheesy: : Cry:

In mijn wensen (behalve hierboven) schreef ik "Goed" met "" of "Mooi" want goed, ik geloof het geen seconde...

Aan de andere kant kan het ook zo zijn eindelijk het jaar waarin we onze groeibedrijven in vraag stellen... denk aan de Maya's :) het einde van DEZE wereld zou mij niet meer storen dan dat... : Idee:

Zie het artikel over "bougisme" dat ik zojuist heb gevonden: https://www.econologie.com/forums/societe-et ... 11391.html
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 03/01/12, 18:58

:? Een beetje laat!

Gelukkig nieuwjaar voor al mijn Europese vrienden, gezondheid, geluk en liefde!


Alain :D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/01/12, 19:18

Nooit te laat.

Gelukkig nieuwjaar en een goede gezondheid voor jou! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/01/12, 20:30

Veel goeds voor iedereen, geluk, gezondheid etc....

Moge dit jaar 2012 de horizon verhelderen...wij geloven erin...ja! : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/01/12, 09:28

Het is interessant om op te merken dat over de hele wereld een katholiek religieus jaar wordt gevierd, zelfs door niet-katholieken of niet-gelovigen. Hoe en waarom werd dit moment gekozen?
http://pedagogie.ac-toulouse.fr/daac/re ... gorien.htm
op dezelfde manier als wij zouden moeten zijn in het jaar 2012 (in werkelijkheid 2016) van de geboorte van Jezus Christus. Ouders willen dat de feestdagen aan de voornaam van hun kind worden gekoppeld volgens een kalender van katholieke heiligen of zelfs over het huwelijk, wat een eveneens katholieke religieuze instelling is.
Omdat katholieken zich onderwerpen aan dit bijgeloof, is dat gemakkelijk te begrijpen, maar de anderen? Zoals welke religieuze tradities zwaar zijn!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 04/01/12, 16:03

Janic, als je zoekt naar 'waarheid of logica' in tradities... nou, je bent nog niet klaar!

Ontdek hier wie de Kerstman heeft gemaakt!!

Kerstmis is duidelijk een marketingfeest geworden...

In België (en in bepaalde andere regio's zoals de Elzas een paar decennia geleden) is Sinterklaas belangrijker... daar bestaat tenminste nog het religieuze idee...

Aan de andere kant zou het op dit moment zeker een opgave zijn geweest om Nicolas te vieren, gezien de politieke situatie... : Mrgreen: : Mrgreen:

Een wenskaart gevonden met omstandigheden:

Beeld

: Cheesy:

ps: hier al gezien https://www.econologie.com/forums/introdutio ... 10315.html maar goed, het doet nooit pijn...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 04/01/12, 18:16

Janic, als je zoekt naar 'waarheid of logica' in tradities... nou, je bent nog niet klaar!
Geen risico om daar naar enige waarheid te zoeken, aan de andere kant heeft het een logica in zijn historische continuïteit door de aanpassing van de zogenaamde heidense feesten in het christendom. Maar ook en vooral door degenen die religies betwisten, maar zich onderwerpen aan hun doctrines.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/01/12, 20:21

... zonder zich te onderwerpen is het voldoende om te zien dat bijna iedereen de kudde volgt! : Cheesy: ( :onheil: )


(de wenskaart is zo goed! Dat zagen we begin jaren 70... vandaag ondenkbaar ahahahahah...!)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/01/12, 08:12

... zonder zich te onderwerpen is het voldoende om te zien dat bijna iedereen de kudde volgt!
subtiele nuance!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 05/01/12, 10:48

Er zijn nog andere subtiliteiten in mijn neuron! : Cheesy:

- “Raad eens wat ik in mijn mandje heb, en ik geef je er een heleboel” : Mrgreen:

Als hij dat zegt, is dat dus een bewijs dat hij aan druiven denkt!

Je moet uit het syllogische diagram stappen: "Mensen doen dit, dus dat is het bewijs dat het dat is"...: snelkoppeling te gemakkelijk.

... niet van de "onderwerping»! Het kan – terecht of ten onrechte – van alles zijn:
— de sociale behoefte om erbij te horen (of er niet bij te horen... verloren in de massa...);
— zorg voor de blik van anderen (al dan niet met betrekking tot het eerste punt);
— de behoefte aan rust (om niet onopgemerkt te blijven);
— de wortel en de stok (dus uit verplichting, omdat – of dankzij – de wetten... etc);
— omdat het minder kost (of soms het tegenovergestelde...);
– omdat we bang zijn! (Of omdat je je angst(en) wilt overwinnen;
Je zult zien dat elke vraag net zoveel redenen kan hebben om een ​​groep te volgen: wie(?), wat(?), waar(?), wat(?) hoe(?), hoeveel(?) waarom(?) en wanneer (?) => in dit geval op nieuwjaarsdag om te vieren met vrienden/familie!
Als je een Bijbel, een Koran of een Thora bij de hand hebt, zul je op elke pagina zoveel redenen zien zonder dat deze noodzakelijkerwijs verband houden met religieuze vragen... Wat dan ook... ( : Cheesy: )

Het lijkt een beetje op astrologie: neem elke voorspelling zonder het teken a priori te zien en vraag jezelf af of je je zorgen maakt; je zult zien dat het de helft van de tijd kan werken.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 267 gasten