De ecologische Formula1 binnenkort?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 17/04/07, 01:32

Flytox schreef:Ik kreeg de kans om sommige delen van de F1-motor, de Matra-cilinderkop, de Peugeot-zuiger, de Renault-versnelling (Mécachrome) aan te raken. Als je van mooie mechanica houdt, zijn dit onderdelen die buitengewoon zijn.

Econologiquement jouwe.


Ik ben het er niet mee oneens. Je hebt zeker gelijk.
Het punt is dat hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer ik tegen mezelf zeg dat elke draaiende warmtemotor een iets lagere levensverwachting voor mijn kinderen betekent. Dus ik heb de neiging om daar een beetje allergisch voor te worden.
Zeker als genoemde motoren alleen maar draaien voor het plezier van enkele liefhebbers en adverteerders.

En bovendien kunnen we prachtige mechanica in de letterlijke zin van het woord ook gebruiken in de hydraulica, in de pneumatiek, kortom op veel gebieden waar de primaire aandrijfenergie niet noodzakelijkerwijs uit fossiele koolstof komt.
Wat als dat de ware schoonheid van de autosport zou zijn?

[“Rook is Belgisch(*)”-modus AAN]

In plaats van te blijven proberen een concept te verbeteren dat bijna een eeuw oud is en waarvan de opbrengsten, intrinsiek, nooit zullen stijgen uit de ‘grote afvalzone’, waarom al deze dappere mensen (maar niet Michel : Cheesy: ) ingenieurs en technici zouden het geld waarover zij beschikken niet gebruiken Heroverweging de auto in plaats van vol te houden met erbarmelijke verbeteringen waarvan in ieder geval niemand de tijd zal hebben om ervan te profiteren, aangezien ze tegelijk met het vat van $3000 bij het gewone volk terecht zullen komen?
[“Rook is Belgisch”-modus UIT]

(*) Tegenwoordig worden de Fransen steeds huiveriger om te roken, vind je niet? : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 380-gasten