Voor de presidentiële 2007

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 14/09/06, 11:33

Niemand kan me antwoorden over niet-geschiktheid in geval van strafblad?
Het is niettemin een kwestie van 1ste belang wat betreft de potentiële kandidatuur van J.Bové!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 14/09/06, 15:31

Hoeveel politici zijn er al veroordeeld tot ontneming van kiesrecht, dus ook niet verkiesbaar… Ze gaan in hoger beroep. Het beroep is opschortend voor de straf en ze kunnen voor de goede mensen verschijnen.
Het lijkt erop dat we steeds vaker horen over een niet-opschortende straf, in geval van hoger beroep.
(Chirac heeft het plan gevonden, hij benoemt zijn voormalige adviseur, officier van justitie, om te voorkomen dat hij binnenkort mogelijk "geërgerd" of zelfs veroordeeld wordt voor zijn pannen op het stadhuis van Parijs, tot dan gedekt door zijn presidentiële onschendbaarheid...)

In principe, Bové is al veroordeeld tot 3 maanden gevangenisstraf; na een maand in de gevangenis kreeg hij op 14 juli gratie van Chirac. Sindsdien heeft hij na acties en de actieve steun van de "vrijwillige maaiers" een straf van ruim 6 maanden met uitstel op zijn rug...
Hij werd onlangs opnieuw veroordeeld tot een voorwaardelijke straf, met niet-geschiktheid, voor dezelfde feiten, en zou de gevangenisstraffen moeten optellen. Hij was in beroep gegaan en we verwachten spoedig de uitkomst...
Zeker op het hoogtepunt, voor de verkiezingen…
Ik, ik bewonder hem, hem en de anderen, omdat ze op deze manier volharden, om het maximum van de Fransen wakker te schudden, ten tijde van de bemiddeling van de rechtszaken. Toch zijn het geen sado-maso's, ze hebben een baan, een gezinsleven... En ze negeren hun persoonlijk comfort.
Petje af voor onze moderne helden!
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 14/09/06, 16:42

gegyx schreef:Petje af voor onze moderne helden!


Goh, steun je actoren van burgerlijke ongehoorzaamheid?
Het is de eerste keer! : Lol: : Lol: : Lol:

Afgezien van de grappen, ben ik het op dit punt volledig met je eens.
Het is misschien lafheid van mijn kant, maar het risico dat ik mijn gezin berooid achterlaat, verhindert me nog steeds om me bij hen aan te sluiten resistant.

Het maaien van een transgeen veld dat daar tegen de mening van de bevolking is aangeplant door een multinational boven de wet, kunnen we inderdaad vergelijken met het saboteren van militaire installaties op een bepaald moment.

De gevaren zijn hetzelfde, alleen de methode is veranderd.
We zijn overgegaan van beperkt worden door militair geweld naar een meer achterbakse overheersing via televisie, wereldbekers en autoshows.
De resultaten zijn echter vrij gelijkaardig: ontneming van bepaalde vrijheden, confiscatie van inkomen, toewijzing van bepaalde categorieën van de bevolking aan het gerecht van de maffia...

En, zoals ooit, de meerderheid van de bevolking samenwerken.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 15/09/06, 07:21

Christophe schreef: Ja ik ook...maar ik "hoorde" nog steeds de volgende hypothese:

"Bové (en de boerenconfederatie) zouden door Monsanto worden betaald om de onafhankelijke ontwikkeling van Europese GGO's te voorkomen (of op zijn minst te vertragen) ... Waardoor Monsanto een TOTALE dominantie (met een akelige woordspeling) van GGO's zou hebben ..."

Nou, ik vind het moeilijk om dit te slikken (vooral als je de business van McDo ziet, symbool van de VS) maar in de wereld waarin we leven zou het me niet meer verbazen dan dat.... :(



Informatie, desinformatie ........... het laat toe om twijfel in ons hoofd te zaaien. En als het waar was? wat als het fout was? We leven in een wondere wereld : Mrgreen: waar informatie overal is, voor iedereen toegankelijk. Maar wie moet dit allemaal geloven? nou ja, gezond verstand!
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 15/09/06, 10:30

alles is goed voor de in diskrediet gebrachte!, hij zou (josé) een ongeluk kunnen krijgen, zoals colluche :onheil:
zelfs niet in aanmerking komend, zou hij kunnen delegeren aan een derde partij, terwijl hij adviseur is : Cheesy:
ga daar heen jos!!! :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79316
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 15/09/06, 10:32

bham schreef:Maar wie moet dit allemaal geloven? nou ja, gezond verstand!


Moeilijk om gezond verstand te hebben tegenwoordig...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/01/07, 19:44

Geconfronteerd met het falen van de antiliberale linkerzijde, die niet in staat was om samen te komen, waarbij mevrouw Buffet zich als enige kandidaat presenteerde, lanceerden groepen burgers een oproep voor de kandidatuur van José Bové in de volgende vorm:

De landelijke oproep www.unisavecbove.org heeft zojuist, in minder dan een week tijd, de 10 handtekeningen bereikt, de symbolische drempel die José Bové verlangde.
JA, JOSÉ BOVEM MOET KANDIDAAT ZIJN!
In een week tijd ondertekenden meer dan 10 mensen de oproep “José Bové kan en moet de kandidaat zijn van het alternatief voor links”. Dit succes, dat onze meest optimistische verwachtingen overtrof, toont aan dat de levende krachten van de antiliberale, alternatieve, ecologische en verenigde linkerzijde massaal streven naar de eenheid die haar leiders niet hebben kunnen bereiken. Het laat zien dat de kandidatuur van José Bové het vermogen heeft om deze levende krachten samen te brengen en breed te mobiliseren.

Maar deze 10 handtekeningen zijn slechts het begin van een beweging die geen grenzen kent en die nu door het hele land moet worden versterkt.

We roepen onze medeburgers die een echt alternatief willen voor het liberalisme op om met duizenden tegelijk op de site te blijven tekenen www.unisavecbove.org. We roepen hen op om de oproep te laten ondertekenen op openbare plaatsen, op straat, op de markt, op de werkvloer.

We roepen de unitaire antiliberale collectieven op om rekening te houden met deze oproep en hun actie opnieuw te lanceren in het perspectief dat het opent.

We roepen alle krachten van de antiliberale linkerzijde op om onverwijld samen te komen om rond José Bové het eenheidsfront te herstellen dat de overwinning van de "Nee" op 29 mei 2005 mogelijk had gemaakt.

Voor de coördinatoren van de oproep, de woordvoerders: Rémy Jean en Yannis Youlountas

Verduidelijkingen met betrekking tot enkele fouten die in de media zijn gevonden:

- Onze benadering is collectief, gemengd, spontaan en komt voort uit de basis van unitaire collectieven, in het bijzonder mensen die niet voor een meerderheid worden vermeld (zij die soms de bijnaam vrije elektronen hebben).

- Dit is geen oproep van leden van een enkele partij of een enkele stad.

- José Bové is niet de oorzaak van dit telefoontje waarvan hij achteraf op de hoogte werd gebracht.

- Dit is een zeer belangrijk nieuw fenomeen van een volkswil om de confiscatie van de politiek en meer in het bijzonder de huidige impasse te weigeren.

- Onder de ondertekenaars: Michel Onfray (filosoof), Ridan, Magyd Cherfi en Jean Ferrat (zangers), Gustave Parking (komiek), Etienne Chouard (cybernetisch resistent), Patrick Silberstein (uitgever), Siné (ontwerper), Raoul-Marc Jennar (onderzoeker, antiglobaliseringsactivist), Gilles Clément (landschapsontwerper), Christine Delphy (onderzoeker en feministische activist), Jo Le Guen (navigator), en it' het is nog niet voorbij!

en de reactie van Bové:

Montredon, 15 januari 2007.
Beste vrienden, beste kameraden,
De petitie “José Bové kan en moet de kandidaat zijn van het alternatief voor links” is nu al een groot succes: 14 handtekeningen in negen dagen!

Ik zou alle ondertekenaars willen bedanken voor het vertrouwen dat ze in mij hebben en vooral voor het burgerlijk gebaar dat ze maken om het politieke apparaat te dwingen een eensgezinde kandidatuur voor de presidentsverkiezingen te kiezen.

Ik heb altijd gezegd dat ik beschikbaar was om bij stemming een collectieve en unitaire campagne van antiliberaal, ecologisch, alternatief en verenigd links te belichamen, als aan twee voorwaarden was voldaan: een volksdynamiek om deze kandidatuur te legitimeren; een proces van verenigen met alle krachten van het linkse "nee" tegen de Europese Grondwet.

De volksdynamiek is in beweging, de eenheidsaanpak blijft een strijd. Ik ben niet van plan om voor mijn verantwoordelijkheden weg te lopen. Daarom wil ik vandaag een oproep tot hoop lanceren.

Ik roep alle burgers die zich herkennen in de unitaire mobilisatie op om een ​​einde te maken aan de logica van werkloosheid, onzekerheid en sociale ongelijkheid om massaal de petitie te ondertekenen. Ons doel moet nu enkele tienduizenden handtekeningen zijn voor eind januari.

Ik roep alle jongeren en bewoners van arbeiderswijken, alle slachtoffers van discriminatie, op om actief deel te nemen aan het verkiezingsdebat. Ik ben volledig van plan hen te helpen ervoor te zorgen dat hun zorgen centraal staan ​​in de campagne.

Ik roep alle milieuburgers op om te bedenken dat de strijd om de planeet te redden onlosmakelijk verbonden is met de strijd tegen de liberale en productivistische economie. We kunnen zowel traditioneel links als rechts niet vertrouwen om een ​​echt ecologisch pact uit te voeren.

Ik roep alle activisten van de unitaire collectieven van antiliberaal links op om de rijkdom van hun ervaring en hun diversiteit in dienst te stellen van unitaire mobilisatie. De nationale bijeenkomst van 20 en 21 januari zou een gelegenheid moeten zijn om de strijd voor een rally-kandidatuur voort te zetten, op basis van de petitie, met alle gevoeligheden en persoonlijkheden die sinds het voorjaar van 2006 aan dit proces hebben deelgenomen.

Ik roep alle gekozen antiliberalen op om hun solidariteit te tonen door publiekelijk hun steun aan te bieden voor een verenigde kandidatuur van antiliberaal links. Ik denk meer in het bijzonder aan gekozen communisten, gekozen groenen en gekozen 'diverse linksen' die zich dit perspectief ontnomen voelen.

Ik roep Olivier Besancenot en Marie-George Buffet op om samen een gezamenlijke campagne op te bouwen op de volgende basissen: antiliberaal programma van 125 voorstellen, gezamenlijke bijeenkomsten die alle gevoeligheden van de bijeenkomst weerspiegelen, eerlijke verdeling van officiële spreektijd. Ik stel voor zo spoedig mogelijk een ontmoeting met hen te hebben om alle praktische regelingen voor een dergelijke campagne te bekijken.

Ik roep alle unitaire collectieven op zich voor te bereiden om campagne te voeren voor de presidentsverkiezingen, maar ook voor de parlementsverkiezingen. Ons doel moet zijn om in alle kiesdistricten unitaire kandidaten van antiliberaal links te presenteren.

Beste vrienden, beste kameraden,
Met het oog op de voortzetting van de volks- en verenigde mobilisatie rond een kandidatuur van het alternatief aan de linkerkant, zal ik eind januari zeggen of ik beschikbaar blijf om het op de stemming te belichamen. Een formidabele beweging staat op het punt de logica van verdeeldheid die tot nu toe heerste te ruïneren. Versterk het verder en we zullen winnen!
Broederlijk, Jose

Sorry dat het wat lang is maar voor wie Bové of een ander beleid wil steunen, ga naar de site www.unisavecbove.org
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 16/01/07, 22:41

Wat ik leuk vind, is Sarko die zegt dat hij geraakt is door "ecologie, maar die niet met de bus reist met koolzaad :)))

details?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 339-gasten