Voor de presidentiële 2007

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
The Passing
x 17




par The Passing » 06/09/05, 11:27

De Groenen zouden al moeten beginnen door zich alleen maar met ecologie bezig te houden in plaats van zich te verliezen in verhalen zonder interesse voor dit soort partijen.

Bovendien zou er een instelling van ecologie moeten zijn met dezelfde bevoegdheden als die van justitie, die bijvoorbeeld een bedrijf kan sluiten wanneer het de vervuilingsnormen niet respecteert.

Dit soort instellingen moet onafhankelijk zijn van regeringen om effectief te zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/09/05, 13:58

Benoit- schreef:De Groenen zouden al moeten beginnen door zich alleen maar met ecologie bezig te houden in plaats van zich te verliezen in verhalen zonder interesse voor dit soort partijen.

Bovendien zou er een instelling van ecologie moeten zijn met dezelfde bevoegdheden als die van justitie, die bijvoorbeeld een bedrijf kan sluiten wanneer het de vervuilingsnormen niet respecteert.

Dit soort instellingen moet onafhankelijk zijn van regeringen om effectief te zijn.

Helemaal mee eens ... helaas verlies je blijkbaar zodra je aan de macht komt je overtuigingen (ervan uitgaande dat de groene leidinggevenden niet allemaal opportunistische parvenu's aan de basis zijn ... wat nog moet worden bewezen)
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 06/09/05, 14:46

Het zal nodig zijn om de "misdaad tegen het milieu" te creëren, te beoordelen door een internationaal tribunaal.

Kan altijd dromen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/09/05, 15:05

Rulian schreef:Het zal nodig zijn om de "misdaad tegen het milieu" te creëren, te beoordelen door een internationaal tribunaal.

Kan altijd dromen...

"Misdaad tegen de menselijkheid" zou ook passend kunnen zijn... Vooral als we de steeds dodelijkere en verwoestendere klimaatrampen zien...

Bovendien geloof ik dat een kleine staat op de eilanden in de Stille Oceaan (vraag me niet de naam...) al een klacht heeft ingediend (preventief?) tegen de tankers. Inderdaad, het eiland is zo "laag" dat een stijging van het niveau van de oceaan met 30 cm het van de kaart zou vegen...
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 06/09/05, 18:25

In ieder geval, als er één ding is waar ik zeker van ben, is het dat ik in 2007 op bové zal stemmen: hij is de enige die deze pu***n economische belangen niet ziet of die niet zal worden uitgekocht. Hij is de meest "menselijke" (de meest bedachtzame) van alle potentiële kandidaten, hij investeert tenminste in goede doelen, hij handelt (misschien een beetje gewelddadig, maar je kunt niet alles hebben).
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 06/09/05, 20:52

Ja ik ook...maar ik "hoorde" nog steeds de volgende hypothese:

"Bové (en de boerenconfederatie) zouden door Monsanto worden betaald om de onafhankelijke ontwikkeling van Europese GGO's te voorkomen (of op zijn minst te vertragen) ... Waardoor Monsanto een TOTALE dominantie (met een akelige woordspeling) van GGO's zou hebben ..."

Nou, ik vind het moeilijk om dit te slikken (vooral als je de business van McDo ziet, symbool van de VS) maar in de wereld waarin we leven zou het me niet meer verbazen dan dat.... :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 09/09/05, 17:08

econology schreef:Ja ik ook...maar ik "hoorde" nog steeds de volgende hypothese:

"Bové (en de boerenconfederatie) zouden door Monsanto worden betaald om de onafhankelijke ontwikkeling van Europese GGO's te voorkomen (of op zijn minst te vertragen) ... Waardoor Monsanto een TOTALE dominantie (met een akelige woordspeling) van GGO's zou hebben ..."

Nou, ik vind het moeilijk om dit te slikken (vooral als je de business van McDo ziet, symbool van de VS) maar in de wereld waarin we leven zou het me niet meer verbazen dan dat.... :(

waar heb je die econologie gevonden?
kun je ons een link sturen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 18/02/06, 16:30

José Bové en Noël Mamère in hoger beroep veroordeeld Veroordeeld tot betaling van € 300.
Bové, Lemaire, Mamère en anderen riskeren inbeslagname.

http://www.jp-petit.com/Presse/condamna ... mamere.htm
(s'cuses Christophe :D McDonalds versus McDonalds)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 13/09/06, 22:40

http://permanent.nouvelobs.com/societe/ ... S1716.html

“Vijf vredeshandhavers van de Republican Security Company No7 zouden op woensdag 13 september moeten worden aangeklaagd door een onderzoeksrechter in Bobigny (Seine-Saint-Denis) wegens “afpersing van fondsen” en/of “poging tot afpersing van fondsen” van taxichauffeurs. »……

“Deze mannen behoren tot hetzelfde bedrijf gevestigd in Deuil-la-Barre (Val d'Oise), waarvan zeven andere leden ook zijn doorverwezen naar de Assisen van Parijs in een zaak van vermeende verkrachting van buitenlandse prostituees. De baas van de CRS, Christian Lambert, belooft “zeer zware” administratieve sancties.”

Deze zaak die aan het licht is gekomen, is ernstig voor politieagenten in de uitoefening van hun functie.
Het probleem is dat de geschiedenis zich herhaalt, in hetzelfde bedrijf, al onteerd.
Het schoonmaken of vastdraaien van bouten lijkt daar niet gedaan te zijn...
Het ontslag van de staatsminister, Sarkosy, verantwoordelijk voor dit ministerie, zou op natuurlijke wijze moeten vloeien in het land van "moraliteit", "rede" en "verlichting"...

Aangezien hij van plan is de regering in januari te verlaten, zou dit de gelegenheid kunnen zijn om terug te keren naar de verkiezingscampagne? : Mrgreen:
(Echt? Dat was tot nu toe nog niet het geval?)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 14/09/06, 00:13

Sinds Gegyx dit oude draadje heropend heeft...
Jacques Brel schreef:We hebben de brand vaak zien uitbarsten
Van een oude vulkaan, waarvan we dachten dat die te oud was

: Lol:

MobyleX schreef: In ieder geval, als ik ergens zeker van ben, is het dat ik in 2007 op bové ga stemmen.


Ik dacht dat ik begreep dat de Franse wet het verbood om je kandidaat te stellen voor verkiezingen als je geen blanco strafblad had.

Met alle pannen die gerechtigheid (als we deze term mogen gebruiken) aan José's billen plakte omdat hij zich durfde te bewegen om onze toekomst voor iedereen te verdedigen....

Christophe schreef: Ja ik ook...maar ik "hoorde" nog steeds de volgende hypothese:

"Bové (en de boerenconfederatie) zouden door Monsanto worden betaald om de onafhankelijke ontwikkeling van Europese GGO's te voorkomen (of op zijn minst te vertragen) ... Waardoor Monsanto een TOTALE dominantie (met een akelige woordspeling) van GGO's zou hebben ..."


En dan?
Voor een keer ben ik voor een actie van deze *$£#|@\^ van MontSanto... :onheil:
Laat ze hun continent rotten met hun stront. Wanneer ze alle biodiversiteit en alle onafhankelijke landbouw in de Verenigde Staten hebben neergeschoten en ze zullen verhongeren omdat een klein detail dat ze niet hadden voorzien al hun plannen en zaden(*) zal hebben neergeschoten, zullen ze heel blij zijn dat Bové en andere Kokopelli's zich hier hebben verzet.

(*) ter herinnering, biodiversiteit en genetische vermenging zijn de beste wapens tegen ziekten en parasieten.
Als bewijs deze ervaring:

Een bepaalde bacterie, waarvan ik de naam niet meer weet, heeft de bijzonderheid dat hij zich ofwel door parthenogenese (zelfklonering) kan voortplanten, zoals de meeste bacteriën doen, maar ook door seksuele voortplanting (dus vermenging tussen 2 DNA's).
Een laboratorium deed het volgende experiment: ze namen 2 populaties van deze bacterie en schakelden bij één ervan het gen uit dat verantwoordelijk is voor seksuele voortplanting.
Vervolgens onderwierpen ze deze 2 populaties achtereenvolgens aan extreme omstandigheden (zeer zure dan zeer basische omgevingen, zeer koude dan zeer hete temperaturen, enz.).
Welnu, van de 2 populaties bezweek degene die zich niet meer wist voort te planten anders dan door "identieke" DNA-duplicatie bijna volledig, terwijl de andere door seksuele voortplanting en dus door DNA-uitwisseling zijn weerstand kon versterken en de schade kon beperken.


(Als iemand documenten over ervaring vindt, ben ik een nemer)

Tot slot over deze "sponsoring" van Bové door "montmalsanto :
De mens is nog ver verwijderd van de natuur.
Laat ze hun biodiversiteit verminderen en zo zelfmoord plegen.
Ze betalen José Bové om dit in Europa te voorkomen?
Heel goed: hun hebzucht zal onze overleving zijn!!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 335-gasten