Kattenvoer met additieven? (Shebas)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Kattenvoer met additieven? (Shebas)




par lejustemilieu » 15/01/12, 10:30

Hallorr,
Ik heb de indruk dat sommige merken producten toevoegen die niet goed zijn voor onze katachtigen.
Dit is de tweede keer dat ik dit fenomeen zie.
Maar misschien heb ik het mis, dus ik zal het debat openen.
In feite, zolang ik de resten van mijn maaltijden aan mijn kat geef, is alles in orde, maar als ik de pech heb om SHEBAS-merkproducten te geven, begint de kat erg moeilijk te worden.
Harder en harder.
Nooit meer overgebleven kip of andere merken ingeblikt voedsel weggeven.
Ik weet zeker dat Sheba "een of ander medicijn" gebruikt.
Ben ik dan paranoïde?

: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 15/01/12, 11:45

Salut!
nee je bent geen parrano : Mrgreen:

je kat heeft nu een mooie smaak :P , de shebas is natuurlijk veel lekkerder en lekkerder dan je "restjes" van maaltijden!!

Ik heb verschillende katten, ik heb ze ook restjes gegeven en ik kwam ook dit soort problemen tegen met soms zelfs bizar gedrag, gezondheidsproblemen, ik verloor er zelfs bijna een voor botsplinters in de keel, een andere voor quistes, at ook de restjes op
een uitgebalanceerd dieet met aangepaste kroketten is het beste compromis, dat is wat ze sindsdien hebben en het is nikkel, superhaar, geweldig karakter, gemakkelijk te verdelen in een kom of een kattendispenser, voor minder dwang bij afwezigheid, hoe dan ook, ze komen naar eten wat ze nodig hebben, zonder teveel, wetende dat een kat vele malen per dag in kleine stapjes komt eten, gewoon om in een paar brokjes te bijten! bovendien zullen ze nog steeds op muizen jagen als die er zijn, omdat ze beweging en spel nodig hebben (soms wreed tegen deze kleine knaagdieren!)
De kwaliteiten van de kroketten zijn ook afhankelijk van hun leeftijd, van kittens tot oude katten, persoonlijk bestel ik ze online, ze worden gratis bij je thuisbezorgd in een zak van 15 kg. en kost minder alleen in het bedrijfsleven!
Beeld
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 15/01/12, 18:43

Moeilijk in welke zin? Dat hij sheba verkiest boven 'echt' eten?
Het is net als bij sigaretten: er zijn "additieven" die je afhankelijk maken van een merk. Heel goed zichtbaar als ik van merk brokjes wissel met mijn kat! Gedurende 2 of 3 dagen heeft hij moeite met eten... daarna heeft hij te honger om kieskeurig te zijn!!

Ik verzeker je, er zijn erger: sommige mensen die ook een fricadelle verkiezen boven een echte steak... : Cheesy: : Lol: : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/01/12, 19:01

+1 Pffff.. we lopen daar op ons hoofd!

Het is niet ingewikkeld om te begrijpen dat het de huisdieren zijn die in de meeste huizen 'bestellen'... Dat hebben leveranciers van puree voor katten en honden begrepen! Terwijl het volgens de trainers juist het tegenovergestelde moet zijn! En zelfs voor katten, hoe onafhankelijk ze ook zijn! Kijk in andere landen en je zult zien dat de katten gezonder (dunner) zijn en geen kanker krijgen, terwijl dat in ons land wel zo is!

Wat voedsel betreft, is bekend dat fabrikanten "gewenden" in het rantsoen stoppen. Het is berekend! Als je het ze geeft, heb je misschien een zuiver geweten dat het goed met je gaat... maar weet je dat je ze soms veel laat lijden! Omdat ze niet alleen honger hebben, maar ook een “gevoel van tekort” hebben. Ongehoord in de natuur voor een dier...! En natuurlijk werd marketing erbij betrokken om te zien wat er nog meer moest worden toegevoegd om het dier te laten zijn "in overeenstemming met wat hun meesters verwachten..." Een beetje zoals die ouders die Ritalin aan hun kinderen geven om ze te kalmeren en volgzaam te maken...!

Dat alles moet worden verboden, je dier is zichzelf niet meer... je hebt zijn persoonlijkheid naar jouw imago veranderd. Het is een beetje beschamend.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/01/12, 19:34

Voor mijn hond is het hetzelfde, de eerste keer dat ik haar brokjes verwisselde, vastte ze meer dan een dag (dragen is ze nogal vraatzuchtig : Mrgreen: ) ....en toen viel ze haar rantsoen aan. Ik zei tegen hem "hier poets je jezelf". Nu wissel ik regelmatig van brokjes en eet ze alles op zonder te klagen, nee maar!

Aan de andere kant geeft ze duidelijk de voorkeur aan de overgebleven maaltijden die de buurman haar regelmatig geeft, het moet gezegd dat hij weet wat goed is : Mrgreen: .

Trouwens, wat hij aan mijn hond geeft, er zijn mensen die zich daar heel goed aan zouden aanpassen... maar dat is een ander probleem :|
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 15/01/12, 21:03

Katten, honden, mannen zijn hetzelfde.
Luxe wordt al snel het minimaal toelaatbare, maar als je een beetje honger hebt, stel je je verwachtingen bij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 15/01/12, 23:10

In mijn huis zijn geen dieren,
te veel monden om te voeden...

Ik maak de restjes af.

Brave hond...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 15/01/12, 23:18

gegyx schreef:In mijn huis zijn geen dieren,
te veel monden om te voeden...

Ik maak de restjes af.

Brave hond...


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/01/12, 01:09

Katten, honden, mannen zijn hetzelfde

Ze vangen allemaal dezelfde teken!!!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/01/12, 08:22

Over dieren,
De Waalse dierenartsen bieden een gratis raadpleging aan in februari.
http://remboursezmoi.canalblog.com/arch ... 57816.html
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 301-gasten