Een mooi voorbeeld van deconologie ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
geotrouvetout
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 108
Inschrijving: 18/09/05, 21:10
Plaats: 76




par geotrouvetout » 17/04/06, 19:11

Maar trouwens, waar zijn de gekken van god???

GOD ZEGEN AMERIKA!!! :onheil:

GEO : Idee: .
Dernière édition par geotrouvetout de 17 / 04 / 06, 23: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 17/04/06, 19:18

Ik was nog niet in de landen van het Midden-Oosten, maar ik ben een beetje verbaasd dat de mensen in deze landen iets te zeggen hebben.

Het zijn eerder de koningen/sjeiks die het laatste woord hebben. Alles zou normaal zijn als deze koningen "verlichte" koningen waren.
Democratie kan alles voortbrengen, zie Poetin, Busch, Le Pen ... nou, dat is een ander onderwerp
0 x
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 14/11/06, 20:21

Hallo
Ik weet niet of het zo onzin is, want ik zag daar een rapport over en ze legden uit dat ze, gezien hun geld, de beste bestaande middelen ter wereld hadden genomen om te isoleren en dat het verlies aan kou praktisch niet bestond :)

Dan zorgt het ervoor dat de technieken ook evolueren voor de toekomst wanneer de aarde warm zal zijn en de Alpen zonder sneeuw zullen zijn? :P

dromer
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 15/03/07, 15:34

0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/03/07, 09:41

gegyx schreef:Vervolg op "Dubai Skipiste":

http://www.jp-petit.org/humour/flouzeland2.html


SUPER nadelen deze rijke mensen van DUBAI:

Lees het boek van Hervé Kempf "Hoe de rijken de planeet vernietigen"...met behulp van slaven.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 16/03/07, 11:44

jean63 schreef:...slaven gebruiken.


Juist, maar net zoals we allemaal gebruiken (u weet dat wij rijke mensen)...virtuele slaven van olie...

Trouwens, alle grote mogendheden danken hun grootsheid aan het gebruik van slaven (wat ze ook zijn): Egyptenaar, Rome en nog dichter bij ons de nazi's met de werkkampen en STO...

Over het algemeen heeft de "olie"-slaaf (of liever "fossiele brandstoffen") de overgrote meerderheid van de bevolking in staat gesteld om met de voeten uit de modder te komen... (hiermee te begrijpen: we zijn geen boeren meer).

Jancovici legt dit heel goed uit in zijn nieuwste boek...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 16/03/07, 19:26

we zijn geen boeren meer

Ik weet wat het is :

- Mijn vader was de zoon van een molenaar ja ja ... een watermolen op de bodem van een Cantal-vallei op een hoogte van 900 m en hij runde zelf deze molen waarin ik opgroeide tot de leeftijd van 11 door elke dag te voet naar school te gaan (4 km enkele reis en evenveel retourreizen) in de sneeuw 4 maanden per jaar (er waren er veel in de jaren 50).

- Mijn moeder uit een klein dorpje in hetzelfde departement, een boerendochter met koeien, geiten en schapen, kippen, konijnen enz., waar de boeren bijna zelfvoorzienend leefden.

Ik ben daardoor in staat om bepaalde verschillen tussen bepaalde bevolkingsgroepen te meten. Het is waar dat het altijd heel gemakkelijk is om de wereld te veranderen op je warme bank voor je tv.

Wat olie betreft, ben ik het met je eens over je analyse, maar je kunt het niet vergelijken met deze afwijking in de woestijn omdat een auto ook wordt gebruikt om naar het werk te gaan.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/03/07, 10:33

Opmerking: ze hebben met deze skihelling zeker de isolatie- en energieterugwinningstechnieken ontwikkeld.

Het zal ons in de toekomst zeker helpen. :)

dromer
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 28/03/07, 10:48

dromer schreef:Opmerking: ze hebben met deze skihelling zeker de isolatie- en energieterugwinningstechnieken ontwikkeld.


Je hebt het recht om te dromen, Dreamer : Mrgreen:
Wanneer u het geld hebt om niet meer te weten wat u ermee moet doen (wat hier meestal het geval is), maakt het niet uit om een ​​beetje geld te verliezen in de rekening van de airconditioning.

Het is een beetje alsof je je voorstelt dat Ferrari-kopers er allemaal een Pantone op monteren om brandstof te besparen en minder te vervuilen : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
dromer
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 199
Inschrijving: 09/11/06, 14:17
Plaats: Waterloo, België




par dromer » 28/03/07, 11:38

Stop met het breken van mijn dromen :( snuiven

Nee, maar serieus, ze hebben enorm veel energie gestoken in de airconditioning, het is ook niet omdat ze rijk zijn dat ze geld weggooien.

Opmerking: ik was verrast om te horen dat Dubai geen fortuin verdiende met olie (ze hebben er geen), maar alleen met toerisme.
Chapeau!

dromer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten