Uit een onderzoek voor Grand econologic?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/09/11, 14:44

:pijl: Ik heb veel op enquêtes gereageerd om mijn activisme te uiten, maar ik beantwoord ze nauwelijks meer, omdat, zoals gezegd Flytox, de enquêtes zijn grotendeels afgeleid van het oorspronkelijke gebruik en de respondenten bieden alleen informatie die we tegen hen zullen gebruiken ...

Reageren op een econologisch onderzoek neemt dit aspect uiteraard niet aan. 8)
Voor de component kapitaalgoederen is de enquête echter slechts een onmiddellijke foto ...

2 maanden geleden had ik geen VMC DF, 2 jaar geleden had ik geen CESI of PV, 3 jaar geleden had ik geen elektrische auto ...
Wat zal ik over 1, 2 of 5 jaar hebben dat is veranderd in mijn econologisch gedrag. :?
Ik negeer het zelf. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 12/09/11, 21:19

Voorbeeldvraag: (slechts een voorbeeld, de vraag is niet voldoende bestudeerd : Mrgreen: )

We kondigen het soort informatie aan dat we zoeken, we laten een ruime keuze (mogelijke antwoorden ontwikkeld door n vrijwilligers met verschillende achtergronden), we stellen systematisch een mogelijkheid om uit te drukken dat de vraag ergens slecht gevraagd / gericht is om in evenwicht te kunnen zijn het resultaat. (de stem van de onthouders : Mrgreen: )

Efficiëntiegedeelte van de "Econology" -methode

Maakt de informatie / debatten / adviezen die beschikbaar zijn over Econology in het algemeen concrete toepassingen in het dagelijks leven mogelijk om de impact van onze manier van leven op de planeet te verminderen / het leven van mensen te verbeteren?

Keuze: noteer van 1 het meest "waar" tot 8 het minst relevant.

- het is een beetje elitair (voor technici)
- het is geschikt voor het grootste aantal.
- het is een schat aan nuttige informatie (binnenkort de BiBle Ecologique)
- het is niet concreet genoeg, toegankelijk.
- problemen niet altijd goed gesteld (te veel valse oplossingen).
- remedies erger dan kwaad (Ayatolah-geslacht van Ecologie).
- meer vragen dan antwoorden (we hebben niet veel vooruitgang geboekt).
- verwarde, discordante en verspreide informatie (geen samenvatting).
- Deze vraag is slecht gesteld en / of is daarom niet effectief.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 13/09/11, 09:53

Ok Vlieg, het is genoteerd!

Citro schreef:Reageren op een econologisch onderzoek neemt dit aspect uiteraard niet aan. 8)
Voor de component kapitaalgoederen is de enquête echter slechts een onmiddellijke foto ...


Inderdaad, maar dan kunnen we een vraag stellen in termen van "bedoeling of wensen van apparatuur" ...

Goed ok daar lijkt het veel op een kwestie van commercieel onderzoek, maar goed moet weten wat we ook willen ...

En dan is een directe foto goed, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/09/11, 20:09

Christophe schreef:Inderdaad, maar dan kunnen we een vraag stellen in termen van "bedoeling of wensen van apparatuur" ...

Goed ok daar lijkt het veel op een kwestie van commercieel onderzoek, maar goed moet weten wat we ook willen ...

En dan is een directe foto goed, toch?


Het is interessant, het lijkt me dat we langzaam aan het proces beginnen en dat we steeds sneller worden naarmate meer en meer worden gebouwd / steeds stevigere rechtvaardigingen versterken, dit alles gevoed door onze favoriete site Beeld econology : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 14/09/11, 13:22

Christophe schreef:En dan is een directe foto goed, toch?
Nu we erover nadenken, we zijn hier niet om vooruit te kijken en te zeggen wat we over X jaar zullen zijn. :?

Dus ja, een directe foto is prima. : Cheesy:
En we weten tenminste waar we het over hebben, in tegenstelling tot industriëlen en adverteerders die dromen verkopen ... Laten we concreet zijn.
:P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 218-gasten