Een beetje meer schroot dozen !!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac

Een beetje meer schroot dozen !!




par oliburn » 18/12/08, 19:58

sommigen van jullie moeten deze e-mail hebben ontvangen:

"Lieve vrienden

Zoals u weet werk ik in de verzekeringen en we hebben gisteren vernomen dat vanaf 1 januari 2009 wanneer u een ongeval heeft met uw auto, uw verzekeraar een expert zal moeten inschakelen om de reparatie te laten betalen (tot nu toe niets abnormaals), behalve dat de deskundige bovendien 21 voertuigcontrolepunten moet controleren ... ook al betreft het niet de eerste schok en zelfs als uw recente technische inspectie in orde was

Kortom, als een van deze 21 punten niet voldoet of in goede staat verkeert, wordt uw registratiekaart bevroren bij de prefectuur (gevolg: het is onmogelijk om uw auto te verkopen) en heeft u 3 dagen de tijd om akkoord te gaan met de reparatie van de auto ('s). niet-conforme punt (en), bij gebreke hiervan wordt uw auto geïmmobiliseerd in de garage.

En aangezien goed nieuws nooit alleen komt, als u repareert en de niet-conforme punten waren niet gekoppeld aan de ramp, zal de expert terug moeten komen om het werk te valideren, op uw kosten natuurlijk! Zonder natuurlijk de straffen te vergeten ... voor het geval u verantwoordelijk bent voor het ongeval. "


nou dit is geen hoax ... na overleg met een expert lijkt het erop dat de wet niet op 1 januari maar op 15 april zal worden aangenomen
na openbare informatie ... de experts hadden een middag training in november, de expert vergoedingen
zou tussen de 200 en 250 euro liggen, de 21 controlepunten
betreft veiligheid, geen lichten aan, geen versleten riemen, geen lekken in de remmen, in de stuurbekrachtiging,
etc ... etc en het ergste is dat we ze tijdens de training laten begrijpen dat de politie in de toekomst het immobilisatiecertificaat zou kunnen afgeven ... wil de revolutie! : Mrgreen:
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 18/12/08, 23:03

het moeten nog steeds "intelligente" mensen zijn die dit hebben gelegd :onheil:

Door iedereen boos te maken met al deze regels, zal niemand meer in orde zijn ...

Het is met opzet gedaan, het is om te zeggen "boo stout, niet aardig ... geef me je geld om je te laten vergeven" : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 18/12/08, 23:34

Moet eerst de info bevestigen ... als het waar is is het een maatregel "liberticide" en het forceren van de "consumptie" meer ... bedankt elites!

Ik vertelde onlangs een vriend dat Frankrijk langzaamaan despotisch begon te worden ... Denk aan de kleine kikker ...

Dus voor de revolutie, wacht niet te lang ... Omdat degenen die het meest schreeuwen de middelbare scholieren zijn tegen de verandering van programma dat me een beetje irriteert ... het is ook een vorm van dictatuur! Hey Remundo jij die een leraar bent, wat denk je?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 18/12/08, 23:46

Ik neem liever niet te veel standpunt in over dit onderwerp ...

Als het niet zo is dat ik heel graag zou willen dat de studenten zoveel energie besteden om aandachtig te zijn in de les, dan om hun les te leren als die waarin ze investeren in de politieke strijd : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/12/08, 01:42

Rohhh ... kom op, we rapporteren je niet aan je manager : Mrgreen:

Chagrijnige fabriek op de middelbare school?

Zijn studenten uit andere landen van de vakbond net zoveel op straat als de Fransen?
0 x
oliburn
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 181
Inschrijving: 30/01/07, 07:59
Plaats: 33 Mérignac




par oliburn » 19/12/08, 06:28

Christophe schreef:Moet eerst de info bevestigen ... als het waar is is het een maatregel "liberticide" en het forceren van de "consumptie" meer ... bedankt elites!


het is niet nodig om te "bevestigen" Ik zie elke week experts, de informatie is meer dan waar!
deze maatregel ontkiemde in de hoofden van de kleintjes die
leid ons onder CHIRAC 1er.
hun probleem is momenteel om de compositie te vinden
lijm van de sticker die de VE (beschadigd voertuig) aanduidt, zodat we deze niet kunnen verwijderen en
de boete zou aanzienlijk zijn (lijkt mij 4e categorie) als
we zijn betrapt op het besturen van een elektrische auto.
Ik denk dat het gezien de gebeurtenissen van het 1e kwartaal van 2009 zal zijn
heet en dat ze deze hervorming niet zullen durven toepassen ...
ze zouden zelfs willen dat de verzekeringen niet vergoeden
de gemaakte kosten ... :onheil: vlug ! de 12 !!!

de terugkeer naar een redelijk verbruik is ingestort
het huidige systeem, ze vergaten ons gewoon de middelen te geven
te veel consumeren.
deze grappige mensen haasten zich om de machine opnieuw op te starten, ik hoop dat ze die mensen zonder echt te geloven
hebben de les begrepen, we kunnen dingen veranderen, moet
wees gewoon klaar om de tijd te morflen om een
een andere manier om dingen te zien ...
0 x
Wees je eigen toorts, je eigen toevluchtsoord, je eigen meester ... "
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 19/12/08, 09:40

Christophe schreef:Rohhh ... kom op, we rapporteren je niet aan je manager : Mrgreen:

Chagrijnige fabriek op de middelbare school?

Zijn studenten uit andere landen van de vakbond net zoveel op straat als de Fransen?
In Italië zijn enkele weken geleden grote demonstraties geweest tegen de hervorming van het schoolsysteem en tegen de Berlusconi-regeringen. Voor andere landen, niet zo !!!

Persoonlijk denk ik dat het nodig is de school te hervormen zodat deze beter georganiseerd is, onze jongeren beter voorbereidt op de toegang tot het beroepsleven en vooral dat het de ongelijkheid tussen instellingen beperkt, maar onder voorwendsel om de onderkant van het probleem niet aan te pakken (ik zou geneigd zijn te zeggen dynamische problemen), hebben we de neiging om het niveau van onderaf te nivelleren.

Een voorbeeld: in de branche hebben veel executives of zelfs senior executives alleen een BEP die ze 30 of 40 jaar geleden hebben gepasseerd. Het was een praktische, professionele opleiding die hen bewapende voor het professionele leven en die hen in staat stelde een goede carrière op te bouwen.
Toen ik de mijne doorbracht, hadden we ongeveer 16/18 uur per week workshop plus professionele theoretische cursussen. We moesten natuurlijk nog veel leren, maar we konden werken, we wisten hoe we een schroevendraaier moesten vasthouden !!!

Vandaag willen ze dat het professionele baccalaureaat binnen 3 jaar wordt voorbereid onder het voorwendsel dat het technisch baccalaureaat in 3 jaar wordt behaald. Allereerst moet je weten dat dit niet klopt, want na mijn BEP heb ik een technische opleiding gevolgd en heb ik in 4 jaar mijn baccalaureaat behaald zoals het pro baccalaureaat. Dus of het nu CAP-BEP + Technical Bac of CAP-BEP + Bac Pro is, tot nu hebben we allemaal onze bac in 4 jaar gehaald. Dan is het voor mij een mooie bullshit want het betekent concreet dat we 25% van het programma tussen de CAP-BEP en de Bac zullen verwijderen, het betekent vooral dat we 50% van de CAP-programma's zullen verwijderen. BEP. De vraag is "mag je met dit diploma nog professioneel instromen?" Ik geloof het helaas niet.

Ik weet niet hoe het werkt bij Remundo, maar ik weet wel dat sommige ingenieursscholen (vooral die met geïntegreerde preps) al jaren zeggen dat ze erover denken om de cursus over 6 jaar te volgen in plaats van 5 omdat het niveau input wordt zwakker.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 19/12/08, 10:29

Ja c moa, nivelleren is heel duidelijk: het is voldoende om een ​​kopie van een BAC E uit 1990 te vergelijken met die van een BAC S uit 2005 ... Ik had het verschil al gevoeld (zie annalen) toen ik de mijne in 1996 doorbracht.

1) Er is een groot onderwijsprobleem in Frankrijk ... en dit is precies wat de regering wil proberen te verbeteren ...

Ik heb de zaak niet te veel gevolgd, maar ik denk dat ze modules willen plaatsen (dit is wat ik had op de technische school, dus dat bestaat al minstens 10 jaar in de post-Bac) sinds de tweede. ..en het is daartegen (onder andere) dat de studenten klagen ...

Dus kreun om te kreunen bij elke verandering Ik ben dit land beu! Er zijn meer terechte klachten dan andere, deze lijkt mij niet al te gerechtvaardigd ...

2) Ik herinner me hoe we in 1995 waren geïndoctrineerd om te demonstreren tegen het jonge minimumloon in Balladur ... (iets veel "ergers" dan de CPE). We schreeuwden, de regering gaf toe. Maar toen gingen we niet "staken" en hadden we de Lycées niet geblokkeerd (of erger tijdens de CPE) zoals nu ...

Na 3 jaar "werkloosheid" (in feite is het niet omdat we niets krijgen aangezien we nooit hebben gewerkt) post-diploma jpe vertel je dat ik spijt heb dat ik heb geschreeuwd ... en dat deze wet misschien dingen beter maken ... maar de vakbonden van de middelbare school begrijpen de economische realiteit van de werkgelegenheid niet ...

Maar voor jongeren is het waarschijnlijk beter om niets af te trekken dan betaald te worden dan 80% van het minimumloon ...

3) Voor het praktische aspect en loopbaanontwikkeling zijn er in Frankrijk 2 doctrines (shit):

a) Goed gemaakte hoofden in plaats van volle hoofden .... Maar door het hebben van goed gemaakte hoofden, krijg je erg lege hoofden!

Met andere woorden: we weten misschien een betere "rede" in Frankrijk, maar we weten niet veel concreet wanneer we de school verlaten (en ik spreek op alle niveaus van exit).

b) We dringen aan op het "hogere diploma, siding" in plaats van het praktijkdiploma. Ben je goed in wiskunde? Je gaat naar de universiteit (ook als je meubelmaker wilt worden)

Combineer dit met elitarisme en de quasi-sektarische compartimentering van diploma's (niets te maken met Duitsland dat ingenieurs "on the job" opleidt) en we verklaren gedeeltelijk de economische en werkgelegenheidssituatie in Frankrijk ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233




par Remundo » 19/12/08, 11:13

Hallo,

De buitensporige uitbreiding van studies voor iedereen is alleen het gevolg van het gebrek aan aangeboden banen.
En iedereen wordt wakker met een kater ...

De student die 6 jaar studie heeft afgerond in "mangement handel, boekhouding en vooral de wind "vindt geen baan" die zijn studie waardig is "," op het hoogtepunt van zijn investering en zijn talent ", enzovoort en van de beste ...

De ondernemer ziet een witte snavel die hem om een ​​jaarlijks salaris van 100 k € vraagt ​​wanneer hij absoluut niets kan doen, behalve uitstekende schilderijen en mooie toespraken ... Een beetje licht voor 100 k € ... Hoewel op de bank zagen we duurder voor minder ... :P

Geen wonder dat niemand elkaar begrijpt ... Vanaf het begin sinds de jaren tachtig (ongeveer) hebben we nooit voldaan aan de voorwaarden voor het creëren van permanente industriële banen in Frankrijk.

We hebben de staalindustrie verknald, we hebben de tertiaire sector geprezen (die afhankelijk is van de secundaire, zijn we die vergeten?) en legaal ...

We zongen de sirenes van de immateriële economie ...

We leven nog steeds van de prestaties van de glorieuze 30, de winsten die jammerlijk afnemen, de laatste illusies van rijkdom en comfort die ons worden verschaft door de exploderende staatsschuld.

De middelbare scholieren die demonstreren zijn:
1. ofwel idioten
2. ofwel lui
3. of slimme kleintjes die de kerstvakantie te laat vinden.

De 3 punten zijn niet onverenigbaar.

Maar ze zijn niet de ergste ... er zijn agitators om hen heen die dorstig zijn naar macht en die een even dodelijk beleid zullen voeren.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 19/12/08, 11:21

Ja, ik had veel discussie met mijn vader die een CATM-leraar was ... klas (voorbereidend na bac) met vaardigheden in handwerk !! en ja, het zou hebben bestaan ​​omdat we ze sindsdien hebben verwijderd, kortom om te zeggen dat we in een klassikale cursus niet weten hoe we veel moeten doen ... het zou leuk zijn om te leren naaien om te koken om een ​​aanwijzing te veranderen een beetje boekhouding (al was het maar voor zijn persoonlijk budget) om een ​​spijkerboor een gat te planten ...
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten