Econology is op zoek naar een mascotte aan uw potloden !!!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/10/09, 19:58

Gaston is niet slecht...: Mrgreen: maar ik heb een probleem met zijn auto... Het enige nadeel is dat de Gillier Pantoniser dringend nodig zal moeten zijn want wat hij afwijst is niet echt groen... : Mrgreen:

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 28/10/09, 20:55

En in flamingo weet je zijn naam : Cheesy:


GUUS : Lol:




Fly, ik "wijs" (herinner) je eraan dat Gaston een milieuvriendelijke auto heeft uitgevonden...

Beeld


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/10/09, 20:57

Capt_Maloche schreef:Het is ongeloofelijk ! :schok:


Oké, in hetzelfde genre geef ik nog steeds de voorkeur aan de tardigrade (mijn mascotte-voorstel) en zijn cryptobiose !!!

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tardigrada

Er zou een verband zijn tussen de 2 dat zou me niet verbazen!

: Cheesy:

Caractéristiques

* Maat: de grootste (volwassenen) kan een lengte bereiken van 1,5 mm, de kleinste onder de 0,1 mm. Vers gelegde larven kunnen kleiner zijn dan 0,05 mm. Vrouwtjes kunnen tussen de één en dertig larven tegelijk leggen.

* Levensduur: het is slechts een paar maanden. Tardigrades kunnen echter cryptobiose binnendringen, waardoor ze heel lang kunnen overleven.

* Extreme weerstand: Tardigrades hebben een zeer sterke weerstand tegen straling (röntgenstralen) - meer dan 1 keer wat mensen kunnen verdragen - en tegen giftige producten. Beschermingsmechanismen, die hieronder worden beschreven, stellen hen in staat te overleven in andere extreme omstandigheden zoals bijna absoluut vacuüm, maar ook bij hoge druk of bij extreme kou (meerdere dagen bij -272,8°C, -458°F) of bij hoge hitte (enkele minuten bij 150°C, 302°F)[1].

* Cryptobiose: tardigrades hebben het vermogen om een ​​staat binnen te gaan die dicht bij het niet-leven ligt, waarin vitale activiteit bijna niet meer detecteerbaar wordt en daalt tot 0,01% van normaal. Het laboratoriumrecord bevindt zich momenteel 8 jaar in een staat van cryptobiose, waarna de beerdiertjes weer tot leven kwamen [2]. Om cryptobiose aan te gaan, trekken beerdiertjes hun acht poten in en drogen hun organisme bijna volledig uit (verlies van meer dan 99% van hun water), waarbij ze het water in hun cellen vervangen door een suiker die ze synthetiseren. Deze suiker werkt als een soort antivries en houdt celstructuren in stand. Om de bescherming compleet te maken, beschermen ze zichzelf in een bolletje microscopische was, een tonnelet[3]. Bij terugkeer naar zogenaamde "normale" omstandigheden wordt de waterbeer weer actief in een periode van enkele minuten tot enkele uren.


Dus is er een cartoonist in de kamer? Anders zou ik wat verwerking doen met Gimp ... met wat ik vind als een afbeelding in het publieke domein (hey ja Gaston et Cie: niet mogelijk, het is auteursrechtelijk beschermd)
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux
x 1




par Aumicron » 30/10/09, 11:10

Ik stel een idee voor dat gebaseerd is op de economie, de mens en de planeet. De economie zou worden vertegenwoordigd door een munt. Een schaal van Roberval zou symbool staan ​​voor de balans tussen mens en planeet.

Hieronder een schets van het idee.

Beeld
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/10/09, 12:01

Aumicron schreef:Ik stel een idee voor dat gebaseerd is op de economie, de mens en de planeet. De economie zou worden vertegenwoordigd door een munt. Een schaal van Roberval zou symbool staan ​​voor de balans tussen mens en planeet.

Hieronder een schets van het idee.

Beeld

Jakkes!!!!

Het lijkt op een teken van een notaris of zoiets! :schok:

(het is niet tegen jou, hè... : Wink:)



Ik ben het eens met Tof', de tardigrade zou een uitstekende mascotte zijn, veel meer dan een bacterie :schok: :? :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/10/09, 12:06

Ah, ik heb eindelijk steun!! En gewichtsondersteuning! : Mrgreen:

Nou, als ik een paar minuten vind, zal ik proberen er deze AM een cartoon van te maken... maar ik ben niet echt goed in 2D... We zullen zien!

Het moet gewoon niet te "dierenassociatie" zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 30/10/09, 14:24

De tardigrade kan interessant zijn, maar het zou nodig zijn om een ​​schokzin toe te voegen, zoals:

"van nature ontworpen/gewapend om de mensheid te overleven"
"menselijkheidsbestendig"
"Ik zal je overleven"
"de toekomst van het leven op aarde"
"De volgende heerser van de aarde"

Kortom, om zijn kwaliteiten te benadrukken in het licht van de aanvallen die we op de planeet toebrengen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/10/09, 14:45

Ah ja, persoonlijk zag ik het symbool van de Tardi niet in deze vorm...

Voor mij was de boodschap eerder om de mens op zijn plaats te zetten (nederigheid) met betrekking tot wat de natuur kan doen: de tardigrade is grotendeels superieur aan de mens in termen van overleven!

Het staat ter discussie!

In ieder geval: het moet duidelijk zijn (niet makkelijk met een tardigrade, het is al lelijk en dat weten maar heel weinig mensen) maar vooral begrijpelijk in relatie tot de doelstellingen van de vereniging...

Niet makkelijk! Ik zal er over nadenken zoals beloofd!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 30/10/09, 14:46

Aumicron schreef:Ik stel een idee voor dat gebaseerd is op de economie, de mens en de planeet. De economie zou worden vertegenwoordigd door een munt. Een schaal van Roberval zou symbool staan ​​voor de balans tussen mens en planeet.


Er is een idee, maar ik ben het eens met de mening van Woodcutter... een beetje te "officieel" en "legaal" voor de rest!

Maar we houden het idee wanneer een van ons president wordt en een euro kan slaan met de beeltenis van Econology!! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/10/09, 15:53

Op het gebied van computertekenen lijkt Aumicron zich in ieder geval te redden.
Het is een goed begin!
Blijf Aumicron aanbieden, als je tijd hebt :D ; het is leuk.
Christophe, zou een geschenk moeten aanbieden aan degene die het mooiste project in dit gebied maakt... : Cheesy: Neen?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten