Wie bestuurt ADEME?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Wie bestuurt ADEME?




par bob_isat » 11/09/06, 13:57

hallo allemaal.

tijdens het zoeken naar wetenschappelijke studies over stookolie kwam ik dit tegen:

de valenergol-affaire, verteld op de site van de parijsschool van mijnen:

http://controverses.ensmp.fr/public/pro ... /pbval.htm

herinner me, justain werd veroordeeld tot het betalen van een enorme boete voor het verkopen van brandstof voor plantaardige olie.

Op de achtergrond van deze zaak is het de confrontatie van 2 kampen, de pro-HVB-wetenschappers van de mijnschool, Gilles Vaïtilingom en Pascal HIGELIN tegen de tankers en ... de ADEME!
we leren iets dat vele anderen verklaart:
in het deel: "de acteurs van de zaak":

"Olietankers:

Ze hebben een aanzienlijke beslissingsbevoegdheid via het Agentschap voor Milieu en Energiebeheer (ADEME), waar ze breed vertegenwoordigd zijn. ADEME levert echter het grootste deel van de expertise aan de overheid op het gebied van duurzame energie. Tot dusver is ADEME erg sceptisch over HVB "

:schok:


Bij het lezen van zoiets zou het interessant zijn om de namen te vinden van de ambtenaren die momenteel in functie zijn bij ADEME en via de zoekmachines, om hun link met deze te vinden :onheil: :onheil: :onheil:

Een mickaël moore ding ...

voorgerechten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/09/06, 14:44

Aangezien ADEME een overheidsinstantie is, moet de lijst met beheerders en managers per e-mail beschikbaar zijn.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/09/06, 14:56

GAAN! 8)

Maar waar wordt het voor Just (idiote woordspeling) voor gebruikt? :?

Anders ben ik een beetje verrast door de verdediging door de HVB Mines School, over het algemeen eindigen de mijningenieurs op sleutelposities met olie en EdF ...

Betreffende Ademe:

Dit alles verbaast me niet ... dit bevestigt het gedrag van de Ademe-ingenieur in dit rapport (tegen het einde): https://www.econologie.com/video-de-6clo ... -2078.html

Dat olietankers rechtstreeks Ademe financierden (of zelfs sterk vertegenwoordigd waren) in Ademe wist ik niet (indirect vermoedde ik sterk) ...

Ik wist alleen dat ze (behoorlijk € 200 miljoen per jaar) werden medegefinancierd door het ministerie van Milieu en andere subsidies ...

Ik heb dit senaatsdocument nooit in detail durven lezen, maar het weerspiegelt enkele "tekortkomingen" in het functioneren van Ademe:
https://www.econologie.com/rapport-d-inf ... t-189.html

Hier is de introductie van dit document:

Op 1 januari 1999 maakte het Agentschap voor Milieu en Energiebeheer (ADEME) een grote omwenteling door in zijn financieringswijze met het schrappen van de toegewezen belastingen en de vervanging ervan door begrotingssubsidies: de wet de financiën voor 1999 hebben inderdaad de algemene belasting op vervuilende activiteiten (TGAP) gecreëerd door de eerder aan ADEME toegewezen belastingen te groeperen (en te verhogen) en de opbrengsten ervan te storten op de algemene staatsbegroting; Deze zelfde financieringswet introduceerde ADEME nieuwe subsidies om het verlies van haar inkomsten uit bestemmingsbelastingen te compenseren.

Een paar maanden later, in mei 1999, werd de ADEME bruut
besloten de steun aan de lokale autoriteiten op het gebied van afvalinstallaties te verlagen.

Deze twee gebeurtenissen hebben ertoe geleid dat uw speciale rapporteur, belast met de financiële commissie van de Senaat om ervoor te zorgen dat milieukredieten correct worden gebruikt, besluit om in 2000 een monitoringmissie bij deze instelling uit te voeren.
Het leek des te belangrijker om de ADEME als zodanig te bedienen
werd nu uitsluitend gefinancierd met door het Parlement goedgekeurde subsidies van budgettaire oorsprong.


Vaker (ik herhaal mezelf ...), staatssubsidies op het gebied van hernieuwbare energie maken controle over de inspanning mogelijk (we verlagen of schrappen de subsidies wanneer het teveel groeit ...) maar vooral een te hoge facturering van het materiaal door de verkopers (hoewel dit gedrag steeds zeldzamer wordt denk ik, lang leve de concurrentie!) ... leidend tot zeer lange investeringsopbrengsten ... Het is niet normaal dat het 15 jaar rendement kost voor zonnepanelen waarvan de gemiddelde levensduur 20 jaar is ... (hoewel ik nog nooit heb gezien of gehoord dat thermische zonnepanelen HS waren ...) ... Lang leve winstgevende hernieuwbare energie zonder subsidie ​​van Ademe!

ps: voor info mijn "kleine" ervaring met de Ademe https://www.econologie.com/parole-parole ... e-196.html
(je zult merken dat ik sinds 2004 een beetje "gekalmeerd" ben ... het was dat of de zenuwinzinking ...)
Dernière édition par Christophe de 29 / 03 / 07, 19: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 11/09/06, 18:04

Christophe schreef:GAAN! 8)

Maar waar wordt het voor Just (idiote woordspeling) voor gebruikt? :?


Om aan het grote publiek te onthullen wie de touwtjes in handen heeft van deze organisatie!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/09/06, 18:11

bob_isat schreef:Om aan het grote publiek te onthullen wie de touwtjes in handen heeft van deze organisatie!


1) niet alleen zullen we niet geloofwaardig zijn ... als de Senaat niet slaagt ... Ik zie echt niet wat ons zal brengen ...

2) maar bovenal kan het mensen niet schelen (ik had geen reactie op mijn nieuwe "aanklager")

3) we riskeren problemen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 11/09/06, 18:32

:schok:

Als we ontdekken dat deze en die mevrouw bij Total hebben gewerkt voordat ze in de wetenschappelijke raad van ADEME zaten, riskeren we dan problemen?

het lijkt mij dat de vrijheid van meningsuiting nog een paar maanden legaal is, dus laten we er gebruik van maken!

het is geen kwestie van aandacht belasteren! als de informatie die we achterlaten waar is, riskeren we NIETS.

PS: rapport over de titelwijziging hiervan forum, Ik heb het niet over gevonden wie de ademe financiert, maar die zit en deelneemt aan strategische beslissingen ... daarom: "wie heeft de ADEME"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/09/06, 19:05

Oké, ik zal de titel verfijnen ... maar "hey" vond ik dat niet geweldig ... ik zal vervangen door "controle" ok?

Houd ons voor uw onderzoek hier op de hoogte en reken op mij om door te geven, maar pas op voor bronnen ...


ps: heb je de passage op de 6clones-video gezien?
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 19/05/07, 16:59

hello,

een link op het organigram van de ademe:
https://www.econologie.info/share/partag ... _ADEME.pdf
Beeld

Ik heb niet direct mensen gevonden die bij Total of Bayer hebben gewerkt. Maar ik heb hun cv niet in detail ...

Weldra
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten