Vrienden en Rascals

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Vrienden en Rascals




par Flytox » 21/01/09, 21:43

Deze ontvangen in mijn mail (ruwe bekisting).

Terwijl wij huilen om de slachtoffers van verkeersongevallen, huilt het bedrijf dat de radars beheert om zijn inkomstenverlies.

Een paar dagen geleden werd er een klein tot nadenken stemmend nieuwsbericht uitgezonden op France 2.
Op humoristische toon werd een automatische radar getoond, ergens in de buurt van Clermont-Ferrand, die al drie weken buiten dienst was.
Waarvoor ? Omdat EDF de stroom had afgesloten vanwege een onbetaalde rekening! Grappig, nee.

Maar dat is nog niet alles, het echt interessante ligt ergens anders.
De journalist legde ons zelfs uit dat het bedrijf dat deze radar beheert, zijn elektriciteitsrekening niet op tijd had betaald.
Het bedrijf dat de radar beheert??? Wat ?? Een particulier bedrijf beheert de radar? Ik dacht dat flitsers afhankelijk waren van de staat. Maar als we erover nadenken, betekent dit dat er in het voorbijgaan mensen zijn die trots zijn op de overtredingen van automobilisten, en dat het geld van de boetes verre van volledig in de staatskas te belanden (wat een kleiner kwaad zou zijn), maar deels in de particuliere sector terechtkomt. zakken!!

En we kunnen aannemen (omdat geen enkel particulier bedrijf filantropisch is) dat deze bedrijven geïnteresseerd zijn in verhouding tot de winstgevendheid van radars.
Speculatie over verkeersveiligheid is de nieuwste ontdekking... Dat is ons niet verteld toen de regering haar campagne lanceerde. Er zit niet alleen verkeersveiligheid in het verhaal, maar ook (en vooral?)... een kwestie van winst!!
En als klap op de vuurpijl is de CEO van dit bedrijf natuurlijk niemand minder dan de broer van minister Gilles de Robien.


Er is een precedent in dit verhaal van vrienden en boefjes, onthoud, een zekere Michel Poniatowski, minister van Buitenlandse Zaken en Binnenlandse Zaken, die parkeermeters had "uitgevonden"... en natuurlijk was de winkel eigendom van de familie... Jij zei: "Goed geordende liefdadigheid begint bij jezelf." : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/09, 21:59

Waarom denk je dat verkiezingscampagnes zo verwoestend zijn tussen kandidaten? Omdat de winnaars toegang hebben tot dit soort ‘privileges’…en nogmaals, in Frankrijk heeft het niets te maken met wat er is gebeurd met de regering-Bush…en hun neppe (echte) idioten…

Dit alles is slechts het topje van de "ijsbergen van de macht"... als we alles wisten... zou de democratie niet langer bestaan!!

Beeld
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 21/01/09, 22:12

Ik geloof dat het Atos Origine is die de radars in Frankrijk beheert....
Actie ondernemen! :)

SixK
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/01/09, 12:32

Ik citeer het citaat van Flytox:

Het bedrijf dat de radar beheert??? Wat ?? Een particulier bedrijf beheert de radar? Ik dacht dat flitsers afhankelijk waren van de staat. Maar als we erover nadenken, betekent dit dat er in het voorbijgaan mensen zijn die trots zijn op de overtredingen van automobilisten, en dat het geld van de boetes verre van volledig in de staatskas te belanden (wat een kleiner kwaad zou zijn), maar deels in de particuliere sector terechtkomt. zakken!!


Nou ja, waarom niet, er zijn veel particuliere bedrijven die parkeermeters beheren...

Ik leg uit waarom ik voor ben:

Het is volkomen duidelijk dat er delen van de koninklijke functie (= het voorrecht van de "koning") van de politie zijn die alleen kunnen worden uitgeoefend door naar behoren opgeleide en beëdigde functionarissen (strafrechtelijk onderzoek, arrestaties). Maar een bepaald aantal politiefuncties kan gemakkelijk worden gedelegeerd aan andere actoren wier opleiding veel goedkoper is. Je hoeft geen één of twee jaar politieopleiding te hebben gevolgd (kosten in België: 75000 euro voor een vredeswacht) om radaropnamen te plaatsen of uit te lezen of op te merken dat iemand verkeerd geparkeerd staat. Omdat politieagenten zeldzaam en duur zijn (omdat ze bovendien gelukkig aan zeer strenge criteria moeten voldoen), oefenen particuliere bedrijven dit ambt uit, waarvan de kosten, OP ENIGE MANIER, worden doorberekend aan de procederende partij of de belastingbetaler. Wat het afschrikkende effect van veiligheid betreft, blijft het effect hetzelfde. Dit is de grote trend in Engeland, zo lijkt het.

Persoonlijk zou ik mijn kleine radar kopen... en geloof me, ik zou zowel mijn plaatsen als de politie uitkiezen : Mrgreen:

Het is duidelijk dat dit soort activiteiten, net als particuliere beveiligers, onderworpen zijn aan zeer strenge controles.

Bijkomend argument: wanneer je een technicus naar een radar stuurt en hij merkt dat deze niet werkt, wordt het apparaat direct vervangen. Als het daarentegen een politieagent is die het hele administratieve apparaat moet activeren, ligt dat vaak minder voor de hand!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 22/01/09, 13:32

Ik ben het met je eens, Olifant, maar wat schandalig is, is dat deze sappige markten synoniem zijn met familiebezit in samenwerking met de machthebbers, en dat is niet normaal, of zelfs legaal, en wederom minder moreel.
Ga dus proberen aandelen in deze “bedrijven” te verwerven, probeer een bedrijf op te richten dat met hen zal concurreren, en je zult al snel zien dat het gedoe snel komt...
0 x
http://wunic.fr

Dit komt omdat de snelheid van het licht groter is dan die van gezonde
Sommigen hebben de briljante lucht voordat de airco ....:D :D :D
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/01/09, 13:36

Radar en parkeermeter zijn geen uitzonderingen...

Kijk eens naar de snelwegen? Gebouwd door belastingen, beheerd door particuliere bedrijven, beurshandelaren en aandeelhouders...

En de privatisering van de SNCF die ons boven het hoofd hangt? Die van het postkantoor is al gedeeltelijk...

Wie heeft al deze apparatuur gefinancierd? De meerderheid van de burgers.
Wie profiteert er financieel van? Een minderheid, de rijkste.

Dit alleen is niet langer democratie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/01/09, 14:22

Het is niet verkeerd!

snelwegexploitanten mogen weinig of geen winst maken;

Wie beschikt over de bedrijfsresultaten? : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/01/09, 14:27

Nou zij: http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=1rPASF of zij: http://www.boursorama.com/cours.phtml?symbole=1rPSNF

Maar de Boursorama-bestanden zijn echt "slecht" vergeleken met andere bestanden (PSA, Renault, Total...). Het lijkt erop dat het meer kant is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/01/09, 14:34

Jij niet! je hebt gelijk

Hoe kunnen bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het beheer van staatseigendommen aan de beurs worden genoteerd? gefinancierd door de staat?
Deze worden geïntroduceerd met als doel geld in te zamelen voor investeringen ten behoeve van de gebruikers?:cheesy:

Ik ben er niet eens zeker van dat de DDE geen budget voor snelwegen biedt.

het stinkt, en waarschijnlijk zijn wij het die worden geïntroduceerd
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 22/01/09, 14:39

Was tol op de snelweg niet voor oude mensen?

Oh nee, het was de sticker... verwijderd en nu pensioenprobleem... te sterke jongens! : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 259-gasten