De vereniging: het idee, de mannen, de artikelen en middelen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 06/02/09, 12:23

Huisarts? het is wat?

Voor de brander is het meer om de aandacht te vestigen op het proces dat kan worden toegepast op andere verbrandingssystemen, dan om een ​​beperkte toepassing op een verwarmingssysteem dat steeds minder wordt gebruikt (hoewel)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 06/02/09, 12:28

Capt_Maloche schreef:Huisarts? het is wat?


+1

Capt_Maloche schreef:Voor de brander is het meer om de aandacht te vestigen op het proces dat kan worden toegepast op andere verbrandingssystemen, dan om een ​​beperkte toepassing op een verwarmingssysteem dat steeds minder wordt gebruikt (hoewel)


+1 met wat dan ook...80% van de nieuwe huizen is nog steeds voorzien van olie!

En dan heb ik het niet over het meest briljante aspect van jouw ontdekking: de retro-applicatie op oude branders! Minder verstoppingen, minder onderhoud, beter rendement, langere levensduur van de ketel en het mondstuk... en dat allemaal met een paar platen metaal voor minder dan 30 euro? Eerlijk gezegd, wat vragen de mensen? Het verbaast me dat Sarko er gisteren niet over sprak: het is onmiddellijke CASH-stroom voor alle huizen die verwarmen met olie!
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 06/02/09, 12:33

welkom :P

Huisarts herhaalt GreenPeace niet :?

En een mix van kogelbrander en malocheblauw vlamontwerp : Idee:

:P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 06/02/09, 12:44

Ok voor GP (het betekent ook Gillier Pantone dus we hadden moeite met begrijpen) aan de andere kant:

Lietseu schreef:Ik zag de zaken anders, ik doe een oproep aan alle econologen, lid of niet van de forum het betalen van “een toegangsvergoeding”, een PAF van €10 per jaar – of per maand zoals hierboven voorgesteld – om erkend te worden als econoloog (klein stickertje, motivatie om de €10 (of meer) te betalen), voor de meest gemotiveerde recalcitrant en bewijs van steun voor het project!)


Ik ben het hier absoluut niet mee eens!
Het in rekening brengen van een toegangsprijs voor de site zou de dood betekenen van forums en zou een betreurenswaardig beeld van de econologie geven: "groene mensen die geld willen verdienen"...helemaal niet goed!

We moeten informatie vrij toegankelijk laten voor iedereen die dat wil.

Daartoe behoren klootzakken en lobbyisten: kortom degenen die ons willen hinderen.

Ik moest bijvoorbeeld gewoon een IP-adres van Thalesgroup verbannen, dat iets te vaak kwam en veel serverbronnen opslokte: waarschijnlijk een van hun technologiewatchers!!

Aan de andere kant kunnen we ons voorstellen dat sommige papieren dossiers (technische studies, enz.) symbolisch worden verkocht, maar ik ben nogal tegen de praktijk:

a) voor een verkocht bestand wordt het 10 keer of vaker gefotokopieerd
b) het beperkt de verspreiding van informatie sterk
c) het geeft de vereniging een beeld van “weinig verdienen” dat niet goed is
d) voor gelijke winst "verkoop" ik liever een bijdrage met documenten dan documenten zonder bijdrage.

Aan de andere kant: we hechten veel minder waarde aan wat we gratis kregen!

Kortom: er is een compromis te vinden!

ps: voor de mascotte ja daarentegen! Dit zou deel uitmaken van de ‘merchandising’ die ik in het eerste bericht noemde. Er zijn genoeg slimme manieren om een ​​vereniging te financieren: je hoeft het alleen maar eens te zijn en het te doen!
0 x
de Boulle
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 519
Inschrijving: 02/12/08, 20:44
x 12

par de Boulle » 06/02/09, 13:14

hallo allemaal

Ik ben blij om te zien dat de zaken vooruitgaan

Ik ben bereid een bijdrage te leveren, het is het minimum dat ik kan doen nu ik het basisidee van de kogelbrander op het gebied van de econologie heb gevonden.

Ik heb vanochtend een heel eenvoudig elektronisch circuit online gezet voor het volledig automatisch beheren van een brander (minder elektronica dan in mijn huidige opstelling, betrouwbaarder)

voila

Ik hoop dat deze vereniging het levenslicht zal zien, want het zal voor velen van ons nuttig zijn.

Ik wil een ballenbrander als "bouwpakket" op de markt brengen, wellicht kunnen we dankzij uw vereniging veel mensen bereiken
om mensen te helpen die niet over de uitrusting of vaardigheden beschikken voor een dergelijke prestatie...

Ik wacht af of je project werkelijkheid wordt voordat ik solo ga!...

Ik moet samenwerken met Kapitein Maloche voor een blauwe vlam op deze brander

Als ik u kan helpen bij het functioneren van uw vereniging. ik doe mee

hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 06/02/09, 13:34

Helemaal mee eensIk dacht alleen maar aan een vrijwillige bijdrage van mensen die zich willen bezighouden met ecologie als leden van een militante vereniging die zich inzet voor de verdediging van de planeet, wat mij een goede oorlog lijkt, die het doel willen, de middelen willen!

dus het samenstellen van // de vereniging en de site lijkt mij niet onmogelijk, maar jij bent natuurlijk wel de baas :P

Van doen is uiteraard geen sprake forum betaald!

vervolgd ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3

par Lietseu » 06/02/09, 13:39

:P Natuurlijk laboule dat je in onze “papiertjes” staat :P

Een combinatie van uw brander en "Malochiaanse" verbeteringen lijkt mij noodzakelijk, tenminste voor het meten van onverbrand (als die er inderdaad zijn!).

alle samenwerkingen en synergieën zijn welkom!

Vriendelijke groeten uit Lietseu
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 06/02/09, 13:40

Lietseu schreef:Helemaal mee eensIk dacht alleen maar aan een vrijwillige bijdrage van mensen die zich willen bezighouden met ecologie als leden van een militante vereniging die zich inzet voor de verdediging van de planeet, wat mij een goede oorlog lijkt, die het doel willen, de middelen willen!


Nou, in dit geval heet het een donatie of een lidmaatschap, niets te maken met een "recht op toegang" en dus ben ik het er uiteraard mee eens!

Lietseu schreef:dus het samenstellen van // de vereniging en de site lijkt mij niet onmogelijk, maar jij bent natuurlijk wel de baas :P


Nou, ik had nooit gedacht dat het anders zou zijn?!

de forums = basis van de vereniging! (in beide betekenissen van het woord basis).

Daarna zouden we ons kunnen voorstellen een nieuwe "site" te creëren die puur de vereniging presenteert, maar we kunnen het net zo goed op de website doen forums en de bestaande site in een subsectie van de site econologie.com/association/
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 06/02/09, 15:20

Ik ben ook van mening dat ik de site gratis moet laten, omdat ik geloof dat deze veel ideeën aantrekt en omdat hij gratis is, reclame aantrekt, moet Christophe leven. Niets belet u om een ​​"geassocieerde" site in de buurt te hebben.

Ik kijk een beetje naar de wetgeving van Europese non-profitorganisaties.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

par Christophe » 06/02/09, 15:52

Ja, het is lang geleden dat ik voor het advertentie + gratis model heb gekozen in plaats van voor het niet-advertentie + betaalde model (alle voorbeelden op internet zijn mislukkingen).

Zolang de reclame redelijk is, de navigatie niet schaadt (er zijn uiteraard altijd extremisten die niet surfen op sites waar ook maar de minste reclame is: jammer voor hen), zorgt voor een evenwicht tussen de belasting van de site: ik denk wat een goed model!

Bovendien heb je vast gemerkt dat ik de Google-advertentie bovenaan heb verkleind forum voor leden die vorige week verbleven.

elephant schreef:Ik kijk een beetje naar de wetgeving van Europese non-profitorganisaties.


Het bestaat? URL?
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 310-gasten