De vereniging: het idee, de mannen, de artikelen en middelen

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

par Eric DUPONT » 19/06/09, 21:16

Hallo,

Ik ben bereid ruim 50 euro te steken in de realisatie van een prototype en daarnaast mee te doen voor 15 euro.

maar een prototype van wat?

Wat mij betreft heb ik een vereniging met 20 leden die ieder 10 euro doneerden maar het was zo weinig dat ik de cheques niet eens heb verzilverd en ik ben niet verder gegaan in deze richting.

Ik had een site gemaakt http://sauvezloursblanc.com voor de realisatie van een prototype van een auto met vloeibare stikstof, maar ik heb deze een paar dagen geleden omgebouwd tot een locatie voor de thermische isolatie van huizen van buitenaf, mijn nieuwe activiteit.

er is altijd http://motorair.net voor de auto met vloeibare stikstof die klaar staat om met u mee te rijden.

Ik heb uiteraard de 17 pagina's van dit bericht niet gelezen behalve de eerste en ben alleen op de hoogte van deze vereniging net als de 8200 leden hiervan forum, dat is het?

Hier ligt inmiddels een voorstel tot realisatie.

Beeld

de kosten voor het maken van het prototype bedragen 100000 euro voor een periode van een jaar. Ik heb een pand van 80 vierkante meter met alle benodigde apparatuur, freesmachine, draaibank, grote CNC in aanbouw voor het maken van de romp en de motor is in aanbouw .

in de hoop dat mijn project wordt gepresenteerd. wat zijn de andere projecten??
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

par Grelinette » 20/06/09, 10:38

Bon ben sinds we beginnen te praten, ook ik ben bereid financieel mee te werken aan de financiële gezondheid van de toekomstige vereniging!

...en ik maak ook van deze gelegenheid gebruik om te zeggen dat ik momenteel een milieuvriendelijk project heb dat vruchten begint af te werpen: het ontwerp van de hybride paardenkoets! (studenten werktuigbouwkunde ronden eind deze maand hun stage af en moeten hun studieresultaten presenteren).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
numiddonker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/06/09, 18:24

par numiddonker » 20/06/09, 13:20

Interessant dat allemaal :) Dus hoe zou het gebeuren in de toekomstige vereniging?
Zouden we ervoor kiezen om het project dat we willen financieren, of zouden we geld doneren aan een gemeenschappelijk fonds dat het geld zal verdelen volgens de behoeften van elk project?
0 x
______________________________________

Numidark voorheen Killman42

"Als we te groot willen zijn, struikelen we altijd, de wereld mee"
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

par Grelinette » 21/06/09, 10:01

Voor de financiering van projecten denk ik dat het, afgezien van enkele zeer vernieuwende, veelbelovende onderwerpen die de stichtende leden uitstekend beheersen en waarin de vereniging wil investeren, interessant kan zijn om een ​​sectie of een forum waar projectleiders hun project kunnen voorstellen en hun aanvraag kunnen doen met cijfers die de bedragen rechtvaardigen (offerte, pro-formaat factuur, budgetstudie, enz.).

Het is aan de internetgebruikers die overtuigd zijn door een project, een idee, een concept om te beslissen een donatie te doen of een aandeel te kopen voor het bedrag dat zij wensen, of een dienst of apparatuur aan te bieden die nodig is voor het project.
Persoonlijk zou ik heel trots zijn om te kunnen zeggen dat ik financieel (tot de omvang van mijn inkomen) heb bijgedragen aan de creatie van het eerste prototype van een waterfiets, de ijsketel, of de boilerkoelkast!... : Mrgreen:

Er zijn ook verschillende sites die dit soort diensten aanbieden, maar de resultaten lijken niet overtuigend. Naar mijn mening komt dat door het onpersoonlijke en kwantitatieve aspect van de aanpak, en door de honderden projecten die het aanbod verzadigen.

Om deze valkuil te vermijden, mag een project pas worden ingediend na validatie door de besluitvormende leden van de vereniging op basis van specifieke criteria (ernst, vakgebied, etc.).

Daarna is het aan de internetgebruikers om te kiezen of ze financieel willen participeren in dit of dat project, een beetje zoals aandeelhouders-investeerders...
...en lang leve het gezonde kapitalisme!
Beeld ).

Zelfs symbolische deelname is interessant:
...en ik voeg 1 euro toe aan het zuinige varkentje! Beeld

Er kunnen ook rechtstreekse donaties en aankopen van aandelen plaatsvinden met financieel rendement als het project werkt, maar dit zal moeilijker te beheren en te controleren zijn.

Dit originele systeem werkt voor de promotie van artiesten als Grégoire ( http://www.musicspot.fr/actualites/arti ... 000623.htm ). Een snelle zoektocht op internet leverde mij dit op: http://www.mymajorcompany.com/ .

Er zijn een aantal interessante ideeën om op te pakken, want of we het nu leuk vinden of niet, het is nog steeds en altijd geld dat het mogelijk maakt een doel vooruit te helpen... voor nu... en zeker voor de lange termijn!

Bovendien kunnen we het onderwerp net zo goed meteen aanpakken: al het ingezamelde geld zal ergens moeten worden opgeslagen voordat het in het project wordt geïnvesteerd...
We moeten daarom al nadenken over de oprichting van een bank of een financiële instelling: ik stel Econologie-Bank of Econologie-Finance voor, en waarom niet de CSEB?... (dat klinkt goed: Clear-Stream-Econologie Bank) : Mrgreen:
Als er een welkomstbonus, aandelenopties, een gouden parachute en een pensioenhoed zijn, wil ik mijn kandidatuur graag indienen bij de directie van de CSEB

(waarin geschreven is italique is een klein zondagochtend delirium. De rest is serieus!).
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

par voormalig Oceano » 21/06/09, 12:01

Voor de ijsboiler of de boilerkoelkast bestaat deze al : Mrgreen: .
Het is de adsorptiekoelkast die ongeveer één koelkast produceert voor 1,5 geproduceerde calorieën.
Dus aan de ene kant produceren we koude en aan de andere kant warmte om water te verwarmen...
Het kan ook werken in drievoudige warmtekrachtkoppeling met parallelle elektriciteitsproductie...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

par Grelinette » 21/06/09, 12:57

Nou ja, jammer voor de ijsboiler of de boilerkoelkast, aangezien die al bestaat. Ik ga alles inzetten op de waterfiets!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
numiddonker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/06/09, 18:24

par numiddonker » 22/06/09, 06:58

Oké, dus we zullen daarom direct de projecten financieren die ons interesseren, het kan goede dingen opleveren, maar we zullen veel dingen moeten regelen, in ieder geval als je hulp nodig hebt, zal dat met plezier zijn;) Goed, ik ga , examen vandaag ^^ moet stakingen in het openbaar vervoer vermijden :) goedendag ;)
0 x
______________________________________



Numidark voorheen Killman42



"Als we te groot willen zijn, struikelen we altijd, de wereld mee"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

par Christophe » 22/06/09, 09:23

Wauw...

Wat de financiering betreft: in het begin zullen we niet veel financieren omdat er geen financiering zal zijn... tenzij we snel een mooie subsidie ​​krijgen, iets wat ik betwijfel... heel erg (als het zo gemakkelijk was zou iedereen dat doen) !

De projecten aan het begin zullen in wezen projecten zijn die al ver gevorderd zijn (of bijna voltooid zijn) "in eigen huis" op het gebied van econo...zoals de blauwe vlambrander van Maloche, een samenvatting over "hoe je een schoepenrad maakt", het terugspoelen van een alternator naar windturbines, SP-dieselmengsels, valse mpg-doppen, enkele "product"-tests... enz. enz.

Hierdoor wordt het al mogelijk om de werking van de vereniging te doorbreken...

ps: de rollen en het functioneren van de vereniging worden bepaald door haar statuten en IR, die momenteel worden afgerond (we zijn er al bijna een maand mee bezig!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
numiddonker
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 19/06/09, 18:24

par numiddonker » 22/06/09, 16:57

Ok dat is inderdaad al best goed ^^ aan de andere kant had ik het over "donaties" eindelijk de vereniging al beginnen, als je hulp nodig hebt denk ik dat er nog mensen zijn :) Ik blijf op de hoogte van mijn kant, jouw toekomstige vereniging interesseert mij enorm, ik ben erg gevoelig voor het ecologische probleem en ik heb beseft dat we niet echt moeten vertrouwen op onze politici en onze bedrijven, stuur desnoods een klein pb ;)
0 x
______________________________________



Numidark voorheen Killman42



"Als we te groot willen zijn, struikelen we altijd, de wereld mee"
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4

par chrisleblay » 23/06/09, 12:12

Ik heb niet alles in de draad gelezen, maar als Christophe de associatie naar Quebec wil uitbreiden, kan ik meedoen.

chris
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten