Reclame op het internet: de gratis content ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Heeft u een ad-blocker gebruiken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par chatelot16 » 07/02/17, 17:16

advertentiefinanciering zoals gebruikt door forum is slecht, en totdat we een betere oplossing vinden, zullen de negatieve effecten aanhouden

wat moet er bedacht worden? Ik denk aan advertenties beheerd door de forum en niet beheerd door gogol of een tussenpersoon

wanneer een adverteerder in een krant wil adverteren, betaalt hij rechtstreeks aan de uitgever van de krant! de krant is de baas over de lay-out van de advertenties, het laat zijn krant hoe dan ook niet afslachten door geplakte advertenties zoals de advertenties van sommigen forum

en natuurlijk plaatst de krant, met het directe beheer van advertenties, advertenties niet in strijd met de principes die ze verdedigt

neveneffect de krant kan niet hopen geld te verdienen met de advertenties van de fabrikanten die ze bekritiseert ... het is een twijfel over de kranten die vergelijkingen maken over auto's en die worden gefinancierd door autoreclame: als de krant een fabrikant bekritiseert, zal ze dat niet doen langer advertenties ontvangen ... Ik ben niet zo bang voor dit soort kritiek: als een krant of een site serieuze informatie geeft, hebben zelfs degenen die bekritiseerd worden er belang bij om aanwezig te blijven om zichzelf te verdedigen

wanneer je het aantal mensen ziet dat reclame probeert te maken in berichten van forum , het is goed dat deze advertentie een waarde heeft ... dus waarom een ​​directe vorm van reclame weigeren? waarom geen reclameboodschappen accepteren, maar natuurlijk door ervoor betaald te worden en ze zichtbaar te laten verschijnen in een vorm waaruit blijkt dat het om reclame gaat en niet om een ​​gewone boodschap
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 10/11/17, 15:25

U kunt nu een eenmalige of periodieke donatie doen via deze pagina: https://www.econologie.com/aider-le-site-econologie/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 02/04/19, 17:07

Om inkomsten uit te diversifiëren forums (en dus reclame beperken), ik heb zojuist een Tipeee-pagina gemaakt https://fr.tipeee.com/econologie-com

Met Tipeee kun je fooien geven (Tip in het Engels), microdonaties...


Dit maakt het ook mogelijk om econologie bekend te maken aan andere mensen, maar een Tipeee-pagina verschijnt pas in het openbaar na 5 reguliere maandelijkse tips (verdorie, het was niet gespecificeerd tijdens het maken...of ik zapte)...5 mensen (lid van de forum of ergens anders) moet daarom een ​​fooi van 1€ geven voordat de pagina openbaar is op Tipeee (ik begrijp niet helemaal waarom, misschien om misbruik te voorkomen?)

Anders raad ik iedereen die een gedeeld project op internet heeft aan om een ​​Tipeee-pagina te maken om zichzelf bekend te maken en het ding te financieren, ik denk in het bijzonder aan Did67 (voor de luie moestuin die ik op Tipee citeerde als een prestatie van econologie), Remundo (voor zijn zonneonderzoek of GTE) of grelinette voor zijn paardenkoets (sorry voor alle andere economische projecten die ik hier niet heb aangegeven)... Zodat we kruistips kunnen krijgen; )

Als je dat hebt gedaan suggesties over inhoud of presentatiewijze, ik luister (we zouden met name op een interessantere manier aan de "compensaties" kunnen werken)... Na een paar suggesties voor verbetering zal ik een speciaal onderwerp maken.

Bedankt bedankt bedankt!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 02/04/19, 17:10

ps: de pagina https://fr.tipeee.com/become-a-creator vat samen hoe het werkt

Zodat het web een ruimte van creatie, vrijheid en onafhankelijkheid blijft

Tipeee is een nieuwe vorm van crowdfunding gebaseerd op de "Tip" (tip). Onze oplossing is voor alle makers die gratis en terugkerende inhoud aanbieden en willen dat deze lang meegaat! Of je nu een youtuber, stripauteur, podcaster, fanzine-editor, blogger bent, als je een community hebt die je volgt en ondersteunt, is Tipeee iets voor jou.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Exnihiloest » 03/04/19, 17:45

Christophe schreef:Steeds meer mensen (tot% 70 in een aantal categorieën van online, zie onderstaand ...) gebruiken advertenties blokkers zonder echt te begrijpen de gevolgen van dat gebruik: omdat het blokkeren van de pub is uiteindelijk de dood van de gratis content model op het internet dat de opkomst van gratis content in de afgelopen jaren 20 toegestaan ​​...
...

Geloven dat mensen zoals ik die advertenties blokkeren de gevolgen niet "echt begrijpen" is een illusie, of een voorwendsel, gekoesterd door degenen die van deze advertentie leven of hun inkomen ermee aanvullen, en zou ons doen geloven dat het een goede oplossing voor de hele gemeenschap.

Allereerst is het verkeerd om te zeggen dat we "het model van gratis inhoud op internet zouden om zeep helpen". Inderdaad, inhoud zonder reclame, er is veel, en van uitstekende kwaliteit, en die leeft, met name op de persoonlijke sites van bekwame liefhebbers, op de institutionele sites wiens missie het is (waaronder de meeste van de .edu ) en zelfs op commerciële sites die verder gaan dan alleen verkopen door ook informatie te verstrekken.

Aan de andere kant, inhoud met reclame, er is veel te veel. U vindt hetzelfde persbericht op tientallen sites, en zonder enige toegevoegde waarde van deze sites. We zien zelfs sites die zich "gestolen" inhoud toe-eigenen forum gratis usenet om advertenties toe te voegen of elkaar te kopiëren om hun inhoud en daarmee hun positie op Google te vergroten. Onder hen is reclame hun enige reden van bestaan.

Dan is de inhoud zelf, zelfs betaald door advertenties, en zelfs als deze origineel is, niet beter. We zien sites zonder dat een journalist met ons over politiek praat terwijl het alleen maar een mening is, en commentaar geeft op vaak dubieuze feiten die ze niet hebben geverifieerd, ze hebben noch de middelen noch de vaardigheden.

Ten slotte (maar ik ben niet uitputtend) was internet aanvankelijk advertentievrij en wilden verkopers (in de brede zin van het woord) het zich toe-eigenen om te verkopen, tot het punt dat ze zelfs probeerden om blokkers van pubs illegaal te maken. Deze reden alleen al is genoeg om ze tegen te gaan, iedereen zou moeten kunnen installeren wat ze willen op hun pc en hun browser configureren zoals ze willen.

Ik gebruik een adblocker met een zuiver geweten, zonder scrupules en voor een goed doel. Wanneer ik een zoekopdracht doe op Google, waarvan, op enkele uitzonderingen na, sites met advertenties deze verwijzing willen, en ik toegang krijg tot een van de aangeboden links, dan is dat uit de gezochte gegevens, en de mijne hebben geen betrekking op advertenties. Als de site waarnaar door Google wordt verwezen deze wil gebruiken wanneer ik er niet naar op zoek ben, heb ik geen reden om erop te antwoorden, er is bedrog op de goederen.
D'autre part si cela "tue" certains sites, comme on a vu qu'il y a pléthore et qu'une grande partie n'apporte aucun contenu original ou valable, c'est dans l'intérêt de tout le monde de le doen. Veel te veel resultaten van zoekmachines verwijzen naar oninteressante commerciële sites bovenaan de lijst, ten nadele van persoonlijke sites waar vaak betere informatie te vinden is.

Wat als het ze allemaal zou doden? Aan de ene kant geloof ik het niet, oplossingen als "Tipee" zullen ervoor zorgen, daar zou het beste blijven, het pure en harde terwijl de kleine schurken op het stro zouden zitten. Maar zelfs als dat het geval zou zijn, zie ik in principe geen probleem met een minder commercieel internet. We kunnen reclame genocide, het is geen reclame die we nodig hebben, maar informatie over diensten en producten, en reclame geeft er geen, of het is zo vervormd.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 03/04/19, 19:11

Exnihiloest schreef:Geloven dat mensen zoals ik die advertenties blokkeren de gevolgen niet "echt begrijpen" is een illusie, of een voorwendsel, gekoesterd door degenen die van deze advertentie leven of hun inkomen ermee aanvullen, en zou ons doen geloven dat het een goede oplossing voor de hele gemeenschap.


Ik kijk uit naar je tip... 8)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par sicetaitsimple » 03/04/19, 20:34

Christophe schreef:Dit maakt het ook mogelijk om econologie bekend te maken aan andere mensen, maar een Tipeee-pagina verschijnt pas in het openbaar na 5 reguliere maandelijkse tips (verdorie, het was niet gespecificeerd tijdens het maken...of ik zapte)...5 mensen (lid van de forum of ergens anders) moet daarom een ​​fooi van 1€ geven voordat de pagina openbaar is op Tipeee (ik begrijp niet helemaal waarom, misschien om misbruik te voorkomen?)


Geef een beetje aan wat het beste bij je past, dan kan iedereen doen wat hij wil.

Ik ging naar Tipeee en het lijkt standaard een maandelijkse fooi te zijn, maar je kunt ook kiezen voor een eenmalige fooi.

Laten we zeggen, eenvoudig voorbeeld omdat er 12 maanden in het jaar zijn, iemand wil 60€/jaar betalen, is het interessanter voor jou en gezien het mechanisme dat je beschrijft om 5€/maand of €60 in één keer te hebben? Ik denk dat het 5/maand is, maar ik wil het liever zeker weten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 04/04/19, 11:11

Uh goede vraag, het principe van de Tip is de tip dus regelmatige ondersteuning in plaats van punctueel (duurzaamheid dus), dus 5€/maand a priori is beter... maar 60€/maand is ook goed! : Mrgreen:

Omdat het qua kosten paradoxaal genoeg beter is om eenmalig een grote Tipeee-donatie te doen dan een eenmalige, zie deze tabel: https://fr.tipeee.com/about/fees

Vermijd paypal met hele kleine donaties omdat de kosten hoog zijn :( 28% voor een fooi van €1, 14.5% voor €2...dit wordt "redelijk" bij creditcards vanaf €5...Ook de fooi moet worden aangegeven bij de belastingdienst en zijn dus belastingplichtig (niemand fysiek of bedrijf)...wat een meerkost is, maar moeilijk in te schatten met een pollepel...

Ja, u kunt uw reguliere fooien op elk moment annuleren, als ik het goed heb begrepen, worden ze met een creditcard op de 6e van de maand opgenomen. Alle betalingsinformatie is hier: https://fr.tipeee.com/about/tippers#chap-paiement

Als je je inschrijft op Tipee kan je ook andere projecten steunen, persoonlijk deed ik het voor Hugo Lisoir: https://fr.tipeee.com/hugo-lisoir/tippers
Hij is een youtuber die superinteressante ruimtevideo's maakt!

Ik zal anderen steunen...

ps: ik zal de fooi van 5€/maand toevoegen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Exnihiloest » 04/04/19, 16:13

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:Geloven dat mensen zoals ik die advertenties blokkeren de gevolgen niet "echt begrijpen" is een illusie, of een voorwendsel, gekoesterd door degenen die van deze advertentie leven of hun inkomen ermee aanvullen, en zou ons doen geloven dat het een goede oplossing voor de hele gemeenschap.


Ik kijk uit naar je tip... 8)

Suggestie. Aan het einde van de massa's van het IPCC of Greenpeace weet ik zeker dat een zoektocht vruchtbaar zou zijn. De dwepers zullen geven. Helaas werd ik niet geraakt door het geloof, ik ben maar een slecht persoon (en ik heb al mijn goede werken). :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Forhorse » 07/04/19, 14:31

Na de eerste "anti-adblocker"-campagne had ik Adblock+ gedeactiveerd voor econology. Maar sinds een paar weken is de site zo zwaar geworden dat hij mijn browser laat crashen!
Daar zegt Adblock dat ik tot 41 advertenties per pagina moet blokkeren! het is een beetje beledigend niveau pub! en ik begrijp waarom mijn browser crasht.

FYI mijn pc op 12-jarige leeftijd, het is meer dan genoeg voor mijn dagelijks gebruik. Als ik moet overstappen op krachtiger om meer advertenties te kunnen weergeven wanneer ik op internet ben, is dat niet echt economisch...
Dus sorry maar vanaf nu zal Adblock geactiveerd blijven, zelfs voor econology en dit ondanks de grote lelijke banners bovenaan...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten