Reclame op het internet: de gratis content ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Heeft u een ad-blocker gebruiken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 08/09/16, 20:26

a) Gedurende 10 dagen verschijnt er nog 1 advertentie onderaan of rechts van de forums...maar ik had niet gemerkt dat het het gebruik van kon blokkeren forums Anders had ik het verwijderd...

Kortom, aangezien het problemen geeft bij bepaalde configuraties, heb ik het zojuist verwijderd...

b) Voor de hoogte van de donaties heb je me vaak verweten dat ik in het openbaar over de financiële problemen van de site sprak...zo een beetje tegenstrijdig als verzoek, nietwaar?

Kortom oké, laten we een test op ware grootte doen: vanaf 5€/maand heb je alle advertenties die zullen verdwijnen (hoe? zie c))

Als 25 leden 5€ per maand geven, dekt dit al de hostingkosten (89€ HT voor de basisserver + 2 of 3 kleine opties)

5€/maand vind ik best een redelijk bedrag...

Op dit moment is de operatie niet geautomatiseerd (wel als het verzoek belangrijk is...): nadat u uw donatie heeft gedaan (https://www.econologie.com/aider-econolo ... re-un-don/), neem contact met mij op in pm met vermelding van uw donatie en ik zal u toevoegen aan de groep "Donorleden" zie c)

c) Ik heb zojuist een speciale groep gemaakt voor donerende leden: premium leden.

Voor hen verschijnt er geen reclame meer. Ik heb zojuist Flytox, Delnoram en Remundo toegevoegd die vorig jaar al wat donaties hadden gedaan... gewoon om feedback van hun kant te krijgen...

Ik heb het net getest en het lijkt goed te werken (en het versnelt het browsen een beetje: het is sneller dan met een adblock...)

Alstublieft...

ps: voor het bedrag kunnen we het later bespreken en verfijnen (het doel is de duurzaamheid van de site), voor een test lijkt het me goed...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 08/09/16, 22:20

Ik bevestig dat ik op mijn tweede laptop geen econology meer kan raadplegen omdat het "kruisje" om de advertentie te sluiten verborgen is onder de bovenste banner. Plots heb ik geen toegang meer tot het pictogram (bel, privéberichten)... Op deze staat het kruisje om te sluiten half weergegeven en ik kom ermee weg...

Ik had ook verschillende antwoordboxen die crashten en werden vervangen door een opdringerige advertentie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 08/09/16, 22:22

Christophe schreef:
5€/maand vind ik best een redelijk bedrag...

Op dit moment is de operatie niet geautomatiseerd (wel als het verzoek belangrijk is...): nadat u uw donatie heeft gedaan (https://www.econologie.com/aider-econolo ... re-un-don/), neem contact met mij op in pm met vermelding van uw donatie en ik zal u toevoegen aan de groep "Donorleden" zie c)



Ja. De prijs van een pakje sigaretten! Ook wanneer je nog nooit gerookt hebt, blijft dit een "aanwijzing"!

Ik moet gewoon doen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 08/09/16, 22:26

Bedankt voor de test Didi!

Did67 schreef:Ik bevestig dat ik op mijn tweede laptop geen econology meer kan raadplegen omdat het "kruisje" om de advertentie te sluiten verborgen is onder de bovenste banner. Plots heb ik geen toegang meer tot het pictogram (bel, privéberichten)... Op deze staat het kruisje om te sluiten half weergegeven en ik kom ermee weg...

Ik had ook verschillende antwoordboxen die crashten en werden vervangen door een opdringerige advertentie...


Maar over welke advertentie heb je het? De banner die rechts van het scherm was bevestigd? Het was de bedoeling dat het verticaal "in het midden" zou blijven ... maar logischerwijs is er voor een paar uur niets meer over! Ik heb alles schoongemaakt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 08/09/16, 22:33

Christophe schreef:Bedankt voor de test Didi!

Did67 schreef:Ik bevestig dat ik op mijn tweede laptop geen econology meer kan raadplegen omdat het "kruisje" om de advertentie te sluiten verborgen is onder de bovenste banner. Plots heb ik geen toegang meer tot het pictogram (bel, privéberichten)... Op deze staat het kruisje om te sluiten half weergegeven en ik kom ermee weg...

Ik had ook verschillende antwoordboxen die crashten en werden vervangen door een opdringerige advertentie...


Maar over welke advertentie heb je het? De banner die rechts van het scherm was bevestigd? Het was de bedoeling dat het verticaal "in het midden" zou blijven ... maar logischerwijs is er voor een paar uur niets meer over! Ik heb alles schoongemaakt!



Op dit moment is er inderdaad niets.

Er was in mijn huis

- een verticale banner aan de rechterkant, gebaseerd op cookies (ik had computeraanbiedingen na een zoekopdracht), volledige hoogte, waarvan het sluitkruis soms verborgen was, afhankelijk van het scherm, onder de banner bovenaan de forum. Verwijderen is dan niet mogelijk...

- en ik had een overlay in het midden van het scherm aan de linkerkant, gemakkelijk te sluiten

- en dus had ik het antwoordvenster dat regelmatig "crashte": het hele scherm werd vervangen door een opdringerige advertentie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 08/09/16, 22:57

Did67 schreef:Er was in mijn huis

- een verticale banner aan de rechterkant, gebaseerd op cookies (ik had computeraanbiedingen na een zoekopdracht), volledige hoogte, waarvan het sluitkruis soms verborgen was, afhankelijk van het scherm, onder de banner bovenaan de forum. Verwijderen is dan niet mogelijk...

- en ik had een overlay in het midden van het scherm aan de linkerkant, gemakkelijk te sluiten

- en dus had ik het antwoordvenster dat regelmatig "crashte": het hele scherm werd vervangen door een opdringerige advertentie...


- Oké, ik snap het

- daar zie ik niet? waarschijnlijk een variant (geolokaliseerd?) van het 1e punt?

- daar zie ik ook: het was tijdens een paar tests (het zouden ingebedde video's zijn, maar het werkte niet) dus normaal zou het niet langer dan een paar uur duren? En het is al dagen uitgeschakeld ... behalve cachingfout ???

ps: voor elke donatie van 100€ of meer (eenmalig of cumulatief), wordt uw account Premium voor het leven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 09/09/16, 07:00

Christophe schreef:
Did67 schreef:Er was in mijn huis

- een verticale banner aan de rechterkant, gebaseerd op cookies (ik had computeraanbiedingen na een zoekopdracht), volledige hoogte, waarvan het sluitkruis soms verborgen was, afhankelijk van het scherm, onder de banner bovenaan de forum. Verwijderen is dan niet mogelijk...

- en ik had een overlay in het midden van het scherm aan de linkerkant, gemakkelijk te sluiten

- en dus had ik het antwoordvenster dat regelmatig "crashte": het hele scherm werd vervangen door een opdringerige advertentie...


- Oké, ik snap het

- daar zie ik niet? waarschijnlijk een variant (geolokaliseerd?) van het 1e punt?

- daar zie ik ook: het was tijdens een paar tests (het zouden ingebedde video's zijn, maar het werkte niet) dus normaal zou het niet langer dan een paar uur duren? En het is al dagen uitgeschakeld ... behalve cachingfout ???

ps: voor elke donatie van 100€ of meer (eenmalig of cumulatief), wordt uw account Premium voor het leven...


Aan de linkerkant was het een soort kleine doos, met nogal ongerichte campagnes (niet volgens mijn recente activiteit); meer als "nationale campagnes"... Ik geef toe dat ik het me niet meer kan herinneren, ik heb er zoveel aandacht aan besteed!

De unieke donatie, je schiet jezelf toch niet in de voet???? Op zeer korte termijn heb je een cash inkomen... Maar op lange termijn, wie zorgt dan voor de duurzaamheid... OF is het "levenslange garantie" gegeven door bedrijven die 3 weken later verdwijnen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par chatelot16 » 09/09/16, 08:57

Ik heb de indruk dat niemand meer durfde te klagen over de kroeg... Ik moest hem terugbrengen, zodat anderen er ook over zouden praten.

er is een verticale aan de rechterkant die buiten de econologiepagina staat als je een groot scherm hebt, maar die over de pagina gaat als je een klein scherm of een grote zoom hebt, en het kruis om te sluiten verschijnt niet! ... om het kruis te laten verschijnen, moet je uitzoomen, zelfs als alles te klein en onleesbaar wordt, maar het maakt het kruis zichtbaar om deze advertentie uit te schakelen ... en dan terug te keren naar normale zoom

het uiterlijk van dit kruis is raar, het is niet genoeg dat de zoom genoeg ruimte laat, het heeft veel meer nodig

Ik ga een donatie doen, om niet altijd om meer te vragen en niets te doen, maar ik sta erop: een donatie doen is niet om zelf advertenties te stoppen: het is zodat bezoekers ook geen advertenties hebben, om nieuwe deelnemers niet af te weren

als ik deelneem aan een forum het is niet om de antwoorden alleen van een kleine groep te hebben, het is om de meest uiteenlopende antwoorden mogelijk te hebben... dat alle competente mensen die langskomen kunnen deelnemen, niet om ze weg te duwen met slecht gemaakte reclame

het is niet nodig om alle advertenties te verwijderen: het moet gewoon correct worden opgemaakt, op hetzelfde niveau als de forum , zonder iets te verbergen, dat het een vast formaat heeft om het scherm niet op te blazen tijdens het lezen, zowel aan het begin als aan het einde, maar niet tussen de berichten ... we weten uiteindelijk niet waar het einde van een pagina ... is er nog een ander antwoord onder deze kroeg

als je op zoek bent naar een bericht in een wat lang onderwerp, is het hels: met al deze advertenties die geleidelijk verschijnen, is het erg moeilijk om alle berichten te lezen zonder er een te vergeten, omdat het scherm de hele tijd verspringt

en bovendien mist het nog steeds een weergave van het berichtnummer ... het zou handig kunnen zijn ... als je klaar bent met het lezen van de 125, kun je zoeken naar de 126 ... en niet gestoord worden door een schermsprong

huidige oplossing om lang onderwerp te lezen ... kopieer alles en lees offline

dankzij een donatie die zorgen voor de toekomst zal voorkomen, probeer het eens: verwijder alle rare advertenties voor iedereen en laat ze in één goede lay-out staan ​​om het lezen niet te hinderen, en kijk naar het effect op het aantal bezoeken en het aantal registraties: ik weet zeker dat het effect snel zal zijn

en het kan iets anders stijgen: te veel reclame doodt reclame ... minder reclame zorgt voor meer deelnemers en uiteindelijk meer inkomsten op de lange termijn
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 09/09/16, 10:03

Did67 schreef:De unieke donatie, je schiet jezelf toch niet in de voet???? Op zeer korte termijn heb je een cash inkomen... Maar op lange termijn, wie zorgt dan voor de duurzaamheid... OF is het "levenslange garantie" gegeven door bedrijven die 3 weken later verdwijnen?


Ik heb erover nagedacht... zo zie ik het:

a) € 100 komt overeen met 20 maanden voor € 5...het is een vrij lange equivalente periode (langer dan de gemiddelde duur van deelname aan een forum)

b) Niets belet gulle schenkers (die dus € 100 hebben verzameld) om daarna opnieuw te doneren...

c) Advertentie-inkomsten blijven bestaan ​​van niet-premium bezoekers en leden

d) Als 100% van de leden 100€ zou geven, dan zou de duurzaamheid van de site voor minstens 1000 jaar verzekerd zijn...

e) Als ik zou willen dat Econologie zou verdwijnen, denk je dan dat ik dit allemaal zou doen? Het is net het tegenovergestelde...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 09/09/16, 10:14

chatelot16 schreef:Ik ga een donatie doen, om niet altijd om meer te vragen en niets te doen, maar ik sta erop: een donatie doen is niet om zelf advertenties te stoppen: het is zodat bezoekers ook geen advertenties hebben, om nieuwe deelnemers niet af te weren


Bedankt, goed ontvangen en ik heb je account in Premium gezet...

Donaties (als ze regelmatig zijn) verminderen de reclamedruk op de rest van de forum...
In jouw geval, aangezien je Premium bent, moet je de verbinding verbreken om het verschil te zien...

chatelot16 schreef:als ik deelneem aan een forum het is niet om de antwoorden alleen van een kleine groep te hebben, het is om de meest uiteenlopende antwoorden mogelijk te hebben... dat alle competente mensen die langskomen kunnen deelnemen, niet om ze weg te duwen met slecht gemaakte reclame


Ja, ik ben het ermee eens, ik verwijs je naar dit draadje van meer dan 3 jaar geleden: bistro/laten we de-re-boost-de-forums-onderwerpen-gedeelde-gezelligheid-t12505.html

Toen ik de deelname al voelde dalen...

chatelot16 schreef:het is niet nodig om alle advertenties te verwijderen: het moet gewoon correct worden opgemaakt, op hetzelfde niveau als de forum , zonder iets te verbergen, dat het een vast formaat heeft om het scherm niet op te blazen tijdens het lezen, zowel aan het begin als aan het einde, maar niet tussen de berichten ... we weten uiteindelijk niet waar het einde van een pagina ... is er nog een ander antwoord onder deze kroeg


Dit is wat ik sinds gisteren weer deed sorry voor dit misbruik van een adverteerder die ik aan het testen was...

chatelot16 schreef:dankzij een donatie die zorgen voor de toekomst zal voorkomen, probeer het eens: verwijder alle rare advertenties voor iedereen en laat ze in één goede lay-out staan ​​om het lezen niet te hinderen, en kijk naar het effect op het aantal bezoeken en het aantal registraties: ik weet zeker dat het effect snel zal zijn

en het kan iets anders stijgen: te veel reclame doodt reclame ... minder reclame zorgt voor meer deelnemers en uiteindelijk meer inkomsten op de lange termijn


Ja oké laten we dit testen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : n.Chr. 44 en 227 gasten