Reclame op het internet: de gratis content ...

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.

Heeft u een ad-blocker gebruiken?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Gaston » 26/07/16, 11:59

De werkfirewall heeft ook een "anti-advertentie"-neveneffect in die zin dat het de verbinding met veel domeinen verbiedt... waar de meeste servers die advertenties hosten zich bevinden.
En daar is geen gebruikersinstelling mogelijk...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 26/07/16, 12:13

Op het werk kan het begrijpelijk zijn en ik hoop dat ze Facebook ook blokkeren! Anders is het gewoon onzin ^^

Verbied nu systematisch en standaard reclame voor miljoenen Fransen (gratis = 23% marktaandeel volgens http://www.journaldunet.com/ebusiness/t ... en-france/) en zonder hun mening te vragen, vind ik het beledigend.

Het draagt ​​bij tot de homogenisering van het web met enkele tientallen reuzen (en geen van hen is Frans of zelfs maar Europees)! Dit is uiteindelijk de doodsteek voor de Franse reclame op internet! En daardoor de Franse commerciële activiteit op het net sterk verminderen...(pub = klant = omzet...)

"Geweldig" dus de "strategie" van vrij om de Franse economie een beetje meer te vernietigen (niet zeker of de andere ISP's elders niet hetzelfde doen...)... er zijn ingenieurs die de economische logica echt missen...

ps: een beetje onderzoek wijst uit dat de adblock van de gratis box dateert uit (minstens) 2013...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par chatelot16 » 26/07/16, 12:44

Ik stel altijd dezelfde vraag: wat kost huisvesting, en hoeveel levert reclame op?

volgende vraag hoeveel zou accommodatie kosten als er geen advertenties waren?

Ik heb de indruk dat reclame alles bemoeilijkt en de toegang vertraagt forum , stoot daarom lezers af en vermindert het voordeel van reclame

hoeveel moeten we aan econologie geven om advertenties volledig te verwijderen? Ik zeg volledig verwijderen en niet alleen voor degenen die hebben gegeven ... want om alleen te verwijderen voor degenen die hebben gegeven, is het noodzakelijk om iedereen te identificeren, wat de werking van de server blijft bemoeilijken alsof er nog steeds advertenties zijn ... door volledig reclame verwijderen voor iedereen de inhoud zal voor iedereen hetzelfde zijn en de caches op alle niveaus van het web zullen vaker gebruikt worden en minder verkeer voor de server: dus goedkopere en snellere hosting

moeten we de pub definitief verwijderen, of gewoon als proef voor een bepaalde tijd, afhankelijk van de donatie?

als het genoeg geeft om de advertentie voor een maand te vervangen, verwijder het dan voor een maand en keer terug naar de advertentie als het niet meer geeft

en als het verwijderen van advertenties voordelen oplevert, is er misschien genoeg donatie om het voorgoed zonder advertenties te doen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 26/07/16, 13:57

Advertenties dekken momenteel ongeveer de kosten die verband houden met de werking van de site: sommige maanden wat meer, andere wat minder, kortom, het is nauwelijks in evenwicht (ik spreek in bruto "economische" cijfers... zonder de sociale lasten die ik moest verwijderen door de winkel op 30 juni te sluiten...)...

Dit is waar de site is: het genereert niet langer genoeg inkomsten om iets anders te doen dan overleven... ...

Hier is een idee van een economisch model op basis van betaalde registratie met enkele cijfers en prognoses: http://paragliding.rocktheoutdoor.com/e ... scription/

Ik geloof niet zo in een betaald abonnement (op het gebied van econologie nog minder...) waarmee je iets anders kunt doen dan overleven. Ik vrees dat dit geen levensvatbaar economisch model is voor kleine sites (we zijn geen Mediapart...), bovendien is het beperken van de inhoud tot betalende leden een straf voor het verwijzen naar een site... Dit druist in tegen mijn filosofie van ecologie die voor iedereen toegankelijk moet zijn.

Ik ga nog een "Steun de site" pagina (opnieuw) maken... om te zien wat het geeft (zonder veel hoop maar wie probeert er niets...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 26/07/16, 19:08

Ik weet niet of een pagina "zo" voldoende is.

Het is inderdaad nodig om een ​​"groep" mensen te mobiliseren die voldoende betrokken en geïnteresseerd zijn...

We hadden de kwestie van een abonnement genoemd. Uit mijn geheugen lijk ik de enige te zijn geweest die zei "OK, als het bescheiden blijft"... EN ik vergat te zeggen: "Als ik niet de enige was"... Maar ik denk dat ik dat wel was de enige, dus verder ging het niet...

Dus ik denk dat we moeten beginnen met te zeggen hoeveel het elke maand zou kosten ... En tegelijkertijd de "goede wil" identificeren ... Als gevolg hiervan zou iedereen bewust kunnen zeggen: OK, aangezien er is zo en zo, zo en zo, aangezien we X mensen zijn, aangezien het Y per maand kost, ben ik bereid om mezelf in te zetten tot Y/X...

Kies tussen een "premium" formule, waarbij maandelijks betalende abonnees gespaard blijven van reclame en een "financiële basis" bieden. En de "vlinders", die advertenties zullen hebben om hun browsen te financieren... Ik denk niet dat je technisch gezien de "premium" kunt onderscheiden van de "browsers" in termen van overdrachtssnelheid en "serverfouten" (toegang met voorrang ), maar dat is wat er nodig is...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par chatelot16 » 26/07/16, 20:01

we weten hoeveel vaste lezers er zijn... maar we weten nog steeds niet wat de huidige hostingprijs is... we kunnen pas verder als we meer weten

een site met weinig verkeer kost een belachelijke prijs voor hosting ... een site met veel verkeer kost meer, vooral als de advertenties het verkeer bemoeilijken ... als de complicatie als gevolg van de advertenties niet meer kost dan wat wordt gerapporteerd, is het tijd om te stoppen met adverteren

hoeveel moet je geven om de advertentie voor 1 maand te verwijderen? of hoeveel voor 1 jaar?

doneer om het voorrecht te hebben om een forum woestijn omdat de kroeg alle niet-donerende en domme deelnemers wegjaagt! als ik het geef is het zo dat de forum werkt zonder advertenties, zelfs voor degenen die geen geld hebben maar inhoud geven

Ik denk en hoop dat de volledige afwezigheid van reclame het mogelijk maakt om de kostprijs van de forum ... maar jij was het, Christophe, die ze gaf ... en je zei niets
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Gaston » 27/07/16, 11:21

Adverteren kost (een beetje) in complexiteit (in verwerkingstijd op de server van de forum), maar ik denk dat het heel weinig bandbreedte kost omdat de advertenties zelf worden gehost op de servers van de adverteerders: de server van de forum genereert alleen links naar externe pagina's die worden opgeroepen door de browser van de gebruiker.

Het verwijderen van de advertentie zou daarom slechts een marginale invloed moeten hebben op het serververkeer (wat overeenkomt met de hostingkosten).

Aan de andere kant, in termen van snelheid waargenomen door de gebruiker, kan de laadtijd van advertenties de weergavetijd van de pagina beïnvloeden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 27/07/16, 11:34

Ja Gaston en voor wie overtuigd wil zijn: test gewoon de snelheid van de site vanaf je verbinding...met en zonder Adblock geactiveerd, bijvoorbeeld met de Firebug extensie...

Kortom, snelheid is nog steeds een vals anti-advertentie-argument (maar ja je krijgt het straks van het sobere en opgemaakte web want je wilde de vrijheid van meningsuiting niet "financieren" met een basaal, primair en egoïstisch anti-advertentiegedrag.. .)...

ps: chatelot, doneer om geen advertenties meer te hebben, het is geen donatie, het is een abonnement... een donatie is zonder iets in ruil...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Christophe » 27/07/16, 11:47

chatelot16 schreef:...en je zegt niets


Ik zeg niks? AH goed?

Ik denk dat ik vrij expliciet was in mijn vorige bericht (voor een openbaar bericht...en als je meer wilt weten, het is per mail...) voorlopig is het min of meer evenwichtig...maar dat geeft niet meer me food - wat 10 jaar lang het geval was en zelfs 3 jaar (met mijn kleintje) toen de site en de winkel goed draaiden...

Dit geeft u een idee van de val die de grote paradigmaverschuivingen van het web de afgelopen jaren hebben doorgemaakt...de voorbeelden van andere recente faillissementen van kleine en middelgrote sites bewijzen dat het giswerk is!

Anders, zoals Gaston suggereert, heeft adverteren geen invloed op de prijs van de server (tenzij je natuurlijk een advertentieserver bent), maar als je een webmaster bent, is het niet alleen de prijs van de server, er is een overvloed aan services in de buurt (SSL, mail- en nieuwsbriefserver, domeinnaam, anti-spam...) die de laatste jaren zeer professioneel zijn geworden en wie professioneel zegt, zegt kosten (in 2010 konden we ons nog voorstellen het beheer of zelfs de nieuwsbriefserver te beheren, dat is wat ik was doen...maar vandaag is het ondenkbaar geworden...)

De meeste mensen zouden allang de handdoek in de ring hebben gegooid...maar ik ben koppig! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: reclame op het internet: de gratis content ...




par Did67 » 27/07/16, 15:29

WIJ MOBILISEREN OF WE SODOMISEREN DROSOPHILA????

1) Christoffel:

- kunt u mij een maandelijks budget geven om de server te onderhouden en andere "extra kosten" te dekken; met andere woorden, bespaar econologie, hoeveel kost het per maand?

2) Alle anderen:

- die a priori voldoende geïnteresseerd is in het onderhoud en daarvoor bereid is zijn hand in zijn zak te steken in de vorm van een abonnement (maandelijkse of jaarlijkse overschrijving - geen "donatiebelofte" die snel zal worden vergeten) aangezien het is zou zich abonneren op deze of gene eend???

We gaan uit van een 'geen advertenties'-aanname.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 349-gasten