Autoreclame en kinderen... zonde?

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Autoreclame en kinderen... zonde?




par Christophe » 19/01/07, 22:41

Wat vind je van het gedrag van veel fabrikanten (psa, mercedes...) die gebruiken kinderen (of erger baby's) in hun commercials om hun nieuwste destructieve auto van toekomstige generaties te promoten?

Even slikte ik het ding zonder aarzelen, maar de laatste campagne van Renault over de "gigantische omstandigheden", een geplagieerde cartoon van Sneeuwwitje, heeft de limieten overschreden.

Vroeger werden de kinderen "uitgebuit" (pedofilie?) in de reclames, nu zijn ze gewoon de (toekomstige??) "doelen"...met alle psychologische gevolgen van dien (onbewust)....

Eerlijk gezegd, hoe laag gaan we?


Ik wil dit bedrijf niet! Laten we proberen met mensen te redeneren voordat het te laat is...

ps: waar is de CSA voor?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/01/07, 22:49

Dag

Kalmeer Christophe, je bent nog niet klaar met kijken....

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 19/01/07, 22:51

Nou, het is vrij recent bij ons als "mode"...niet bij jou?
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 20/01/07, 04:29

Het is lang geleden dat er kinderen in autoreclames zijn gebruikt: 806, Kangoo...
Het is heel praktisch om consumenten te beïnvloeden en als het een impact heeft op kinderen, is het de jackpot!
Kinderen hebben een grote invloed op de beslissing van de ouders.
Zowel in de reclame als in de politiek is alles goed voor het manipuleren van consumenten/kiezers.

Desalniettemin verdient de advertentie waarin we een samenstel van baby's zien voor een presentatie van het minibus "ding" (wat me deze advertentie irriteert) omgeleid te worden, bovendien lijkt het mij dat het vrij eenvoudig is, verander gewoon de ondertitels :)
Ik zou zoiets als dit zien: dit zijn de risico's die ons verlies veroorzaken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 20/01/07, 11:22

Ja het is even geleden maar met de sneeuwwitte advertentie is het naar een hoger niveau gegaan omdat we kunnen denken dat ze daar direct zijn de kinderen die het doelwit zijn.

De mazda-advertentie (denk ik) met het speelgoed dat op zichzelf in de kofferbak past, is in dezelfde geest ... maar een tandje lager ...

Er is ook nog een advertentie voor een minibus: we zitten in een miniatuur virtuele achtbaan die door de kamers van het huis gaat om naar de minibus in kwestie te leiden... en ik begrijp de boodschap niet eens... De auto zou een wegwerp sensatie speelgoed zijn?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 20/01/07, 15:16

Christophe schreef:we zitten in een miniatuur virtuele achtbaan die door de kamers van het huis gaat om naar de betreffende minibus te leiden....


Ik begreep dat de kinderen een hel zijn, dat ze alles in huis doorzoeken... behalve de minibus, het enige waar ze respect voor hebben. Een variatie op het thema "we leven in een klotewereld, mijn auto is mijn enige troost".

Het inspireert me tot 3 overwegingen waarom deze mode voor kinderen:

1) Als het gezin groeit, zeggen de ouders tegen zichzelf: "au, au, het zal ons nog duur komen te staan, vooral omdat we van auto moeten wisselen". Waarop de publicist antwoordt: "En aangezien uw kinderen dol zijn op onze auto's? Integendeel, u zult bijdragen aan hun geluk!"

2) Het moet werken want zelfs de sedans worden daar neergezet (mercedes). "Geniet van het gedoe om een ​​luxe auto te kopen, je berooft je gezin er niet van, integendeel. Zelfs kinderen houden van ons merk."

3) Maar sinds enige tijd zijn publicisten veel verder gegaan: ze laten ons vieze kinderen zien dat ouders alleen in de auto kunnen kalmeren. Of ze worden gedwongen hun kinderen te bedreigen om de minibus te verkopen om ze hun erwten te laten eten. Kortom, ouders onbekwaam, overweldigd, zwak tot het uiterste, die gedwongen zijn zo'n auto te kopen om een ​​min of meer aangenaam leven te leiden. Het is allemaal ongezond.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 20/01/07, 15:46

Christophe schreef:Ja, het is al een tijdje geleden, maar met de Sneeuwwitje-advertentie is het naar een hoger niveau gegaan omdat we kunnen denken dat het daar de kinderen zijn die direct het doelwit zijn.

Het zijn duidelijk de kinderen die het doelwit zijn, zij hebben een enorme overtuigingskracht ten opzichte van de ouders, dus je kunt ze net zo goed in je zak stoppen om auto's te verkopen.
Kinderen zijn gezegend brood voor adverteerders, ze zijn zowel gemakkelijk te manipuleren als vreselijk manipulatief, in zekere zin een techniek van infiltratie.

Zoals Christine zegt, kunnen we ook verder gaan door de banalisering van de kinderkoning aan de kaak te stellen en van de ouders die er niet meer mee om weten te gaan en toe te geven aan al hun grillen.


Christophe schreef:Er is ook nog een advertentie voor een minibus: we zitten in een miniatuur virtuele achtbaan die door de kamers van het huis gaat om naar de minibus in kwestie te leiden... en ik begrijp de boodschap niet eens... De auto zou een wegwerp sensatie speelgoed zijn?


De boodschap die ik begreep is dat het "ding" van de minibus op dezelfde manier deel uitmaakt van het pad (rail) van het leven als huwelijk en kinderen, in advertenties is het zelfs het hoogtepunt :schok:
en ja het zuigt de ballen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 20/01/07, 15:50

Ahhh bedankt voor deze 2 uitleg :)

Nu heb ik het beter begrepen (de mondneuk)

Anders is er een officiële site met Renault-advertenties: http://pub.renault.fr/

Ik kon de advertentie van Sneeuwwitje echter niet vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 20/01/07, 15:51

er is een toekomst voor kredietboxen : Lol: : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten