Het nieuwe Bucheron-speeltje!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/06/09, 20:30

Over bomen gesproken, er staat een grote mooie lindeboom recht tegen mijn hek aan. Het is een geweldig reservoir van leven. Wanneer je nadert is het zoemen van insecten echt indrukwekkend en tien meter verderop te horen! De boom is bedekt met bloemen en een zeer groot deel wordt bezocht door bijen, en andere onbekende rode beestjes.

Beeld

Beeld

Een klein liefdesnestje...

Beeld

Deze boom heeft veel verwarde takken met een hoogspanningsmast die de buurt van stroom voorziet, ik ben bang dat het slecht afloopt met voortijdig snoeien als het gedaan wordt door zeuren... :frons: :frons:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 27/06/09, 20:37

En het ruikt lekker!!!

En jij hebt bijen, niet de mijne, het is een boom die groeit in een levenloze zone... : Cry:

Geniet ervan ga
en een++
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/06/09, 20:39

marieagnes schreef:: Cry:
Ik hou er niet van dat bomen gekapt worden...

: Cry:
Nou, het is een van de beste manieren om koolstof op te slaan in ons dagelijks leven, om bomen te gebruiken...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/06/09, 10:24

Ik hou niet van bomen die worden gekapt VOOR NIETS.

Ik vind vooral leuk PUSH TO bomen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/06/09, 12:53

Flytox schreef:Deze boom heeft veel verwarde takken met een hoogspanningsmast die de buurt van stroom voorziet, ik ben bang dat het slecht afloopt met voortijdig snoeien als het gedaan wordt door zeuren... :frons: :frons:


de beste manier om het snoeien van een bourin te voorkomen, is door hem zo goed mogelijk zelf te snoeien: om verwarring met de elektriciteitspaal te voorkomen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/06/09, 17:46

we hebben ook geen bijen meer! het zijn de hommels die de kant van de lavendel proeven!

maar aarzel niet om de kruidenthee op te lepelen zolang uw tilleuil zich in dit stadium van bloei bevindt, over een paar dagen zal het te laat zijn. thuis is het seizoen voorbij en ik was afwezig! een hekel hebben aan! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/06/09, 21:28

Hallo Hazardine

Dat was iets meer dan een week geleden, nu is er geen gezoem meer, nauwelijks beestjes en geur...

Dus als ik het goed begrijp, moet je de limoen plukken als deze overgroeid is met beestjes en het voelt heel sterk aan? :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/06/09, 21:42

Hallo Chatelot16
chatelot16 schreef:
Flytox schreef:Deze boom heeft veel verwarde takken met een hoogspanningsmast die de buurt van stroom voorziet, ik ben bang dat het slecht afloopt met voortijdig snoeien als het gedaan wordt door zeuren... :frons: :frons:


de beste manier om het snoeien van een bourin te voorkomen, is door hem zo goed mogelijk zelf te snoeien: om verwarring met de elektriciteitspaal te voorkomen


Het probleem is dat de betreffende lindeboom in de zeer hellende en smalle tallus groeit en dat er onderaan de tallus een beekje loopt. Om de ladder te plaatsen, mis het niet.... : Mrgreen:

De keuze is:
AAAAAhhhhhh......boom in de brandnetels of op pad
ou
AAAAAAAAhhhhh.....boem gespietst op mijn hek.
ou
AAAAAAAhhhhhh.......plons tussen de kiezelstenen van de beek. : Mrgreen:

Let op: de eerste twee oplossingen kunnen worden gecombineerd met de derde. : Mrgreen:

Kent iemand de "gouden regels" voor schoon snoeien zonder de boom te doden?
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/06/09, 22:22

"Kleine middelgrote" snoeiers kunnen in de boom klimmen.

Hoe dan ook, je snijdt alles een meter rond de hoogspanningslijn.

Dat is het doel toch?

Je kunt jezelf beveiligen door je vast te maken aan een kabel die over de draden van de EDF lijn schuift.
Maak ons ​​aan het lachen!

:D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 29/06/09, 08:41

NFB-vrienden gebruiken gondels!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten